پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:56

کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق ،اعتیاد و ارتقاء مهارتهای زندگی / عکس

کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق ،اعتیاد و ارتقاء مهارتهای زندگی / عکس

به گزارش سلام پاوه: کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق ،اعتیادو ارتقاء مهارتهای اخلاقی و زندگی به همت انجمن مردمی حمایت از زندانیان پاوه واورامانات برگزارشد  به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مدیرعامل انجمن مردمی حمایت از زندانیان پاوه روز دوشنبه گفت این کارگاههای آموزشی در بخش پیشگیری از طلاق،اعتیاد وارتقای مهارتهای اخلاقی وزندگی برای خانواده […]

به گزارش سلام پاوه: کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق ،اعتیادو ارتقاء مهارتهای اخلاقی و زندگی به همت انجمن مردمی حمایت از زندانیان پاوه واورامانات برگزارشد

 به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مدیرعامل انجمن مردمی حمایت از زندانیان پاوه روز دوشنبه گفت این کارگاههای آموزشی در بخش پیشگیری از طلاق،اعتیاد وارتقای مهارتهای اخلاقی وزندگی برای خانواده های زندانیان به مدت سه روز برگزارمیشود.

جلیل علیزاده
جلیل علیزاده افزود: با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ودر معرض بودن خانواده های زندانیان بیش از قشرهای دیگر جامعه از این آسیبها اعضای انجمن برآن شدند که فقط اعطای کمکهای مالی به خانواده زندانیان کافی نسیت.

وی افزود: ما سعی کردیم علاوه بر کمکهای مالی در خصوص مشکلات و آسیب های ناشی از موضوعاتی همچون طلاق واعتیاد وپیشگیری از این آسیب ها چاره اندیشی کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه افزود: در این راستا برنامه ریزی شد تا نسبت به برگزاری سه کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیار و آموزش مهارتهای اخلاق وزندگی را برای همسران وفرزندان ۵۰ زندانی شهرستان برگزار نمائیم.

علیزاده گفت: در این کارگاههای آموزشی از مجرب ترین اساتید که هم علم وهم تجربه کافی را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دارند استفاده شده است.

وی بابیان اینکه این کارگاههای اموزشی به مدت سه روز از ۲۱ الی ۲۳ اسفند ماه جاری برگزار میشود افزود برای هر یک از خانواده های زندانیان شرکت کننده در کارگاه نیز سه میلیون ریال کارت هدیه ویک میلیون سیصد هزار ریال کمک غیر نقدی به عنوان عیدی اعطا میشود .

در آئین افتتاحیه این کارگاههای آموزشی دادستان عمومی و انقلاب پاوه با تأکید بر پررنگ شدن ابعاد حمایت های غیر مالی از خانواده های زندانیان گفت باید مسائل ومشکلات ناشی از اسیب های اجتماعی را برای این خانواده های را مد نظر قرابدهیم .

مسلم الماسی افزود: آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق،اعتیاد ومشکلات اخلاقی در کمین خانواده های زندانیان است وما با درک و احساس این ضرورت اقدام به برپایی این کارگاهها کردیم.

وی با بیان اینکه این مشکلات بسیار با اهمیت تر از مشکلات مالی است افزود سعی میکنیم با برگزاری این کارگاههای آموزشی خانواده های زندانیان را ازاین آسیب های اجتماعی مصون و دور کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه اظهار امیدواری کرد خانواده های زندانیان در این کارگاههای سه روزه مهارتهای اخلاق وزندگی را فرابگیرند وبتوانند تا حد زیادی مصون باشند از آسیب هایی که در کمین آنها هستند .


مسلم الماسی با اشاره به فلسف تشکیل انجمن حمایت از زندانیان گفت خانواده های زندانیان کسانی هستند که بدون هیچ جرم وگناه وتقصیری مشقات وسختی های فراوانی برآنها تحمیل میشود .

 

وی افزود عدالت،اخلاق وهمه اصول انسانی حکم میکند که از این چنین خانواده هایی حمایت شود.

 

الماسی گفت در اسلام اصول زیادی وجود دارد برای اینکه چگونه افراد را مورد مجازات قرار بدهیم ویکی ازاین اصول ،شخصی بودن مجازاتها است به صورتی که هرکسی مرتکب خطا وجرمی شد همان کس مجازات شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه افزود با وجود شخصی بودن مجازاتها بازهم شاهد هستیم که با مجازات شخص افرادی دیگری به تبع آن ازجمله همسر وفرزندان تحت شعاع آن فرد به طروق مختلف مجازات میشوند.

