ج 10 فروردین 1403 ساعت 08:43

روند رو به رشد جذب گردشگر در روستای نسمه شهرستان پاوه/ عکس

روند رو به رشد جذب گردشگر در روستای نسمه شهرستان پاوه/ عکس

به گزارش سلام پاوه:روستای گردشگری و زیبای نسمه در فاصله ۳ کیلومتری از شهر پاوه در استان کرمانشاه قرار گرفته است که این روزها کانون توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است.دهیار این روستا وجود ظرفیتهای بالای گردشگری مشارکت عمومی و مهمان نوازی اهالی روستا،آماده سازی زیرساختها و ساخت اقامتگاه و اماکن ورزشی و طبیعت بکر […]

به گزارش سلام پاوه:روستای گردشگری و زیبای نسمه در فاصله ۳ کیلومتری از شهر پاوه در استان کرمانشاه قرار گرفته است که این روزها کانون توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است.دهیار این روستا وجود ظرفیتهای بالای گردشگری مشارکت عمومی و مهمان نوازی اهالی روستا،آماده سازی زیرساختها و ساخت اقامتگاه و اماکن ورزشی و طبیعت بکر خدادادی،توجه به محیط زیست و محیط بهداشتی را از جمله شاخصه ها برای جذب گردشگران دانست .

فرهاد صالحی ، سابق حسینی

سابق حسینی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه در خصوص شاخص بودن این روستای گردشگری در زمینه سلامت و گردشگری تشریح کرد:واقعیت این است که در روستای نسمه شرایط را طوری فراهم کردیم که با همکاری و همیاری مردم روستا،کمک شورا و همراهی مسئولین آیتم ها و محرکهایی در خود روستا به وجود آوردیم که گردشگر را به سوی خود جذب کنیم.

 

وی افزود:زیر ساختهایی در روستا جهت ورود و بازدید مسافران و گردشگران تهیه و آماده کردیم.در داخل روستا مکانهای پیاده روی و مسیر گردی برای مسافران تعبیه شده است.

 

دهیار نسمه ادامه داد و گفت:بی شک یکی از مهمترین آیتم هایی که برای اکوتوریسم یا طبیعت گردی مورد توجه قرار می گیرد مقوله طبیعت بکر و خدادای است که ما در محیطی آرام برای این مهم پایه ریزی کرده ایم.

 

سابق حسینی در مورد شاخهای دیگر این روستا گفت:وجود زمین ورزشی و توجه به توریسم ورزشی،صخره نوردی و پاک بودن محیط و با توجه به پتانسیل های موجود در روستا این روستا را مورد توجه خیلی از گردشگران و مسافران نوروزی قرار داده است.

 

وی تبلیغ گردشگرانی که در روستا حضور پیدا می کنند را بهترین نمونه معرفی نسمه به سراسر کشور دانست و گفت:استقبال از میهمانان و گردشگران در قدیم که نا آشنا به روستا بودند و مشاهده زیبایی ها و پتانسیل های روستا از نزدیک باعث شده است خود گردشگران بهترین مبلغین برای معرفی روستا باشند که در حال حاضر حضور مسافران و گردشگران در روستا روند روبه رشدی دارد و سیر صعودی و شاید  در جذب میهمانان و مسافران نوروزی رشدی صدرصد نسبت به سنوات گذشته داشته باشیم.

 

حسینی در خصوص اقامتگاه های این روستا گفت:در حال حاضر ده مورد اقامتگاه با امکانات خوب و با ظرفیت پذیریش ۱۰۰ نفر تا ۵۰۰ نفر را داریم که در حال رایزنی با آموزش و پرورش پاوه هستیم که یک مدرسه قدیمی را به صورت سنتی بازسازی کنیم که بتوانیم تعداد اقامتگاههای روستا را افزایش دهیم که در این خصوص با چندین سرمایه گذار در حال رایزنی و مکاتبه با بانکها هستیم که بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم و ان شا الله ظرفیت پذیریش مسافرین اقامتگاهی را تا حد هزار نفر بالاتر ببریم.

 

وی با بیان روند رو به رشد جذب گردشگر در روستای نسمه گفت:بدون شک گردشگری ابتدا و انتها و حد و حدود ندارد و قطعا اسکان مسافر در روستا بر روند اقتصاد و توسعه و معیشت مردم نقش اثر گذاری خواهد داشت.

 

 

سابق حسینی تشریح کرد و گفت:امروز اگر نسمه موفقیتی به دست آورده است ناشی از فاکتورهایی بوده است که یکی از مهترین این آیتمها مردم روستا و مشارکت عمومی آنها و توجه به آموزشهای لازم برای جذب گردشگر بوده است.

 

دهیار نسمه از مسئولان خواست تسهیل گر باشند و موانع و قوانین اداری و بروکرواسی دست و پا گیر اداری را برای توسعه گردشگری بردارند که میتواند با همکاری همه مسئولین این مهم تحقق پیدا کند.

 

حسینی توجه به مقوله راه ها را در توسعه گردشگری بسیار مهم دانست و گفت:راه یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در هر منطقه ای می باشد که توانسته ایم راه روستایی روستا را از ۲ متر به ۷ متر گسترش دهیم و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم هرچه بیشتر راه ها منتهی به روستا و داخل روستا را وسعت بخشیم.

 

وی توجه به موضوع پدافند غیرعامل و ساخت کمربندی پاوه را ضروری دانست و از مسئولان خواست به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

حسینی در پایان گفت:لازم است از سایت محبوب و مردمی سلام پاوه که همیشه برای معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان پیش قدم بوده است تشکر کنیم و از اینکه روستای گردشگری نسمه را برای این مصاجبه انتخاب کردید،ممنویم.

گفتگو:فرهاد صالحی،صهیب زربان

2 پاسخ برای “روند رو به رشد جذب گردشگر در روستای نسمه شهرستان پاوه/ عکس

  • آراس در تاریخ فروردین 5, 1397 گفت:

    درود کاک سابق همیشه نمونه

  • جواد در تاریخ فروردین 4, 1397 گفت:

    سلام با تشکر از مدیریت محترم سایت آقای سابق حسینی یک دهیار نمونه در کل کشور می باشد انشا… دولتمردان محترم چنین انسانهای پرتلاشی را در دستگاهها و اردات استخدام نمایند