پ 30 فروردین 1403 ساعت 11:51

ماهیان قرمز مخربان طبیعت و قاتلان آبزیان بومی

ماهیان قرمز مخربان طبیعت و قاتلان آبزیان بومی

به گزارش سلام پاوه:روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان پاوه در اطلاعیه ای از خطر رها سازی ماهیان قرمز در رودخانه ها و دریاچه ها خبر داد که متن ان بدین شرح می باشد: ماهیان قرمز شب عید از جمله گونه های غیر بومی و مقاوم بسیاری از مناطق جهان هستند که توان و تحمل […]

به گزارش سلام پاوه:روابط عمومی اداره محیط زیست شهرستان پاوه در اطلاعیه ای از خطر رها سازی ماهیان قرمز در رودخانه ها و دریاچه ها خبر داد که متن ان بدین شرح می باشد:

ماهیان قرمز شب عید از جمله گونه های غیر بومی و مقاوم بسیاری از مناطق جهان هستند که توان و تحمل بالایی در سازگاری با شرایط نامساعد محیطی را داشته و می توانند عامل انتقال انواع بیماری های ویروسی به سایر آبزیان بومی و بروز تلفات در آنها شوند.

آزاد سازی ماهیان قرمز در دریاچه پشت سدها،رودخانه ها و روآنابهای طبیعی باعث افت جمعیت گونه های بومی در حیات وحش و محیط های آبی طبیعی شده و این گونه مهاجم و همه چیزخوار از انواع سخت پوستان،کف زیان،تخم سایر ماهیان و مواد گیاهی تغذیه می کند و با توجه به طول عمر بالای ۱۰ تا ۱۵ سال این گونه ماهی در محیط های مغذی و مناسب موجب تغییر در اکوسیستم طبیعی و ایجاد خسارات جدی در حوزه های آبی منطقه خواهد شد.

لذا از همشهریان عزیز،مسافران و گردشگران نوروزی درخواست داریم ماهیان قرمز شب عید خود را در مکانها و استخرهای محدود و بسته که توسط محیط زیست و شهرداری تعیین شده همچون استخر پارک کویمکال و یا سایر اسخرهای آبی محدود رها سازی نمایند.

 روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست پاوه

یک پاسخ برای “ماهیان قرمز مخربان طبیعت و قاتلان آبزیان بومی

  • شهروند در تاریخ اسفند 23, 1396 گفت:

    سوالی از محیط زیست پاوه داشتم
    اون پرندگان قاچاق که امسال در شوشمی توسط قاچاقچیان توقیف و به محیط زیست پاوه منتقل شدند بالاخره چی شدند؟ ایا زنده ماندند؟
    ممنوم میشم محیط زیست پاوه جواب دهد.