پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:00

آخرین روند احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه

آخرین روند احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه

به گزارش سلام پاوه:به گزارش سلام پاوه؛دکتر پیام یوسفی مشاور و نماینده ویژه دکتر شهاب نادری در امورات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی در اورامانات به تشریح آخرین وضعیت از روند احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه پرداخت.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دکتر پیام یوسفی آخرین وضعیت کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه نوشته است:جهت […]

به گزارش سلام پاوه:به گزارش سلام پاوه؛دکتر پیام یوسفی مشاور و نماینده ویژه دکتر شهاب نادری در امورات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی در اورامانات به تشریح آخرین وضعیت از روند احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دکتر پیام یوسفی آخرین وضعیت کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه نوشته است:جهت اطلاع بیشتر همشهریان گرامی و مسئولین ذی ربط؛پس از بررسی های لازم گزارش مختصری از روند احداث کلینیک مذکور ارایه میشود به امید آنکه ضمن تنویر افکار عموم مردم محترم شهرستان؛مسئولین ذی ربط در جهت برآوردن این مطالبه به حق عمومی اقدام نمایند.

 

در مورخ ۹۴/۱۱/۷مدیریت عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی مناقصه ای شرکت”عمران پویش غرب “را به عنوان برنده مناقصه پروژه ساخت کلینیک پاوه اعلام می نماید.متاسفانه بنا به دلایلی از جمله آزاد نشدن ضمانت نامه پیمانکار؛قرارداد مورد نظر تا تاریخ ۹۵/۴/۳۰منعقد نمیگردد.اخذ مجوزهای لازم جهت تخریب ساختمانهای قدیمی محل از جمله اطاق ژنراتور و نگهبانی توسط کارفرما از وزارت مسکن و شهرسازی به دلایلی نامعلوم متاسفانه تا تاریخ ۹۵/۵/۱۰ به طول میانجامد که نشان از عدم مدیریت زمان توسط کارفرماست.

 

با ورود نماینده محترم به موضوع و اصرار ایشان به شروع کار؛نهایتا خاکبرداری زمین مورد نظر انجام میشود. پس از آن با توجه به توپوگرافی خاص منطقه ادامه کار پروژه نیازمند احداث دیوار حایل بود.علی الظاهر مشکلات مربوط به معرفی مشاور جهت احداث دیوار حایل از طرف کارفرما و همچنین وجود معارض(فردی که مدعی مالکیت ملک است) باعث میشود تا عملیات احداث دیوار حایل به تاخیر بیافتد.

 

پس از این تاریخ نیز مشکلات مربوط به مطالبات شهرداری در زمینه تامین پارکینگ و اخذ عوارض متعلقه از دانشگاه علوم پزشکی منجر به تاخیر چند ماهه دیگری میشود .شایان ذکر است مطالبه تامین پارکینگ از طرف شهرداری مطالبه ای به حق و عمومی است که متاسفانه هنوز هم تمهیدات روشنی در این باره اندیشیده نشده است و به همین جهت بسیاری از صاحب نظران مکان مورد نظر را مکانی نامناسب جهت احداث کلینیک میدانند.

در همین زمان دانشگاه علوم پزشکی از شخص امام جمعه محترم پاوه تقاضا می نماید تا ایشان به موضوع اختلاف مابین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی ورود نمایند تا بلکه با درایت شخص ایشان و فرماندار محترم پاوه از اختلافات مطروحه کاسته شده و شهرداری نسبت به رفع توقیف عملیات ساخت پروژه اقدام نماید.

 

طی نشستی با حضور امام جمعه؛فرماندار؛نماینده دانشگاه؛اعضای شورای شهر؛بخشدار مرکزی و مسئولین شبکه بهداشت پاوه در تاریخ ۹۵/۱۲/۲۰ مقرر گردید تا شهرداری نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام نماید و در مقابل دانشگاه علوم پزشکی با پرداخت حداقلی از عوارض مربوطه و همچنین تامین پارکینگ در جوار کلینیک پس از افتتاح پروژه؛نسبت به شروع و ادامه کار پروژه اقدام نماید.

 

پس از اخذ مجوزهای لازم پیمانکار مدعی میشود که در زمین احداثی با مشکل وجود اب مواجه شده است و بررسی ها و مشاوره های لازم در خصوص تخلیه آب تا تاریخ ۹۶/۴/۱۷ به طول می انجامد.در این زمان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل تاخیر در اجرای پروژه تقاضای فسخ قرارداد میکند و همزمان پیمانکار نیز به دلیل موارد مطروحه از جمله تاخیر در تحویل و آماده سازی محل و اخذ مجوز های مربوطه؛مدعی اخذ خسارات متعلقه میشود و عملیات ساخت به کلی متوقف میشود.

 

پس از کش و قوس های فراوان و ورود دوباره نماینده محترم مقرر میگردد تا اختلاف مابین کارفرما و پیمانکار در کمیسیون حل اختلاف شورای فنی بررسی شده و رای صادر گردد.جلسه مورد نظر در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۸ منجر به صدور رای میشود و مقرر میگردد دانشگاه علوم پزشکی حق فسخ قرارداد را نداشته و به شرط پرداخت کلیه تعلیق های قرارداد و با توجه به پای کار بودن اسکلت و انجام قسمتی از قرارداد؛تا اتمام اسکلت ؛پروژه سریعا تحویل پیمانکار شود و سپس قرار داد خاتمه یابد.این رای در نهایت باید در اولین جلسه شورای فنی استان نیز به تایید برسد.

 

با توجه به موارد مذکور تقاضامندیم تا تمامی مسئولین ذی ربط علی الخصوص استاندارمحترم ؛ریاست محترم دانشگاه؛ نماینده محترم و فرماندار محترم پاوه اقدام لازم در مورد تسریع در تشکیل جلسه نهایی شورای فنی استان و صدور رای نهایی توسط آن شورا را به عمل اورده و دانشگاه علوم پزشکی نیز اسناد مربوط به مناقصه دوم در خصوص ادامه کار پس از ساخت اسکلت را سریعا اماده نماید و پیمانکار مربوط به ادامه کار را از هم اکنون مشخص نماید تا از هر گونه اتلاف وقت و تاخیر دوباره در انجام عملیات ساخت پروژه مورد نظر جلوگیری شود.

 

 

3 پاسخ برای “آخرین روند احداث کلینیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه

  • مراد در تاریخ اسفند 27, 1396 گفت:

    با گولی بی تو له کانی، نه بیمارستان، نه آب هانی کوان،نه باز شدن مرز، نه کلینیک نه امهال وام به این زودیها انجام نمی پذیرد فقط وعده ووعید است سپاس

  • اقبال در تاریخ اسفند 27, 1396 گفت:

    از مسولین خواهان هستیم سریعتر این موارد را پیگیری کنند و دوباره به اطلاع مردم برسه

  • نامدار حسینی در تاریخ اسفند 27, 1396 گفت:

    با تشکر از سلام پاوه و دکتر یوسفی مردم واقعا گرفتارن ایشالا با تلاشای شما و مسولان هر چه زودتر انجام بگیره و شاهد افتتاح باشیم