ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:44

همایش وحدت گرامیداشت مبعث پیامبر گرامی اسلام در پاوه برگزارشد/ عکس

همایش وحدت گرامیداشت مبعث پیامبر گرامی اسلام در پاوه برگزارشد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت گرامیداشت عید مبعث همایش وحدت ویژه خانواده های کارکنان اهل تسنن و تشیع فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در پاوه برگزارشد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این همایش باحضور ائمه جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه و جوانرود، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پاوه و […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت گرامیداشت عید مبعث همایش وحدت ویژه خانواده های کارکنان اهل تسنن و تشیع فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در پاوه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این همایش باحضور ائمه جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه و جوانرود، امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پاوه و فرماندهان و خانواده های کارکنان اهل تسنن وتشیع فرماندهی انتظامی استان در محل هتل ارم شهر پاوه با شکوه خاصی برگزارشد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) به بیان اهداف این همایش پرداخت .

 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت در مرحله اول هدف تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاشهای کارکنان و خانواده های آنها و جمع شدن و در کنار یکدیگرقرار گرفتن همه این عزیزان است.

 

وی افزود: هدف عالی تر و مهمتر از این اقدام توجه به مشترکات فراوان اهل تسنن و تشیع و تلاش برای برجسته نمودن و تقویت این مشترکات در راستای حفظ و تقویت وحدت هر جه بیشتر عنوان کرد .

 

در ادامه امام جمعه پاوه پیرامون نقش و اهمیت بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص)،وحدت وراههای حفظ و تقویت آن مطالب ارزند های بیان کرد و گفت تمام ایام و روزهای زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) برای ما حائز اهمیت است .

 

ماموستا ملا قادرقادری گفت: سه روز را در زندگی پیامبر بیش از دیگر ایام مهم و حائز اهمیت میدانیم روز ولادت که روز طلوع فجر صادق است،روز بعثت که روز طلوع خورشید توحید و نبوت است و روز هجرت که ظهور تحقق حکومت پیامبر(ص) است.

 

ماموستا قادری

امام جمعه پاوه افزود: قرآن کریم بر مؤمنین وبشریت منت نهاده که پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای آنها فرستاده است و نزول آیه ۱۶۴ سوره آل عمران نشان دهنده اهمیت بعثت است .

 

وی با بیان اینکه خدواند متعال از دادن نعمات مهمی همچون فکر و عقل و بدن سالم و غیره بر اسنان منت نمی گذارد اما در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران با تأکید برای مبعوث پیامبر گرامی اسلام(ص) بر بشر ومؤمنین منت میگذارد .

 

ماموستا قادری افزود: این اهمیت بعثت را میرساند لذا اگر بعثت را در یک لبه ترازو قرارداده و آنچه بر ما میگذرد در طول تاریخ بدون تردید بعثت از سنگینی قابل ملاحظه ای برخوردار است .

 

امام جمعه پاوه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از بعثت چهار کار مهم انجام داد که شامل تلاوت آیات قرآن کریم،تربیت مردمی که اصلا مفهوم تربیت را نمی فهمیدند، تعلیم علم ودانش ودانایی و تعلیم چگونه زیستن بود.

 

ماموستا قادری در ادامه به اهمیت مقایسه امور و عملکردها اشاره کرد و گفت پیامبر مکرم اسلام(ص) با بعثت،هجرت و ولادت خود دو تاریخ را معرفی کرده است که شامل قبل از انقلاب پیامبر وبعد انقلاب آن حضرت است .

 

همایش وحدت نیروی انتظامی

امام جمعه پاوه افزود: بر همه ما و به ویژه علما ضرورت دارد در بحثها و سخنرانی هایمان به مقایسه اوضاع کشور در همه زمینه ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی بپردازیم .

 

وی افزود: نسلی که امروز ما با آنها مواجه هستیم نسل چهارم انقلاب هستند که نه در تظاهراتی شرکت کردند، نه جنگ تحمیلی را تحمل کرده اند و نه اوضاع قبل از انقلاب را دیده اند و در جریان سختی ها ومشقات به دست آمدن این انقلاب هستند .

 

ماموستا قادری تصریح کرد ما با تأسی از آیه قرآن باید با مقایسه اوضاع قبل و بعد از انقلاب برای نسل چهام انقلاب دین خود را به انقلاب و نظام ادا کنیم .

 

امام جمعه پاوه با قدردانی از برگزاری این همایش توسط نیروی انتظامی گفت وحدت یک امر آسمانی و قرآنی است و تفرقه یک امر حسادتی،سیادتی و دنیوی است ربطی به دین ندارد چون دین ، دین وحدت است .

