ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:11

تشدید برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی در پاوه

تشدید برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی در پاوه

به گزارش سلام پاوه:رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه از تشدید برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در شهر پاوه خبر داد.   سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با توجه به اینکه در سطح شهر مشاهده می گردد بعضی از افراد بدون داشتن گواهی نامه رانندگی مبادرت به راندن وسیله نقلیه(خودرو […]

به گزارش سلام پاوه:رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه از تشدید برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در شهر پاوه خبر داد.

 

سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با توجه به اینکه در سطح شهر مشاهده می گردد بعضی از افراد بدون داشتن گواهی نامه رانندگی مبادرت به راندن وسیله نقلیه(خودرو – موتورسیکلت)می نمایند،افرادی که این عمل را انجام می دهند توصیه و تاکید می گردد از انجام این عمل خوداری کنند تا برای خود و سایر همشهریان مشکلاتی به وجود نیاورند.

وی گفت:در صورت مشاهده این افراد توسط پلیس ضمن اینکه خودرو به پارکینگ دلالت داده می شود راننده خاطی نیز جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی معرفی می گردد.

عیدی افزود:براساس ماده ۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی(مصوب ۱۳۸۴)  هرکس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهی نامه متناسب با آن وسیله نقلیه را دارا باشد با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می شود.

رئیس راهور پاوه ادامه داد:پلیس به والدین گرامی توصیه می کند که از قرار دادن وسیله نقلیه خود به فرزندانشان که فاقد گواهی نامه رانندگی می باشند خوداری کنند تا هم خود و هم فرزندانشان گرفتار نشوند و در این راستا قانون برای کسانی که وسیله نقلیه خود را در اختیار افراد فاقد گواهی نامه قرار می دهند تکلیف مشخص کرده است.

سروان عبدی در پایان تاکید کرد:در صورت توقیف وسیله به علت نداشتن گواهی نامه رانندگی در ایام نوروز ،وسیله نقلیه تا پایان تعطیلات در پارکینگ متوقف خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۰۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هیچکس حق ندارد به شخصی که گواهی نامه رانندگی ندارد اجازه رانندگی با وسیله نقلیه خودرا بدهد .با متخلف برابرمقررات کیفری رفتار خواهد شد.