ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:49

امهال تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم مناطق زلزله‌زده در حال بررسی است

امهال تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم مناطق زلزله‌زده در حال بررسی است

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: موضوع امهال تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم مناطق زلزله زده استان در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است که امیدواریم هر چه سریعتر ابلاغ شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: موضوع امهال تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم مناطق زلزله زده استان در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است که امیدواریم هر چه سریعتر ابلاغ شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای عالی بانک ها که با حضور رییس بنیاد مسکن و معاون بانک مرکزی کشور به منظور رفع مشکلات مناطق زلزله زده استان برگزار شد، افزود: انتظار داریم تسهیلات بازسازی مناطق شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان از ۴۰ میلیون و ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین مردم این مناطق نیازمند تسهیلات با بهره کم هستند و انتظار داریم بانک های های خصوصی موظف به پرداخت وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی شوند که قطعاً برای مردم تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر ساخت یازده مدرسه و یک دستگاه سی آنژیو توسط بانک های خصوصی، گفت: قرار است بانک های خصوصی برای انجام این موضوع حدود ۲۳ میلیارد تومان هزینه کنند که انتظار داریم که این تعهدها هر چه سریعتر اجرایی شوند.

بازوند همچنین با اشاره به قانون امهال وام ها در مناطق زلزله زده گفت: قانون اجازه داده تسهیلات افرادی که در این مناطق دچار خسارت شده اند امهال شود، لذا از بانک های استان می خواهیم از ارسال پیامک به این افراد جلوگیری کننند، زیرا باعث نگرانی آنان می شود.

 بازوند اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشت که امکان دارد فردی ساکن سرپل ذهاب و دیگر مناطق زلزله زده نباشد، اما بوسطه زلزله کار خود را در این شهرستان و دیگر مناطق زلزله زده از دست داده باشد، لذا قانون امهال  باید برای این افراد هم رعایت شود.

وی گفت: با رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه در خصوص امهال برای همه افراد مناطق زلزله زده که سود آن هشت هزار و ۲۰ میلیارد تومان  است صحبت کرده ایم که ایشان این موضوع را قبول داشتند و موضوع هم اکنون در حال بررسی است و امکان اینکه به تصویب برسد زیاد است، لذا از مسئولین بانکی می خواهیم به محض ابلاغ آن این قانون برای همه اجرا شود.

وی همچنین خواستار تشکیل میزگردی در صداوسیما از سوی مدیران ذیربط در خصوص اطلاع رسانی از روند امهال وام ها در مناطق زلزله شد.

وی با بیان اینکه مدیران عامل بانک ها در استان همکاری بسیار خوبی با مجموعه مدیریت استان در مدیریت بحران زلزله استان داشتند، ادامه داد: بانک های استان باوجود اینکه در برخی شهرهای کوچک زلزله‌زده فاقد شعبه بودند، اما با اعزام نیرو و کار شبانه روزی و حتی در ایام تعطیلات، خدمات بسیار شایسته ای به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه کردند و هم اکنون روند پرداخت تسهیلات بانکی در مناطق زلزله‌زده از شرایط خوبی برخوردار شده است.

بازوند با تقدیر از مدیران عامل بانک‌ها در تهران بابت اختصاص هزینه‌های تبلیغاتی به مردم مناطق زلزله‌زده گفت: از همین محل تاکنون قریب ۲۲ میلیارد تومان صرف هزینه های عمرانی در زمینه مراکز آموزشی و بهداشتی شده است.