ج 31 فروردین 1403 ساعت 18:40

بررسی مشکلات روستای آریت در نشست صمیمی اهالی روستا با بخشدار باینگان / عکس

بررسی مشکلات روستای آریت در نشست صمیمی اهالی روستا با بخشدار باینگان / عکس

به گزارش سلام پاوه : بخشدار باینگان با حضور در جمع صمیمانه مردم روستای آریت مشکلات این روستا را بررسی کرد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شامگاه سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۳۹۷ بخشدار باینگان در نشستی صمیمانه با مردم روستای آریت به بررسی مشکلات این روستا و راهکارها و پیشنهادات مردم پرداخت. […]

به گزارش سلام پاوه : بخشدار باینگان با حضور در جمع صمیمانه مردم روستای آریت مشکلات این روستا را بررسی کرد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شامگاه سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۳۹۷ بخشدار باینگان در نشستی صمیمانه با مردم روستای آریت به بررسی مشکلات این روستا و راهکارها و پیشنهادات مردم پرداخت.

در این نشست امام جمعه روستا ضمن خوش آمد گویی و تقدیر از زحمات بخشدار باینگان بر ضروت مشارکت عمومی مردم در توسعه روستای آریت تاکید کرد.

 

ملا صیفور فتاحی مشکلات روستا را برشمرد و از بخشدار باینگان درخواست کرد به آنها رسیدگی کند.

 

فاروق فتاحی عضو شورای روستا مشکلات این روستا را تشریح کرد و گفت : روستای آریت با مشکلاتی از جمله حریم جاده داخل روستا و مسیر داخل روستا ، موضوع زمین های خارج از محدوده روستا، پارک کودک ، هزینه زباله روستا و… روبرو می باشد.

 

وی در زمینه اشتغال در روستای آریت هم پیشنهاد مجتمع پرواربندی و همکاری برای راه اندازی آن را داد.

 

سردارفتاحی دهیار روستای آریت نیز به بیان مشکلات و تلاشهای صورت گرفته در زمینه حل آنها اشاره کرد و از همراهی و همکاری بخشدار باینگان در این زمینه قدردانی کرد.

 

فتاحی به موضوع حریم جاده دسترسی روستا و جنگل کاری و همچنین جابه جایی خاک به محل پارک کودک این روستا پرداخت و از بخشدار خواستار مساعدت لازم در این زمینه شد.

 

رئیس شورای بخش باینگان با تمجید از حاتمی بخشدار باینگان گفت : آقای اردلان حاتمی همیشه چوب دفاع از مردم را خورده است .

 

وی با تاکید بر مشارکت عمومی اهالی روستا در راستای توسعه گفت : نگاه دولت براساس میزان مشارکت عمومی مردم متفاوت است و برهمین اساس مشارکت عمومی بیشتر مردم مساوی است با خدمات بیشتر دولت به مردم پس باید ما نیز در طرحهای روستایی و عمرانی و خدماتی مشارکت بیشتری داشته باشیم.

 

اهالی روستای آریت نیز در مشکلات خود را در این نشست از جمله موضوع زباله دانی سریاس و آلودگی های آن و مشکلات آن برای مردم آریت ، جاده دسترسی میگوره ، مخزن آّب روستا که فرسوده است ، موضوع افزایش بیش از حد سگهای ولگرد و خطرات بهداشتی و …، الحاق زمین از طرف بنیاد مسکن شهرستان ، تخلیه خون آبه کشتارگاه در مسیر این روستا و آلودگی های ناشی از آن ، اضافه شدن مقطع راهنمایی متوسطه اول به مدرسه روستا ، موضوع زمین ورزشی روستا و… را مطرح کردند.

 

بخشدار باینگان در این نشست با اشراف به مشکلات روستای آریت گریزی به وضعیت سالهای پیش روستا زد و گفت : بی شک خدمات ارائه شده دولت در روستای آریت نسبت به سنوات گذشته بسیار مشهود و ملموس است.

 

اردلان حاتمی افزود :من وارث مشکلات گذشته نیز می باشم و برای رفع آنها نیز تمامی توانم را گذاشته ام .

 

وی با تاکید بر حق بودن مطالبات مردم روستای آریت گفت : پذیرای تمامی مطالبات شما هستم و برای برآورد آنها نیز تمام توان را گذاشته ایم و کارهای بسیار ارزشمندی با مشارکت شما اهالی روستا انجام شده است.

