پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:38

مسافران نوروزی پاوه ۲۷ درصد افزایش یافت

مسافران نوروزی پاوه ۲۷ درصد افزایش یافت

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه تعداد مسافران و گردشگران تعطیلات نوروزی امسال این شهرستان را ۵۲ هزار نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.   پرویز ایده پور در گفتو با خبرنگار سلام پاوه افزود:شهرستان پاوه به دلیل وجود جاذبه های طبیعی بی شمار، طبیعت بکر و زیبا، آثار […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه تعداد مسافران و گردشگران تعطیلات نوروزی امسال این شهرستان را ۵۲ هزار نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

پرویز ایده پور در گفتو با خبرنگار سلام پاوه افزود:شهرستان پاوه به دلیل وجود جاذبه های طبیعی بی شمار، طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی و اماکن زیارتی و مردمان میهمان نواز در تعطیلات نوروز امسال مقصد مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان بود.

 

وی اظهار کرد:ما امسال در سه بخش تفرجگران، مسافران و گردشگران و اسکان و اقامت در خدمت میهمانان و مسافران بودیم.

 

وی اضافه کرد:در بخش تفرجگران که شامل مسافرانی می شود که بصورت گذرا و چند ساعته فقط از جاذبه های طبیعی، زیارتی و تاریخی شهرستان بازدید کرده اند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از پاوه بازدید کردند.

 

ایده پور تصریح کرد:در بخش مسافران و گردشگران نیز که فقط به منظور بازدید از جاذبه ها و طبیعت بکر و زیبای شهرستان پاوه به این نقطه از کشور سفر کرده اند بیش از ۵۲ هزار نفر بوده اند که رشد ۲۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

 

فرماندار پاوه افزود:در بخش اقامت و اسکان که مهمترین بخش برای توسعه گردشگری به شمار می رود بیش از ۱۲ هزار نفر در این شهرستان اقامت و اسکان پیدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی گفت:با توجه به رشد اقامت و اسکان مسافران از امروز برنامه ریزی لازم را برای توسعه گردشگری در شهرستان با شدت و جدیت بیشتری آغاز خواهیم کرد.

 

وی افزود:روستای هجیج، سد داریان، آبشار بل و روستاهای نسمه و خانقاه بیشترین آمار بازدید مسافران و گردشگران را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

 

ایده پور، همچنین از رشد و افزایش ۲ برابری فروش صنایع دستی و غذاهای محلی و سنتی در سیاه چادرها و اماکن طبیعی، تاریخی و زیارتی شهرستان خبر داد و گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز ۱۱۵ میلیون تومان فروش این محصولات بوده است.

 

شهرستان پاوه با ظرفیتها و پتانسیلهای فراوان گردشگری و داشتن بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

یک پاسخ برای “مسافران نوروزی پاوه ۲۷ درصد افزایش یافت

  • بازاری در تاریخ فروردین 15, 1397 گفت:

    آقای فرماندار یه سری هم به بازاریان پاوه بزنید آمار ۲۷درصدی شما بیش از۵۰درصد کاهش فروش رو هم برای بازار پاوه داشته بازاریان پاوه به لبشون رسیده بجای آمار دادن یه فکری به حال مردم و بخصوص بازاریان بکنید