ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:32

ساخت جاده کمربندی پاوه یک ضرورت است/ اعضای شورا لطفا پیگیر مطالبات مردم باشید!

ساخت جاده کمربندی پاوه یک ضرورت است/ اعضای شورا لطفا پیگیر مطالبات مردم باشید!

به گزارش سلام پاوه : شهروندان پاوه ای از رفت و آمد ناگزیر خودروهای سنگین از داخل این شهر بخاطر فقدان جاده کنارگذر یا کمربندی و ترافیک سنگین گلایه مند و نگران هستند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : لزوم ایجاد کنارگذر و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر پاوه بخصوص با فعالیت […]

به گزارش سلام پاوه : شهروندان پاوه ای از رفت و آمد ناگزیر خودروهای سنگین از داخل این شهر بخاطر فقدان جاده کنارگذر یا کمربندی و ترافیک سنگین گلایه مند و نگران هستند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : لزوم ایجاد کنارگذر و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر پاوه بخصوص با فعالیت چند ساله پروژه سد داریان و عبور و مرور ماشین های سنگین و ایجاد ترافیک سرسام آور بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد.

ترافیک پاوه

 

پس از وقوع زلزله ۲۱ آبان ماه در استان کرمانشاه و شهرستان پاوه و متعاقب آن پس لرزه های فراون و ترس و اضطراب شهروندان ، اگر در سطح شهر پاوه در زمان وقوع زلزله با خودرو چرخی زده باشید متوجه یک موضوع بسیار بحرانی خواهید شد . ورودی و خروجی شهر پاوه در کمترین لحظه ممکن بدلیل ازدحام خودرو مسدود شد.

 

خیابانهای کم عرض و نبود پارکینگ و توپوگرافی خاص پاوه و ترافیک سنگین و عبور ماشین آلات سنگین و کورتر شدن گره ترافیک شهر پاوه  و نبود کمربندی و جاده کنار گذر باعث شده است در مواقع بحرانی قطعا کار امداد رسانی غیرممکن شود.

 

بدون شک وقوع زلزله تلخ ۲۱ آبان ماه در کنار تمامی تلخی ها و سختی و مصیبتها یک هشدار بود به مسئولان که قبل از وقوع بحران باید فکر چاره باشند. و اگر خدائی نخواسته کانون زلزله ۲۱ آبان ماه در شهر پاوه بود براستی با وجود این وضعیت ترافیک و نبود جاده کمربندی و کنارگذر آیا راه امدادی وجود داشت ؟ آیا به نظر شما فاجعه ای انسانی رخ نمی داد؟ آیا با وضعیت موجود ترافیک و نبود کنار گذر می توان کار امدادی انجام داد ؟ براستی چرا ما همیشه باید منتظر شویم تا اتفاقی بیفتد و بعد چاره اندیشی کنیم؟

 

ترافیک

اگر به موضوع پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران که همیشه مسئولان در این باره مانور می دهند توجه شود قطعا در اسرع وقت نیاز است شهرستان پاوه یک جاده کنار گذر و کمربندی داشته باشد.

 

بر اساس قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف است در هر شهری که کنارگذر ندارد و خودروهای سنگین از داخل آن عبور می کنند دو سوم هزینه های تعمیر و نگهداری مسیر را پرداخت کند. آیا در پاوه اینچنین است ؟ آیا شهرداری و شورای شهر آسیبهای وارده بر جاده های شهر را که ناشی از تردد وسائل سنگین و تانکر و بونکرهای سد داریان بوده اند توانسته اند مطالبه و جبران کنند ؟ شورای شهر در قبال این همه فشار بر زیر ساختهای شهری و فرسایش فیزیکی شهری و روحی و روانی مردم  ناشی از فعالیت سد داریان چه چیزی را برای شهر جذب کرده اند؟

 

ترافیک شهر پاوه به عنوان پدیده ای ناموزن و آزار دهنده برای هر شهروند و مسافری که وارد شهر شود ملموس و قابل تجربه است. ساختار توپوگرافی شهر امکان هرگونه مانور جهت باز طراحی معابر و شکستن بن بستهای ترافیکی را از منظر درون شهری منتفی می نماید. و این مشکل باعث شده است که از سنوات گذشته تا به امروز موضوع احداث کمربندی برای شهر پاوه در دستور کار قرار گیرد. و  در این خصوص تلاش و پیگیری های فرماندار و شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر است اما هنوز این تلاشها به سرانجام نرسیده است.