 

الماسی با اشاره به ابلاغ قانون جایگزین حبس گفت به موجب این قانون ما میتوانیم بجای حبس افزاد مجرم ومحروم کردن خانواده آنها از سرپرست وپشتیبان این افراد را به انجام کارهای خدمات عمومی در شهرداریها وبیمارستانها و … محکوم کنیم که هم مثمر ثمر باشند وهم در کنار خانواده یشان باشند.

 

وی تصریح کرد فلسفه تشکیل انجمن های حمایت از زندانیان همین است که خانواده های زندانیان را که جرم وگناهی ندارند تحت پوشش قرار داده وبه آنها کمک کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه با اشاره به اهمیت کارگاههای آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت به هر میزان بتوانیم خانواده های زندانیان را از این آسیب ها دور ومصون کنیم به همان اندازه وشاید بیشتر از هزینه های ناشی از مقابله با تبعات ناشی از این اسیب ها به دستگاه قضائی ،دولت ودستگاههای اجرایی کمک کرده ایم.

ماموستا قادری

الماسی بر تداوم این کارگاهای آموزشی در کنار کمکهای مالی توسط انجمن حمایت از زندانیان تأکید کرد.

 

در ادامه امام جمعه پاوه با اشاره به تبعات ناشی از حضور والدین در زندان گفت این موضوع موجب میشود فرزندان از تربیت درست وصحیح ومحبت پدری محروم شده وآینده ای پر ابهام داشته و مشکلاتی را برای خود،خانواده هایشان واجتماع ایجاد کنند.

 

 

ماموستا ملا قادرقادری با اشاره به اینکه جرم بیشتر زندانیان شهرستان پاوه مالی است گفت بهترین کمک دستگاه قضائی ،قضات وبه ویژه دادستان این است که بیشتر به زندانیان مرخصی بدهد تا در کنار خانواده هایشان باشند.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به ابلاغ قانون ودستور ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر زندان زدائی وکم کردن تعداد زندانیان با استفاده از ابزارهایی همچون محکومیت به انجام امور خدمات عمومی گفت این نشان دهنده درایت حضرت آیت الله لاریجانی است .

 

وی افزود قضات باید با تأسی از این دستور رئیس قوه قضائیه از افزایش زندانیان خوداری کنند تا زندانیان هم در کنار خانواده هایشان باشند وهم محکومیت خود را با انجام خدمات عمومی بگذرانند.

 

 

ماموستا قادری به مشکلات زندانیان وخانواده های آنها اشاره کرد وگفت زمانی که پدر خانواده در زندان است برنامه های مخرب رسانه ها وفضای مجازی تهدیدی جدی برای همسران وفرزندان زندانیان هستند.

 

وی افزود زمانی هم که این افراد از زندان آزاد میشوند به دلیل نبود کار واشتغال وقطع کمکهای مالی انجمن (هرچند کم هم) وناتوانی در تأمین معیشت خانواده مجبور به انجام کارهای نادرست وخلاف شده و مجددا گرفتار وزندانی میشود .

 

امام جمعه پاوه گفت باید برای اشتغال زندانیان بعد از رهایی از زندان چاره اندیشی شود تا زندانیان بعد از رهایی از زندان ومحکومیت دوباره برای تأمین معیشت خانواده هایشان مجبور به روی آوردن مجدد به کارهای خلاف وغیر قانونی نشوند.

 

ماموستا قادری با اظهار خرسندی از برگزاری این کارگاههای آموزشی وتأکید بر تداوم واستمرارآن گفت برای اولین بار است که شاهد کارفرهنگی برای خانواده های زندانیان هستیم واین اقدام بسیار موثر و مهمی است .

 

در ابتدای این آئین فرماندار پاوه با اشاره به سرعت پیشرفت علم وتکنولوژی بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه وکشورمان را ناشی از عدم مهارت وتوانمندی از علم وتکنولوژی وابزارهای آن دانست.

 

پرویز ایده پور افزود بهترین راهکار برای استفاده وبهره مندی از ابزارهای علم و تکنولوژی را آموزش و مهارت آموزی قشرهای مختلف جامعه وآگاهی بخشی به منظور ضرورت این مهم دانست .

 

این کارگاههای آموزشی به مدت سه روز در صبح وعصر با حضور اساتید مجرب ادامه دارد.

 

شهرستان پاوه بابیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قراردارد.

 

ماموستا قادری جلیل علیزاده

یک پاسخ برای “کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق ،اعتیاد و ارتقاء مهارتهای زندگی / عکس

  • شهروند در تاریخ اسفند 22, 1396 گفت:

    نمی دانم این مسئولین پایه بلند چرا فقط می گویند رفع شود چاره اندیشی شود رسیدگی شود چرا چاره اندیشی نمی کنند رفع نمی کنند و رسیدگی نمی کنند