پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:19

هفت واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی پاوه واگذار شد/ گزارش تصویری

هفت واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی پاوه واگذار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در شهرستان پاوه هفت خانواده زیرپوشش بهزیستی شهرستان پاوه صاحب خانه شدند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دکتر امید قادری صبح امروز در شهرستان پاوه حضور یافت و پس از حضور در یادمان شهدای ۲۶ مرداد این شهر و تجدید بیعت با […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در شهرستان پاوه هفت خانواده زیرپوشش بهزیستی شهرستان پاوه صاحب خانه شدند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دکتر امید قادری صبح امروز در شهرستان پاوه حضور یافت و پس از حضور در یادمان شهدای ۲۶ مرداد این شهر و تجدید بیعت با آرمانهای شهدا و قرائت فاتحه و نثار گل به آنان ادای احترام کرد. وی به همراه معاون فرماندار شهرستان پاوه طی آئینی هفت واحد مسکونی را به مددجویان بهزیستی پاوه واگذار نمود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: این واحدها به پنج خانواده دارای ۲ و سه معلول و ۲ خانواده زن سرپرست واگذار شد.

 

دکتر امید قادری افزود: بهزیستی برای احداث هر واحد مسکونی به خانواده چند معلوله مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض همراه با انشعابات آب، برق و گاز بصورت رایگان پرداخت و واگذار می کند.

 

وی تصریح کرد: برای خانواده های یک معلوله و زن سرپرست خانوار نیز بهزیستی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و انشعابات آب، برق و گاز نیز بصورت رایگان پرداخت می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از تدبیر دولت تدبیر و امید برای برقراری مستمری ۹ هزار خانوار پشت نوبتی در سال جاری خبر داد و گفت: این موضوع در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده و اجرایی می شود.

 

قادری همچنین از افزایش مستمری خانواده های زیرپوشش بهزیستی همچون کارگران و کارمندان از امسال خبر داد و گفت: از این پس براساس افزایش اعلام شده حقوق و مزایای سالیانه کارمندان و کارگران، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم افزایش مستمری خواهند داشت.

 

وی افزود:در سال جاری نیز مستمری مددجویان این سازمان ۱۴ درصد افزایش داشته است که براساس آن مستمری خانواده های یک نفره ۱۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۲۵۰ هزار تومان، سه نفره ۳۵۰ هزار نومان و چهار نفره ۴۳۰ هزار تومان و پنج نفره ۵۳۶ هزار تومان خواهد بود.

 

 

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خاطرنشان کرد که افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) طی ۱۲ سال گذشته برای اولین بار اتفاق افتاده است که به همت دولت تدبیر و امید انجام شد.

 

به هنگام افتتاح این واحدهای مسکونی سید نجیب میرانی معاون فرماندار پاوه با قدردانی از زحمات کارکنان بهزیستی گفت: خدمت به مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان عبادت بزرگی است که شامل هر کسی نمی شود.

 

بازدید دکتر قادری و هیئت همراه از منازل مسکونی تنی چند از خانواده های معلولین تحت پوشش بهزیستی پاوه ، افتتاح رسمی کلینک مددکاری اجتماعی مهر در پاوه در راستای بازتوانی و خودکفایی مددجویان ، بازدید از بخشهای مختلف اداره و کلینک ، نشست صمیمی با کارکنان سازمان بهزیستی پاوه و بررسی مشکلات آنها، دیدار با حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه و ارائه گزارش فعالیتهای بهزیستی از جمله برنامه های دیگر این سفر یک روزه به شهرستان پاوه بود.

 

گفتنی است از جمعیت ۶۱ هزار نفری شهرستان پاوه که در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زیرپوشش اداره بهزیستی هستند.