 

به گفته فرماندار پاوه طرح مطالعاتی ساخت کمربندی برای شهر پاوه در دهه ۷۰ آغاز شده است  و این جاده کمربندی به طول ۱۸ کیلومتر می باشدکه مطالعات این طرح از سال ۱۳۷۴ آغاز شده و مطالعات آن انجام شده است  و در سال ۱۳۹۵ مرحله دوم مطالعات آن انجام شده است .

 

پرویز ایده پور با بیان اینکه طرح کمربندی پاوه لازم و ضروری است گفت : حل مشکل ترافیک شهری ، رفع مشکلات آلودگی صوتی کامیونها در زندگی شهروندان ، بحث پدافند غیر عامل و بحرانهای طبیعی ،انتقال بار ترافیکی مرز به خارج از تنها معبر شهری ، تردد راحت تر برای ساکنین شهرهای مرزی، ایجاد فضای لازم برای توقف خودروهای مهمانان و گردشگری کمک به توریسم  و توسعه گردشگری پاوه از جمله فواید این طرح می باشد. که امیدواریم برای عملیاتی شدن آن اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

 

شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت احداث کمربندی پاوه و توجه به پدافند غیر عامل به سلام پاوه گفت : کار برآورد اعتبار برای طرح جاده کمربندی پاوه در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه فرماندار و استاندار نیز پیگیر این موضوع هستند.

 

وی با بیان اینکه براساس برآوردها برای عملیاتی کردن طرح کمربندی پاوه رقمی بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت : کار پیگیری برای تخصیص اعتبار لازم برای این طرح را در دستور کار قرار داده ام و امیدوارم با همراهی استاندار و فرماندار و مسئولان شهرستانی و استانی احداث این مسیر کمربندی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر پاوه و کمک به توسعه این منطقه صورت پذیرد.

 

این درحالی بود که مهندس بازوند استاندار کرمانشاه نیز در اولین سفر خود به شهرستان پاوه در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶ محل سالن جلسات سد داریان با تاکید بر معاون عمرانی وقت خود(مهندس نیک کردار) خواستار بررسی ضرورت طرح در بازده زمانی ۱۵ روزه شد و سپس از نماینده اورامانات خواست که از محل اعتبارات نقاط حادثه خیز پیگیر تخصیص اعتبارات باشد. اما معلوم نشد سرانجام این بازده زمانی چه شد؟

 

با وجود این هنوز شاهد هستیم هیچ اقدام عملی برای ساخت کمربندی پاوه که می تواند باعث تقویت راههای روستایی و کمک به پدافند غیرعامل و حل معضل ترافیک و کمک به ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری و….شود مشاهده نمی شود. و بنظر می رسد سکوت و بی توجهی شورای شهر پاوه نیز در این موضوع در نوع خود جالب توجه است و همانطور که شورای چهارم نتوانست کاری برای اجرائی شدن این پروژه انجام دهند بنظر می رسد شورای پنجم نیز توانایی کمک به اجرایی شدن این مهم را تا به این لحظه ندارند . امیدواریم این گزارش تلنگری شود تا مسئولان و اعضای شورای شهر پیگیر انجام این مطالبه عمومی شوند. و با پیگیری خود بتوانند اقدام عملی برای اجرایی شدن این پروژه را انجام دهند.

گزارش : فرهاد صالحی

ترافیک مسیر آرمگاه

 

محموله های ترافیکی

 

 

ترافیک

 

محموله های ترافیکی

 

9 پاسخ برای “ساخت جاده کمربندی پاوه یک ضرورت است/ اعضای شورا لطفا پیگیر مطالبات مردم باشید!

