ج 31 فروردین 1403 ساعت 18:30

در جنگ نرم «رسانه‌ها» اسلحه دشمنان هستند/هشدار در خصوص توزیع یک پارچه چینی زنانه منقش به نام”لااله الا الله ” در بازار

در جنگ نرم «رسانه‌ها» اسلحه دشمنان هستند/هشدار در خصوص توزیع یک پارچه چینی زنانه منقش به نام”لااله الا الله ” در بازار

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه گفت: بنده نسبت به دولت آقای روحانی، جوانان و خانواده ها در هفته های آینده حرفهایی دارم؛ جمهوری اسلامی برای دفاع از دین ۲۲۰ هزار شهید داده است اما متأسفانه امروزه مسئولان محترم جوانان را با مسائل دیگری سرگرم می کنند؛ […]

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه گفت: بنده نسبت به دولت آقای روحانی، جوانان و خانواده ها در هفته های آینده حرفهایی دارم؛ جمهوری اسلامی برای دفاع از دین ۲۲۰ هزار شهید داده است اما متأسفانه امروزه مسئولان محترم جوانان را با مسائل دیگری سرگرم می کنند؛

 

وی خطاب به مسئولان افزود: مردم کار، شغل و درآمد می خواهند؛ لذا از مسئولین می خواهم به جای ترغیب جوانان به پرداختن به مسائل جانبی به فکر درآمد و شغل برای آنها باشند زیرا همه ما در قبال جامعه خود مسئولیت داریم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا قادری در خطبه های  نماز جمعه این هفته پاوه که با حضور باشکوه مردم مؤمن و نمازگزار پاوه، در مسجد جامع اقامه شد، در مقدمه سخنان خود به حقد و دشمنی دشمنان اسلام و بخصوص یهود بعد از جنگ احد اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ احد در سال سوم هجری که مسلمانان ظاهراً دچار شکست شدند و ۷۰ نفر شهید دادند و پیامبر اسلام (ص) مصدوم گردید، کافران در اطراف شبه جزیرۀ عربستان هر چه حقدو دشمنی نسبت به اسلام و مسلمانان داشتند، آشکار کردند و احساس نمودند اسلام تمام شده و می توانند مدینه منوره را تصرف کنند و به شیطنت خود ادامه دهند.

 

امام‌جمعه پاوه افزود: در همین راستا چند نفر از سران یهود به نزد مشرکان در مکه رفتند و اعلام همکاری نمودند و در جواب مشرکان گفتند: آیین شما که آیین بت پرستی و سجده بر سنگ و چوب است؛ از دینی که محمد آورده، بهتر است؛ سپس یک سپاه ۱۰ هزار نفری را بسیج و یهودیان هم با آنان پیمان دوستی و همکاری بستند و به قصد تصـرف مدینه النبی لشکری را آماده کردند.

 

وی افزود: خبر توطئه به پیامبر اسلام رسید؛ طی جلسه مشورتی با مسلمانان برای مبارزه با لشکر عظیم دشمن، پیامبر اسلام(ص) خطاب به حاضرین فرمودند: قرار است تا چند روز دیگر شهر مدینه و فرزندان و زنان ما مورد تهاجم دشمنان قرار گیرند؛ باید چاره ای بیندیشیم.

 

وی ادامه داد: در این جلسه سلمان فارسی که اهل اصفهان و بیش از دو قرن سن داشت و مرد بسیار با تجربه ای بود، پیشنهاد کرد با توجه به اینکه مشرکان و یهودیان فقط از طریق شمال می توانند به شهر مدینه ورود کنند، در مسیر آنها خندقی حفر شود؛ پیشنهاد صحابی جلیل القدر سلمان فارسی مورد استقبال مسلمانان و قبول پیامبر اسلام قرار گرفت و ۲۵۰۰ نفر از مهاجرین و انصار خندقی را به طول ۲۵۰۰ متر و عرض ۶ تا ۸ متر و ارتفاع ۲ متر در مدت چند روز حفر کردند .

 

خطیب جمعه پاوه افزود:  در حین کندن خندق همه می گفتند سلمان از ماست و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در حق سلمان گفتند: «سلمان منا اهل البیت». بعد از اتمام حفر خندق، یک سپاه ۳ هزار نفری در کنار خندق چادر زدند و حتی زنان مدینه الرسول به جهت کمک به مردان آمده بودند؛ موقعیت خیلی حساس بود و چون یاران رسول خدا در جهاد و دفاع خود صادق بودند خداوند آنها را موفق نمود.

 

امام‌جمعه پاوه به پیام بخش اول خطبه ها اشاره کرد و گفت: در هر عصر و زمانی هر شخصی صادقانه پای این دین بایستد و نقشه دشمن را خنثی کند، بی شک در زیر چتر بزرگواری پیامبر اسلام خواهد بود و مانند سلمان عضو اهل بیت رسول الله خواهد شد.

 

حاج ماموستا قادری در بخش دوم خطبه ها به انواع جنگ های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت:امروزه دنیای اسلام با دو جنگ نظامی و فرهنگی از جانب دشمنان روبروست؛ همه ما در عراق و لیبی و یمن و سوریه و پاکستان و افغانستان جنگ نظامی دشمنان بر علیه اسلام را شاهدیم.

 

وی افزود: جنگ دومی که دلهای ما را ناراحت و اشک چشمان ما را جاری می سازد، جنگ نرم امپریالیزم آمریکا، کمونیست ها، صهیونیست ها و نوکران آنها بر علیه اسلام است.