 

همایش وحدت نیروی انتظامی
وی با استناد به آیات الهی گفت همه باید پرچم حاکیت دین و پرچم وحدت در دست بگیریم ،پس بدون تردید دعوت به وحدت یک امر آسمانی است و از مأموریت های پیامبران اولی العظم بوده است .

 

ماموستا قادری افزود: ما امروز در عصری قرارگرفته ایم که استکبار با برنامه و با عنایون و موضوعات مختلف و متعدد همچون موضوعات دین،مذهبی و قومی بین همه ملتها اختلاف وتفرقه ایجاد میکند.

 

امام جمعه پاوه گفت: استکبار با این کار پنج هدف مهم را دنبال میکند از جمله ترور شخصیتهای مهم و تآثیر گزار جامعه از طریق رسانه ها و فضای مجازی به منظور تخریب این افراد وشخصیتها و فاصله گرفتن مردم با آنها .

 

وی مبارزه با فرهنگ ، سنن و آداب ملی ومحلی ملتها و تلاش برای تغییر این فرهنگ و آداب و تزریق فرهنگ و آداب و سنن و پوشش غربی به ملتهای دیگر از جمله برداشتن حجاب اسلامی،شکستن حریم خانواده های و ایجاد اختلاف مذهبی و قومی بین شیعه و سنی و ترویج و گسترش برنام ههای ضد دین را از دیگر اهداف و برنامه جدید استکبار عنوان کرد .

 

ماموستا قادری به بیان راهکارهای مقابله با توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت بصیرت و زمانه شناسی دو اصل مهم و اساسی در این برهه و عصر هستند که مورد وثوق همه بزرگان واهل علم وفکر واندیشه هستند .

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه هیچیک از مشکلات اعم از اقتصادی و معیشتی نیستیم اما آنچه ما را نگران و پریشان میکند مسئله فرهنگی است زیرا مشکلات اقتصادی به آسانی قابل حل است اما مسائل فرهنگی همچنانکه زمانی طولانی برای القای آنها نیاز است برای حل و رفع آنها نیز زمان طولانی نیاز است .

 

وی تصریح کرد امروز ما گرفتار بیمار فکری جوانان جهان اسلام هستیم با افکاری مسموم همچون داعش،ملی گرائی، کمونیست،تندروهای مذهبی و ….

 

ماموستا قادری با بیان اینکه اصلاح فکر و اندیشه فقط با قدرت اسلحه امکان پذیر نیست بلکه با کار فرهنگی میسر است زیرا با انجام کار فرهنگی زمینه دیگر امور همچون امنیت ،اشتغال و … فراهم خواهد شد .

 

وی افزود به اعتقاد بنده اگر امروز در شهرستان پاوه آمار جرم و جنایت بسیار پائین است به دلیل این است که در کنار تلاش و زحمات نیروهای نظامی،انتظامی و امنیتی علما و روحانیون در مساجد کار فرهنگی کرده اند.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه عصر حاضر ،عصر انفجار علم و دانش و آگاهی است از طریف دیگر عصر خشونت،جنگ،تفرقه و عصر ظلم انسان بر انسانها دیگر است.

 

وی افزود: شلیک موشکهای امریکا،فرانسه و انگلیس به سوریه به خاطر دفاع از مسلمانان نیست بلکه به خاطر سرکوب سوریه است تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد و همه ما این را درک میکنیم .

 

ماموستا قادری افزود: لذا در این اوضاع باید کاری کنیم که از کاروان علم و دانش عقب نمانیم،فریب دشمنان را نخوریم و اجازه ندهیم دشمن در دیارما،کشور ما،مدارس ما و حوزه های علیمه ما نفوذ کند .

 

در ادامه این همایش فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه باتبریک عید مبعث گفت پیام این همایش این است که به همه دنیا اعلام کنیم که ما بدور از نوع مذهب و گرایش مذهبی در کنار هم و با یک فکر و اندیشه حول اسلام نشسته ایم .

 

سردار امان الهی افزود وظایفی که وحدت آفرین باشد و زمینه وحدت هر چه بیشتر را فراهم کند در این همایش بیان کرده و بر آن تأکید و از موارد و موضوعات تفرقه بر انگیز اجتناب و دوری کنیم .

 

وی تصریح خدمت به مردم عزیزمان فقط در سایه وحدت و برداری و تحت لوای اسلام میسر است.

 

در ادامه این همایش از تعدای از خانواده های کارکنان نیروی انتظامی قدردانی شد و نماز وحدت به امامت حاج ماموستا ملا قادری امام جمعه پاوه در مسجد قبا برگزار شد.

 

ماموستا قادری

 

 

همایش وحدت نیروی انتظامی

 

 

 

 

 

 

 

 

همایش وحدت نیروی انتظامی

 

 

همایش وحدت نیروی انتظامی

 

 

 

همایش وحدت نیروی انتظامی