پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:57

بزرگداشت ماموستا عثمان هورامی در پاوه برگزار می شود

بزرگداشت ماموستا عثمان هورامی در پاوه برگزار می شود

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل خانه موسیقی آوای هورام پاوه از برگزاری بزرگداشت هنرمند پیشکسوت ماموستا عثمان هورامی در پاوه خبر داد. سیامک رحیمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : خانه موسیقی پاوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه افتخار این را دارد که در تاریخ ۷ شهریور […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل خانه موسیقی آوای هورام پاوه از برگزاری بزرگداشت هنرمند پیشکسوت ماموستا عثمان هورامی در پاوه خبر داد.

سیامک رحیمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : خانه موسیقی پاوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه افتخار این را دارد که در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ مراسم بزرگداشتی را برای ماموستا عثمان هورامی در پاوه برگزار کند.

وی افزود: از تمامی مسئولین ، انجمن ها مؤسسات ، هنرمندان ، هنردوستان ، فعالان فرهنگ و هنر  و عاشقان « ماموستا عثمان هورامی » تقاضامند می باشد که جهت باشکوه برگزار شدن آئین بزرگداشت اسطوره موسیقی هورامان ، ما را از تجربیات ، راهکارها و پیشنهادهای سازنده خویش بهره مند سازند.

رحیمی همچنین گفت : لازم می دانم از همکاری ، حمایت و تلاشهای بی دریغ جناب آقای دکتر هدایت محمودی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه  جناب آقای ابراهیم شمس ، از فعالان فرهنگ و هنر و ادبیات هورامان نهایت تقدیر و تشکر را در این زمینه بعمل آورم.

 

گفتنی است عثمان هورامی (به کردی:عوسمان هه ورامی) خواننده مشهور کُرد واستاد سیاچمانهٔ اورامان است، او در سال۱۳۱۴ در روستای کیمنه از توابع شهرستان پاوه چشم به جهان گشود، از همان دوران نوجوانی علاقهٔ خاصی به خواندن آوازهای کردی داشت، پدر و مادرش و همچنین عموهایش از خواننده‌های مشهور ان زمان بودند. عثمان اورامی به‌طور گسترده از سال۱۹۶۵میلادی شناخته شد آنگاه که اولین اهنگ‌های خود را در رادیو کرمانشاه پخش کرد و پس ان در شهرهای مختلفی من جمله سنندج، سقز، کرکوک عراق و حلبچه به هنر نمایی پرداخت، از تعداد آثاری که برجای گذاشته است هنوز امار دقیقی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که قریب به۱۷۰۰کاست از او موجود می‌باشد این هنرمند تا اواخر دههٔ ۸۰میلادی به خوانندگی مشغول بود تا اینکه دچار عارضه‌ای حنجری شد که نتوانست به خوانندگی ادامه دهد او اکنون۸۲سال سن دارد و در شهر مریوان زندگی می‌کند.

عثمان هورامی

هنرمند عثمان هورامی

عثمان هورامی

3 پاسخ برای “بزرگداشت ماموستا عثمان هورامی در پاوه برگزار می شود

  • صوفی شریفی در تاریخ فروردین 14, 1397 گفت:

    درود وسلام بر اسطوره موسیقی هورامان کاک عثمان هورامی و سپااس از مئسولان وبرگزارکنندگان مراسم
    صوفی شریفی

  • ناشناس در تاریخ فروردین 11, 1397 گفت:

    زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید ور نه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود
    خیلی زیباست از شخصی تمجید شود و خودش هم در مجلس باشد .

  • هنر دوست در تاریخ فروردین 9, 1397 گفت:

    از مسؤلان برگزاری سپاس فراوان دارم اما اگر قرار است در سالن ارشاد برگزار بشه برگزار نشه خیلی بهتر است کمبود فضا واقعا خجالت آور است