پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:08

کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات به کتاب های ویژه اهل سنت تجهیز شد

کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات به کتاب های ویژه اهل سنت تجهیز شد

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه گفت:با حمایت دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات در استان کرمانشاه در سال ۹۶ به کتاب‌های ویژه اهل سنت تجهیز شد. معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به درخواست های مکرر مسئولان،اعضا و کتابداران […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه گفت:با حمایت دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات در استان کرمانشاه در سال ۹۶ به کتاب‌های ویژه اهل سنت تجهیز شد.

معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به درخواست های مکرر مسئولان،اعضا و کتابداران کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات،با عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های عمومی این منطقه به منابع اهل سنت تجهیز شده تا مردم این مناطق بهره لازم و کافی از این منابع را ببرند.

وی اظهار کرد:این منابع در ۱۳ کتابخانه عمومی شهرستان های منطقه اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر قابل بهره برداری و استفاده اعضا است.

وی در ادامه گفت:این کتاب ها در زمینه ها و موضوعات دینی و تاریخی تهیه شده که به تدریج از اواسط امسال به کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات ارسال شد و تحولی اساسی در این راستا ایجاد گردید.

 

حسنی خونسار، جذب مخاطب را از اولویت‌های کاری کتابخانه‌های عمومی دانست و عنوان کرد:با همین هدف نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تجهیز کتابخانه های عمومی به منابع جدید، بروز و مناسب مخاطبان در هر استان، برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل نشست های کتاب خوان، جشنواره کتابخوانی رضوی، طرح کتابخانه گردی، جلسات قصه گویی و دیگر برنامه ها را در کتابخانه برگزار می کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی استان را ۱۰۰ باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه سیار ذکر کرد و گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

 

حسنی خونسار افزود:از مجموع کتابخانه های استان، ۸۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۱۹ باب کتابخانه عمومی مشارکتی، ۶۲ باب کتابخانه عمومی شهری، ۱۶ باب کتابخانه عمومی روستایی و سه دستگاه کتابخانه عمومی سیار در شهرستان های قصرشیرین، جوانرود و هرسین است.

 

وی همچنین تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و ۱۱۰ هزار نسخه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب های به امانت رفته در سال جاری ۷۰۰ هزار نسخه بود که بیشترین عنوان های امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی می باشد.

 

وی همچنین تعداد کل مراجعان به کتابخانه های عمومی استان را در سال جاری یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۴۴ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۷۵۳ هزار و ۹۴۸ نفر مرد و ۷۷۰ هزار و ۷۹۶ نفر زن هستند.

 

حسنی خونسار، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را ۵۱ هزار و ۴۳۶ نفر در سال ۹۶ ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۶۸۱ نفر مرد و ۲۲ هزار و ۷۵۵ نفر زن می باشند.

 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند.