س 28 فروردین 1403 ساعت 08:35

مرزشوشمی پاوه و تمرچین پیرانشهر به عنوان مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شد

مرزشوشمی پاوه و تمرچین پیرانشهر به عنوان مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شد

به گزارش سلام پاوه: فرماندارشهرستان پاوه از معرفی مرز شوشمی در شهرستان پاوه ومرز تمر چین در پیرانشهر به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری در کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده پور روز سه شنبه در جمع فعالان و تجار شهرستانهای پاوه و جوانرود در فرمانداری پاوه گفت مرز شوشمی […]

به گزارش سلام پاوه: فرماندارشهرستان پاوه از معرفی مرز شوشمی در شهرستان پاوه ومرز تمر چین در پیرانشهر به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده پور روز سه شنبه در جمع فعالان و تجار شهرستانهای پاوه و جوانرود در فرمانداری پاوه گفت مرز شوشمی در شهرستان پاوه و استان کرمانشاه و تمرچین در سردشت استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شدند.فرماندار پاوه

فرماندار پاوه گفت : در پی تعطیلی بازارچه های کوله بری در کشور در ۱۳/۶/۹۶ هیئت دولت با ورود به موضوع آئین نامه ای را تدوین و ابلاغ کرد و ما هم در راستای اجرای آن وظایف خودمان را انجام دادیم .

وی افزود: بعد ارزیابی های متعدد و بازرسی و بازدیدهای مکرر مسئولان و مقامات کشوری از مرزهای استانهای کرمانشاه،آذربایجان غربی و کردستان از سوی دولت در نهایت این دور مرز به عنوان پایلوت مرز رسمی کوله بری مناسب تشخیص داده شدند .

فرماندار پاوه با بیان اینکه از فردا مرز شوشمی آماده فعالیت و ترخیص کالا میباشد گفت لازم است مجددا با مقررات جدید در این مرز تجار و فعالان اقتصادی به مبادله کالا پرداخته و از این طریق هم به اشتغال پایدار و هم اقتصاد سالمی دسترسی پیدا کنیم.

ایده پور گفت : جلسات متعددی در استان به ریاست استاندار ، معاونین ایشان و با حضور مدیران دستگاههای مرتبط موضوع برگزار گردید و با تلاشهای فراوان هم اکنون مرز شوشمی به عنوان مرز رسمی کوله بری و با محوریت و مسئولیت گمرک فعالیت خود را آغاز میکند.

وی گفت: فعالان اقتصادی و بازرگانان از فردا میتوانند اجناس و کالا های خود را از مرزهای رسمی کشور از جمله پرویز خان و باشماق و هر مرز رسمی دیگر در کشور وارد به گمرک مرز شوشمی ترانزیت کنند.

ایده پور افزود: بعد از ترانزیت اجناس به مرز شوشمی بازرگانان و تجار میتوانند از طریق گمرک شوشمی اجناس خود را ترخیص و به هر نقطه از کشور که میخواهند ارسال کنند.

 

فرماندار پاوه در خصوص تفاوت مرز کوله بری سابق با مرز رسمی کوله بری گفت: در کوله بری سابق مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با مرزبانی و محدوده ارسال کالا فقط در شهرستان پاوه بود . اما در مرز رسمی کوله بری مسئولیت ترخیص کالا و بازارچه با گمرک است و محدوده ارسال کالا و اجناس به هرنقطه از کشور است و محدودیتی برای نوع کالاهای وارداتی وجود ندارد اما صاحبان کالاها باید مقررات گمرکی را رعایت کنند.

 

ایده پور افزود: در طرح جدید تاکنون حدود ۹ هزار خانوار واجد شرایط مرز نشین مشخص و در مرز رسمی کوله بری برای هریک از این خانوارها در ماه ۵۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز میشود که در سال این مبلغ برای هر خانوار ۶ میلیون تومان است .

 

فرماندار پاوه گفت: شهرستانهای ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هم که قبلا مرز کوله بری داشته اند مردم مرز نشین آنها میتوانند از مزایای ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان تخفیف گمرکی سهیم شوند.

 

در این جلسه بازرگانان و تجار منطقه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این مرز رسمی پرداختند و خواستار تخفیف بیشتر برای ترخیص و مبادله کالاها از سوی مسئولان شدند.

9 پاسخ برای “مرزشوشمی پاوه و تمرچین پیرانشهر به عنوان مرز رسمی کوله بری در کشور معرفی شد

  • دکترخسروپرویزمشعوفی در تاریخ فروردین 23, 1397 گفت:

    برادر من اینا همش کشکه

  • ناشناس در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    درود به فرماندار شجاع پاوه

  • فرزند شهید در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    با تشکر از جناب اقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان که واقعا در این مهم زحمات زیادی را متحمل شدند دست مریزاد خدا قوت

  • شهروند در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    ما که متوجه نشدیم این پانصد تومن جریانش چیه و چجوریه؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    یانی چیش؟
    کولبری رسمی چیشه ن؟

  • هیواراه پیما در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    باسلام
    بازشدن مرزرسمی وکوله بری شوشمی رابرای شهرستان پاوه بایدبه فال نیک گرفت وجاداردیه خسته نباشی ودستمریزادگفت به فرماندارمحترم ودلسوز شهرمان که همیشه به دورازهیاهو وبازی های سیاسی ودادن شعاردرتحقق اهداف شهرپاوه ونیازهای مردم گام برداشته وبه سرمنزل مقصودرسانده …

  • دانشجو در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    سلام مسافر ی چه آیا به نتیجه میرسد؟

  • ناشناس در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    سلام پس مرز پاسپورتی چه میشه

  • شهروند در تاریخ فروردین 22, 1397 گفت:

    از کی ۵۰۰واریز می‌کنند بریم بگیریم؟!!!!!!