پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:20

به همت سپاه پاوه: جشن گلریزانی برای نیازمندان برگزار شد/ عکس

به همت سپاه پاوه: جشن گلریزانی برای نیازمندان برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : در اقدامی ارزشمند و در آستانه بهار طبیعت به همت بسیج سپاه ناحیه پاوه و با همراهی خیرین شهرستان پاوه جشن گلریزانی برای کمک به نیازمندان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرمانده سپاه ناحیه پاوه در این مراسم گفت: برگزاری جلساتی که یاری رساندن به مردم و فقرا […]

به گزارش سلام پاوه : در اقدامی ارزشمند و در آستانه بهار طبیعت به همت بسیج سپاه ناحیه پاوه و با همراهی خیرین شهرستان پاوه جشن گلریزانی برای کمک به نیازمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرمانده سپاه ناحیه پاوه در این مراسم گفت: برگزاری جلساتی که یاری رساندن به مردم و فقرا باشد، روح و نشاط خاصی را در این عمل خیر به وجود می آورد.سرهنگ سلطان قلی

سرهنگ ارسلان سلطان قلی با اشاره به آیه های از قران کریم گفت: خداوند برای انفاق و صدقه دادن ارزش قائل است طوری که در قرآن کریم به آن اشاره کرده است و می گوید که در انفاق کردن نترسید چرا که هر حسنه آن هفتصد برابر در پیش خداوند حسنه دارد.

وی گفت: صدقه دادن هدایت خود انسان ها است و پاداش آن را نیز هم در این دنیا و در دنیای آخرت دیده می شود.

سرهنگ سلطان قلی ادامه داد و گفت: کمک به ساخت و تعمیر منازل محروم در شهرستان به تعداد ۲۰ منزل، توزیع بسته های غذایی در بین خانواده های نیازمند و احداث سرویس های بهداشتی به تعداد ۳۰ مورد از مواردی است که سپاه ناحیه پاوه در سال جاری انجام داده است.

 

وی در پایان با اشاره به تعداد خانوارهای فقیر و همچنین معلولان در شهرستان پاوه گفت: آمار بسیار زیاد خانوادهای فقیر و نیازمند در این شهرستان، حقیقتا سنگین تر کردن تکلیف ما مسئولین است که باید به مشکلات آنان رسیدگی شود.

 

فرمانده سپاه پاوه افزود: مراسم امروز هم در جهت جمع آوری کمکهای مردمی و خیرین برای تهیه جهیزیه نو عروسان شهرستان و اهدای سبد غذایی خواهد بود.

 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه در این مراسم در سخنانی با اشاره به آیه ای از قران کریم اظهار داشت: هرکس مطیع خدا و پیغمبرش باشد چهار گروه انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین را در بهشت می بیند و با آنان محشور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی افزود: اگر جامعه بخواهد اصلاح شود این چهار گروه انبیاء، صدیقین و پیام رسانهای صادق، شهدا و صالحین می توانند جامعه را اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: پیامبر بزرگوار اسلام هشت ویژگی را بیان میکند که جامعه با این ویژگیها درگیر است که اگر این ویژگیها پیاده شود خیلی از این ناهنجاریهای اجتماعی حل خواهند شد.

وی گفت: پیامبر می فرماید اگر هرکس این هشت ویزگیها را داشته باشد با چهار گروه انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین محشور خواهد شد که بیشتر این ویزگیها به مسائل اجتماعی و رفع نیاز از مردم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: فراهم کردن توشه و راه برای حاجیان ، زدودن غم و اندوه افراد، عهده دار بودن یتیمان، هدایت کردن گمراهان، اطعام دادن گرسنگان، سیراب کردن تشنگان، ملبس نمودن افراد فقیر و عریان و روزه گرفتن از هشت ویژگی هستند که هفت مورد آن به مسائل اجتماعی بر می گردد.

وی گفت: بزرگترین عبادت در توان مردم، رفع نیاز از مردم و حل مشکلات آنان است.

 

سرهنگ سلطان قلی