پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 04:08

تگرگ ۱۱۰ میلیارد ریال به کشاورزی جوانرود خسارت زد

تگرگ ۱۱۰ میلیارد ریال به کشاورزی جوانرود خسارت زد

به گزارش سلام پاوه:فرماندار جوانرود گفت: بارش تگرگ در چند روز گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال به مزارع ، باغات و دام های این شهرستان خسارات جدی وارد کرده است.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آرش لهونی گفت: متاسفانه ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و یک هزار هکتار از باغات شهرستان […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار جوانرود گفت: بارش تگرگ در چند روز گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال به مزارع ، باغات و دام های این شهرستان خسارات جدی وارد کرده است.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آرش لهونی گفت: متاسفانه ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و یک هزار هکتار از باغات شهرستان جوانرود بین بین ۱۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده اند.

 

وی اظهار داشت: همچنین عصر روز گذشته ( جمعه) براثر صاعقه در یکی از روستاهای بخش مرکزی (سراب برد زنجیر) این شهرستان ۲۰ راس دام سبک تلف و چوپان گله هم مصدوم و به بیمارستان انتقال یافت که حال عمومی وی رضایت بخش است.

در سال زراعی جاری حدود ۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی جوانرود زیرکشت گندم، جو و نخود رفته است.شهرستان جوانرود حدود ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ دارد.

 

بارش تگرگ و جاری شدن سیل در چند روز گذشته به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان های گیلانغرب، روانسر، سرپل ذهاب و کرمانشاه نیز خساراتی وارد کرد.