 

امام‌جمعۀ پاوه ضمن اشاره به نتیجۀ جنگ نظامی دشمنان بر علیه مسلمانان، خاطرنشان کرد: کشتار، تخریب، دربه دری، تعدی به ناموس مسلمانان، از بین بردن سرمایه و غارت اموال؛ نتیجه جنگ نظامی دشمنان بر علیه مسلمانان است.

 

وی در ادامه سخنان خود رسانه ها را اسلحه دشمنان در جنگ نرم معرفی و گفت: اسلحه دشمنان در جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی، رسانه هایی همچون ماهواره، تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام و غیره هستند.

 

وی با بیان اینکه معتقدم سازندگان این گونه فضاها و وسایل از ابتدا نیت خیر داشته اند و به قصد خدمت به بشر آنها را اختراع کرده اند؛ افزود: علی رغم نیت اولیه سازندگان؛ امروزه این ابزارها در اختیار ثروتمندان، قدرتمندان و سیاستمداران قرار گرفته اند و اهل زر و زور و تزویر آنها را مدیریت و دارند به وسیلۀ این دستگاه ها فساد را رواج می دهند.

 

خطیب جمعه پاوه سپس به آثار شوم تهاجم نرم دشمن اشاره کرد و گفت: ایدز، اعتیاد، حریم شکنی و ترویج سیاست و مصالح قدرتهای استکباری از آثار تهاجم فرهنگی دشمنان است که توسط رسانه ها ترویج داده می شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود به ارزیابی یک گزارش از رادیو بی بی سی پرداخت و گفت: یک نفر ایرانی که چندین سال است مبتلا به سرطان خون است و در آمریکا زندگی می کند، اخیرا برای دریافت سلولهای بنیادی برای پیوند، با برادرش در ایران تماس گرفته و از وی خواسته است به امریکا برود تا از وی این سلول ها را دریافت نماید و  تحت عمل جراحی قرار گیرد؛ اما دولت آمریکا از این کار ممانعت و حتی اجازه نمیدهد این سلولها در یک کشور دیگر از بدن وی خارج و به امریکا برده شوند .

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه این مصداق واقعی دموکراسی آمریکایی و حقوق بشر غربی است؛ افزود: اما متاسفانه جوانان ما امروزه به تبسم امریکای ضد بشر و غرب ضد دین خوشحال می شوند و این بزرگترین مصیبت است.

 

حاج ماموستا قادری در ادامه با اشاره به برخی تحرکات در منطقه توسط برخی افراد لامذهب، گفت: متاسفانه بی دین های ما عاقل نیستند؛ آنها باید برای ادامه زندگی و بقای خود زیرکانه برخورد کنند، ۱۴۰۰ سال است ما در پناه اسلام و قرآن زندگی کرده ایم و اجازه نمی دهیم چهار نفر بی عقل؛ دین ما را مورد اهانت قرار دهند و حتی اگر جمهوری اسلامی هم برخورد نکند ما با آنها برخورد خواهیم نمود و این را حق خود می دانیم.

 

وی تنها نماز خواندن را در این عصر کافی ندانست و  خطاب به ماموستایان گفت: بنده از ماموستایان تشکر می کنم که سنگر را خالی نکرده اند؛ اما عرض می کنم اسلام امروز فقط نماز خواندن نیست. ما در این عصر از هر چهار طرف محاصره شده ایم و دشمنان لحظه ای دست از سر ما بر نمی دارند. لذا باید هوشیار باشیم و از خواب غفلت بیدار شویم.

 

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه گفت: بنده نسبت به دولت آقای روحانی، جوانان و خانواده ها در هفته های آینده حرفهایی دارم؛ جمهوری اسلامی برای دفاع از دین ۲۲۰ هزار شهید داده است اما متأسفانه امروزه مسئولان جوانان را با مسائل دیگری سرگرم می کنند.

 

وی خطاب به مسئولان افزود: مردم کار، شغل و درآمد می خواهند؛ لذا از مسئولین می خواهم به جای ترغیب جوانان به پرداختن به مسائل جانبی به فکر درآمد و شغل برای آنها باشند زیرا همه ما در قبال جامعه خود مسئولیت داریم.

 

حاج ماموستا قادری سپس به نامگذاری سال ۹۷ تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با این نامگذاری، ما از یک سو امیدواریم که دولت محترم کارخانه ها و کارگاه هایی را که در سطح منطقه و استان ما در حال تعطیلی اند را دوباره احیا نموده و به این کارخانه ها امکانات داده شود و جوانان ما هم جذب شوند اما از سوی دیگر نگرانیم که از سوی مسئولان به این مسئله مهم توجه شایسته نشود.

 

خطیب جمعه پاوه در بخش پایانی خطبه ها به یک نوع پارچه زنانه ساخت چین که منقش به نام «لااله الا الله» است اشاره و با بیان اینکه مطمئنم کمونیست های چین هم به توصیه مسلمانان این پارچه را منقش به «لا اله الا الله» کرده اند و گرنه چینی ها برای رونق بازار خود، هرگز به مسلمانان اهانت نمی کنند؛ افزود: در طی چند روز اخیر این نوع پارچه توسط یکی از فروشندگان به زنان شهرستان عرضه شده است؛ این کار اهانت است؛ و ضرورت دارد بازاریان عزیز در این خصوص حساسیت داشته و از عرضه آن خود داری کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین همواره در جلسات از مردم پاوه؛ بخاطر آمار کم جرم و جنایت و نبود تکدی گری و فرهنگ سالم مردمان این شهرستان، تقدیر میکنند، گفت: بیائید به هم تعهد بدهیم، دست در دست هم؛ دیار خود را همچون گذشته سالم نگه داشته و این موقعیت ها را حفظ و نگذاریم فرهنگ، دین و جامعه ما دچار آسیب شود.