  • ناشناس در تاریخ فروردین 8, 1397 گفت:

    از جناب اقای فرماندار خواهش میکنم محکم‌در برابر خواسته های نابجای شورای شهر و کسانی که مخالف احداث جاده کمربندی هستند قاطع باشند و تمام تلاش خودرا برای به سرانجام رسیدن این مهم انجام دهند

  • عصبانی از دست مسءولین ضد مردم در تاریخ فروردین 6, 1397 گفت:

    باسلام مشکل جاده کمربندی پاوه وترافیک سنگین ووحشتناک پاوه اگر هرچه زود تر حل نشود ومسءولین خواب آلود ااقدامی فوری واساسی انجام ندهند به یک مشکل امنیتی تبدیل خواهد شد از ما گفتن بود ظاهرا مسءولین در گوش….خوابیدند حق مردم شهید پرور وانقلابی پاوه این نبود که به این روز رسید

  • ناشناس در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    نمی دانم چرا مسئولین کلا محترم چه سیاسی چه اجتماعی چه اقتصادی چه مذهبی سر جمع می گویند انجام دهند تلاش کنند پیگیری کنند و از این گونه افعال استفاده می کنند چرا با هم نمی نشینند و هماهنگی نمی کنند و تصمیم نمی گیرند که یا انجام دهند ویا به مردم بگویند به این دلایل قابل اجرا نیست

  • عادل رمضانی در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    با سلام و خسته نباشید, خدمت جناب آقای صالحی
    به مطلبی بجا و درست اشاره کردید, و تصور کنم هیچ مسولی مخالف این مسله نباشه.
    اما نبود بودجه جواب دم دستی عزیزان است.
    من میگم ای کاش در طول این سالهای طولانی ساخت سد ساعت خاصی برای ورود و خروج ماشی آلات سنگین اختصاص داده میشد, و کارفرما از همان سال اول ملزم به ساخت این کمر بندی میشد, همه این کارها آنموقع شدنی بودند, و الان هم مشارکت سد داریان در ساخت این کمر بندی لازم و ضروری است و حتی خسارت هایی را که به جاده وارد کرده اند باید کاملا جبران کنند,
    امیدوارم همانطور که جناب اقای صالحی هم گفتند علاج واقعه قبل از وقوع را عزیزان مد نظر داشته باشند

  • مهران در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    خنثی ترین شورایی که تا حالا دیده ایم همین شوراست

  • طرفدار شورا در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    شورای پنجم را انسانهای خوبی تشکیل دادند و قطعا از شورای چهارم موفق تر خواهند بود و با پیگیری این مطالبه این را ثابت خواهند کرد ممنون از سلام پاوه

  • شهروند در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    آفرین به سلام پاوه که همیشه صدای مردم است و پیگیری مطالبات مردم گزارش عالی بود دس وش

  • ماکوان حیدری در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    سلام عرض ادب به سایت وزین سلام پاوه ….؟!
    کاکا فرهاد جان ممنون و تشکر از بابت این دغدغه شما و این جاده کمربندی واقعا یک ضرورت تمام است .هرچند که شورای محترم این کار قطعا به مزاقشان خوش نمی آید . . زمانی که شورای محترم در جلسه عمومی سالن ارشاد مخالفت کردند و گزینه های زیادی را برا جاده کمربندی مطرح کردن که هیچ کدامشان عملی نبود و بار مالی بسیار زیادی برای دولت بهمراه داشت و امین امر باعث شد که دولت درامر اختصاص بودجه جاده کمربندی بنا به خواست شورای محترم عمل نکند و بنا به گفته آقای نادری عملیات اختصاص این بودجه به سرعت لاکپشت هم نخواهد رسید .
    و اما جناب آقای صالحی عزیز یک گلگی از شما رسانه محتر م اینکه موضع گیری های این سایت در خصوص جاده کمربندی با توجه به خبرهای قبلی که در این مورد گذاشتید کاملا باهم در تضاد هستند نمیدانم بخاطر این هست که باز قدم رد رکاب جناب دکتر نادری گذاشته اید یا اینکه واقعا دغدغه دارید و انشاءالله موضع گیری شما و دوستانتان در این مورد به خاطر منفعت مردم باشد . اگر اینطور هست چرادر خبرهای قبلی اینگونه دست به قلم نشدید .مردم کاغذ سفید می خوانند سر دبیر محترم .
    امیدوارم همیشه این اخبار و اطلاع رسانی شما در جهت خدمت به مردم باشد نه خدمت به بزرگان

  • شهروند در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    ان شاالله که توجه میکنند

پاسخ دادن به عصبانی از دست مسءولین ضد مردم لغو پاسخ