ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:07

ساماندهی توقف خودروهای سنگین در سطح شهر پاوه با در نظر گرفتن پارکینگ ویژه

ساماندهی توقف خودروهای سنگین در سطح شهر پاوه با در نظر گرفتن پارکینگ ویژه

به گزارش سلام پاوه : در بازدیدصبح امروز رئیس پلیس راهور ، شهردار و نماینده فرمانداری زمین جنب بازارچه مرزی شماره سه پاوه بعنوان پارکینگ خودروهای سنگین در نظر گرفته شد . ورانندگان آنها موظف اند از تاریخ ۲۰ فرودین ماه ۱۳۹۷ در این مکان خودروی خود را پارک کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی […]

به گزارش سلام پاوه : در بازدیدصبح امروز رئیس پلیس راهور ، شهردار و نماینده فرمانداری زمین جنب بازارچه مرزی شماره سه پاوه بعنوان پارکینگ خودروهای سنگین در نظر گرفته شد . ورانندگان آنها موظف اند از تاریخ ۲۰ فرودین ماه ۱۳۹۷ در این مکان خودروی خود را پارک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه در گفتگو با سلام پاوه بیان داشت :ترافیک ازجمله مشکلات شهروندان پاوه ای است. مشکلی که اگر آن را به اجزای کوچکتری تقسیم کنیم ،تردد و توقف ماشین های سنگین در مناطق مسکونی و معابر سطح شهرجزیی از آن محسوب می شود.

 

سروان نورالدین عبدی با بیان اینکه اساسا خودروهای سنگین از نظر قانون تردد و توقف  آنها در معابر و خیابان ها ممنوع می باشد افزود:با توجه به عدم کمربندی مناسب در شهر پاوه تردد وسایل نقلیه سنگین مشکلات و مخاطراتی را برای شهروندان به دنبال داشته است. از طرفی شاهد وجود خودروهایی سنگینی هستیم که خیابان های شهر را به پارکینگ خصوصی خود تبدیل کرده اند و اینها همه عوارض ورود خودروهای سنگین به محدوده مسکونی شهری است. مشکلی زیر ساختی و ریشه ایی که رفع آن به مدیریت و عزم مسئولین شهری نیازمند است.

 

وی گفت : اگر مکانی برای تردد وسایل نقلیه سنگین اختصاص داده نشود عبور و مرور این خودروها علاوه بر سلب آسایش همشهریان ،خطرات فراوانی نیز برای سلامت آنان به همراه دارد.

 

عبدی ادامه داد و گفت : توقف وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری مشکلاتی از قبیل آلودگی شنیداری و آلودگی هوا و سد معبر  برای ساکنین محل ایجاد کرده است البته رانندگان زحمت کش وسایل نقلیه سنگین مشکلات خاص خود را دارند که به دلیل عدم پارکینگ ویژه وسایل نقلیه سنگین آنان ناگزیربوده اند که در سطح معابر شهری توقف نمایند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه گفت : در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه طی برگزاری جلسات و رایزنی با شهردار محترم جناب آقای میری ،در خصوص مشکلات مطرح شده ؛تصمیم بر آن شد که پارکینگ ویژه وسایل نقلیه سنگین در پشت بازارچه مرزی (ورودی شهر) توسط شهرداری احداث گردد و در شورای ترافیک مصوب گردید که برای پارک وسایل نقلیه سنگین اختصاص داده شود ،که در حال حاضر مکان مورد نظر آماده بهره برداری می باشد.

 

سروان عبدی افزود : رانندگان محترم وسایل نقلیه سنگین با توجه به احداث و  راه اندازی پارکینگ وسایل نقلیه سنگین تا مورخه ۲۰ فرودین ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند در مکان مورد نظر خودروهای خود را پارک نمایند. در غیر این صورت در هر ساعت از شبانه روز برابر قوانین و مقررات توسط پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

 

وی ساماندهی خودروهای سنگین در سطح شهر پاوه را یکی از مزایای طرح ترافیک دانست و گفت : این موضوع یکی دیگر از مزایای طرح ترافیکی است که آسایش ،آرامش و رفاه را برای عموم شهروندان محترم به دنبال دارد.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه از همه کسانی که در اجرای طرح ترافیکی با مامورین همکاری دارند مراتب تقدیر خود را اعلام می دارد و توصیه می کند شهروندان گرامی  سفرهای درون شهری خود را بر اساس طرح ترافیکی  پیش بینی و برنامه ریزی نمایند.

 

شهردار پاوه نیز در بازدید از زمین در نظر گرفته شده برای پارکینگ خودروهای سنگین به خبرنگار سلام پاوه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان و کمک به اجرای هرچه بهتر طرح ترافیک پاوه و ساماندهی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در شهر پاوه این شهرداری در چند نقطه شهر اقدام به در نظر گرفتن پارکینگ نموده است.

 

علی محمد میری ادامه داد و گفت : زمین پشت بازراچه مرزی پاوه جنب بازارچه شماره سه پاوه آماده است تا خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این محل با کمترین هزینه پارک شوند. و این محل آماده بهره برادری و استفاده برای پارک خودروهای سنگین می باشد.

 

وی افزود : در سراب هولی پاوه و ترمینال قدیم نیز مکانهای برای پارکینگ در نظر گرفته شده است که متعاقبا پس از بهره برداری موضوع اطلاع رسانی می شود.

 

گفتنی است طرح ویژه ترافیکی از تاریخ ۱۵ فرودین ماه ۱۳۹۷ در شهر پاوه با مصوبه شورای ترافیک اجرائی شده است .

 

 

بازدید از پارکینگ پاوه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک پاسخ برای “ساماندهی توقف خودروهای سنگین در سطح شهر پاوه با در نظر گرفتن پارکینگ ویژه

  • همشهری در تاریخ فروردین 18, 1397 گفت:

    در تمام کشور پارکینگ خودرو و ماشین سنگین منبع درامد شهرداریها میباشد که امیدوارم شهرداری پاوه این مهم را مدنظر داشته باشد.
    مثلا در شهر اصفهان با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی و شهرداری(بخش خصوصی)بسیاری از خیابانها پارک ممنوع میباشد و شهروندان موظف به پارک خودرو در پارکینگ میباشند. به طوریکه شهروندان ماهیانه و سالانه موظف به پیش پرداخت ابونمان پارک خودرو هستند.
    پارکینگ های پاوه هم باید منبع درامد شهرداری و خرج توسعه وعمران شهری گردد.