 

حاتمی افزود: سیستم فاضلاب کشی روستای آریت شاید در سطح استان کرمانشاه و قطعا در سطح شهرستان پاوه بهترین سیستم است و این محقق نمی شد مگر با مشارکت شما اهای روستای زیبای آریت که از جمله خدمات دولت است.

 

وی رشد چشمگیر مشارکت عمومی مردم روستای آریت در ۱۵ ماهه اخیر را قابل تقدیر و ارزشمند دانست و گفت : هرچقدر میزان مشارکت عمومی بیشتر شود مشکلات روستا کاهش و خدمات به تبع بیشتر می شود.

 

وی با تاکید بر مطالبه گر بودن مردم روستا بر لزوم مشارکت اهای نیز تاکید کرد و در مقایسه ای به فعالیت و مشارکت و اشتغال زایی اهالی روستای تین پرداخت و آنها را مورد تقدیر قرار داد.

 

بخشدار باینگان به موضوع اشتغال و توصیه به جوانان روستا برای استفاده از ظرفیتهای روستانشینی در آریت پرداخت و گفت : تقویت دامداری و  تولید محصولات ارگانیک ، پرواربندی و ساخت گلخانه ، و… را از جمله زمینه های مناسب برای اشتغال دانست .

 

اردلان حاتمی در ادامه به تک تک مشکلات و صحبتهای اهالی روستا پاسخ داد و گفت : برای تمامی مطالبات و درخواستهای شما اقدامات لازم صورت گرفته است و مشکلات موجود نیز با تمام توان و مشارکت شما بررسی و حل خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع اجرای پروژه مخزن آب روستا گفت : با پیگیری های آبفای روستایی موضوع پیمانکار آن تا چند مدت آینده مشخص می شود و عملیات اجرائی آن شروع می شود.

 

حاتمی در خصوص موضوع کنترل سگهای ولگرد در روستا نیز گفت : این موضوع قطعا با درخواست از ادارات مروبطه از جمله محیط زیست وشبکه بهداشت و درمان و … مورد بررسی قرار میگیرد.

 

وی به موضوع بهسازی و آماده سازی زمین ورزشی روستا اشاره کرد و گفت اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است که ان شاالله با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان به نتیجه مطلوب و بسیار بهتری دست خواهیم یافت.

 

اردلان حاتمی همچنین به موضوع برق رسانی به خانه های حاشیه روستا اشاره داشت و گفت : پیگیری های لازم انجام شده است و فقط موضوع تعداد کمه مشترکین در این حواشی است که امید میرود با مشارکت مردم در ساخت خانه این موضوع نیز به زودی حل شود.

 

وی با بیان اینکه برای ساماندهی زباله دان سریاس که باعث مشکلاتی برای اهالی روستا آریت و دیگر روستاهای تابعه شده است رایزنی و پیگیری های بسیار و تذکرات زیادی داده شد تا سرانجام برای سلامت دامها حداقل این زباله دان محصور شد .

 

بخشدار باینگان تاکید کرد برای رفع مشکل اساسی زباله دانی باید تمامی شهرداران شهرستان و مسئولان تصمیم ویژه ای اتخاذ کنند و ان شاالله این موضوع دوباره مطرح خواهد شد.

 

اردلان حاتمی با بیان اینکه مردم زمین های واگذار شده را که چندین قطعه می باشند باید سریعا بسازند گفت : در صورتی که خود اهالی برای این زمینها تصمیم درستی اتخاذ نکنند مجبوریم مالکیت آنها را سلب کنیم.

 

وی با هشدار در خصوص تخلیه خون آبه کشتارگاه پاوه در محلهای مجاور روستا و زباله دانی از مردم روستا خواست مستندانی در این باره گزارش دهند تا برخوردهای قاطع و قانونی در این باره صورت بگیرد.

 

در پایان اهالی روستای آریت ضمن تقدیر از حضور بخشدار و پیگیری های وی خواستار توجه جدی به موضوع زباله دانی سریاس و مشکلات ناشی از آن شدند.

 

گفتنی است بخشدار باینگان در سومین نشست خود با اهالی روستای آریت به بررسی مشکلات آنها پرداخت و این موضوع نیز برای تمامی روستاهای بخش ادامه دارد و مشکلات آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

اهالی روستای آریت