ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:27

متخصص طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی: هرگز وعده سحر را نباید حذف کرد

متخصص طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی: هرگز وعده سحر را نباید حذف کرد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : دکترای تخصصی طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی گفت: هرگز توصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید چون استمرار حذف سحری در طول ماه مبارک رمضان باعث ضعف بدنی و تحلیل رفتن بافت عضلانی می شود.   به گزارش سلام پاوه و به نقل […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : دکترای تخصصی طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی گفت: هرگز توصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید چون استمرار حذف سحری در طول ماه مبارک رمضان باعث ضعف بدنی و تحلیل رفتن بافت عضلانی می شود.

  به گزارش سلام پاوه و به نقل ازایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از دکتر علی سروش افزود: افرادی که بدون سحری روزه می سحریگیرند در طول روز دچار سردرد، دردهای عضلانی و ضعف و بی حالی می شوند و برخلاف تصور عموم، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی شود، بلکه ممکن است افزایش وزن و چاقی را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: معمولا سحری نسبت به دو وعده دیگر یعنی افطار و شام مهم تر بوده و بایستی وعده اصلی قلمداد شود.

وی اظهار کرد: کمبود شدید انرژی در افرادی که به اشتباه روزه بی سحری می گیرند سبب افت شدید کارایی روزانه می شود و سوخت و ساخت بدنشان برای تامین انرژی به سمت تجزیه ناقص چربی های موجود در بدن سوق داده می شود و حاصل این فرآیند تولید موادی در بدن به نام اجسام کتونی است که تجمع این مواد در بدن سبب ایجاد بوی بد دهان در این قبیل افراد می شود.

سروش در پاسخ به این پرسش که چه خوراکی هایی برای وعده سحری مناسب تر است، گفت: توصیه می شود در زمان سحراز نوشیدنی های حاوی کافئین مثل چای، کولا و قهوه کمتر استفاده شود چونکه کافئین ادرار را زیاد می کند و سبب دفع نمک از بدن و همینطور ایجاد عطش و تشنگی می شود.

وی در ادامه افزود: خوردن غذاهای سرخ شده در سحر نیز علاوه بر اینکه چاق کننده هستند، سبب ایجاد عطش در طول روز می شود.

این متخصص تغذیه گفت: مناسب تر است که به جای نوشیدن چای در سحرگاهان از میوه هایی مانند طالبی وهندوانه و یا آب میوه طبیعی استفاده شود و برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز از مواد دیرهضم مانند نان سبوس دار، غلات و آشهایی که از سبزیجات از جمله برگ چغندر تهیه می شود، استفاده گردد.

567