ج 31 فروردین 1403 ساعت 04:20

وعده های مسئولین در مورد تحویل پروژه بیمارستان پاوه به مقصد نرسید!/ صهیب زربان

وعده های مسئولین در مورد تحویل پروژه بیمارستان پاوه به مقصد نرسید!/ صهیب زربان

به گزارش سلام پاوه:مسئولان به عنوان بازوان اجرایی در مرحله عمل باید ثابت کنند که تا چه میزان به وعده های خود پایبند هستند و چقدر در واقع،عملگرایی را هدف خود قرار می‌دهند.پیگیری به سرانجام رسیدن این وعده ها و قول های داده شده از سوی معاونین وزیر بهداشت و راه و شهرسازی گرفته تا […]

به گزارش سلام پاوه:مسئولان به عنوان بازوان اجرایی در مرحله عمل باید ثابت کنند که تا چه میزان به وعده های خود پایبند هستند و چقدر در واقع،عملگرایی را هدف خود قرار می‌دهند.پیگیری به سرانجام رسیدن این وعده ها و قول های داده شده از سوی معاونین وزیر بهداشت و راه و شهرسازی گرفته تا استانداران،روسای دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران و…اعلام کرده و قولهایی داده اند که در این راستا ابتدا باید وجدان آگاه مردم و سپس به همت و غیرت مسئولان می سپاریم و در این بین رسالت رسانه ای(سلام پاوه)خود را نیز برای مطالبه گری همچنان محفوظ و پابرجا میدانیم و همچنان امیدوار و منتظر تحویل یکی از پروژه های چندین ساله و به حق مردم شهرستان پاوه می مانیم که ضرب المثل یک صبر کن و هزار افسوس مخور را به اذهان همه متبادر می کند.

بیمارستانی که در سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شد و قرار شد ۱۳۹۰ تحویل و به بهره برداری برسد هم اکنون در میان وعده و وعید مسئولان آینده این پروژه مجهول است.

نگاهی کوتاه به وعده ها و مصاحبه های نمایندگان و مسئولان در این مقال بد نیست .

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاوه(دی ماه ۱۳۹۴)

محمد جعفر علیزاده در این بازدید با بیان اینکه بیمارستان پاوه در مرحله تجهیز امکانات قرار دارد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاوه در سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.

 

وی افزود: این بیمارستان به امکانات روز پزشکی کشور مجهز می‌شود و نیازهای پزشکی و درمانی مردم منطقه را برطرف می کند.

 

دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت استان روز شنبه ۷ مرداد ۹۶ در نشست پایش و برنامه ریزی شهرستان پاوه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد، بیمارستان ۶۴ تختخوابی پاوه با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد،که در صورت تحویل این پروژه، دانشگاه علوم پزشکی به سرعت نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد.

 

به هنگام بازدید این طرح استاندار وقت کرمانشاه با اشاره به اهمیت اجرای طرح گفت: شهرستان پاوه به واسطه بعد مسافت از مرکز استان و مرزی بودن نیاز مبرم به این بیمارستان دارد و باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

اسدالله رازانی استاندار سابق کرمانشاه در سفر کاری خود به شهرستان پاوه اعلام کرد:بیمارستان پاوه تابستان ۹۵ به بهره برداری می رسد!!!!

مهندس نیک کردار معاون ععرانی استاندار کرمانشاه:افتتاح بیمارستان جدید پاوه تا سه ماه دیگر(اردیبهشت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶)

افتتاح بیمارستان پاوه در سال آینده (خبر ۱۲ مرداد ۹۴ خبرگزاری ایسنا):

واحد امیری مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیشرفت فیزیکی بیمارستان پاوه را نیز ۷۶ درصد اعلام و تصریح کرد: این بیمارستان نیز با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع و در سه بلوک در حال ساخت است.حال آیا در سال ۹۴ با پیشرفت ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه چرا هنوز این پروژه تحویل داده نشده است!

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۴گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه را ارائه کرد و گفت: عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۸۸ با ۲۹ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده که مرحله اول آن به اتمام رسیده است.

 

عبدالله بهادری افزود: فاز دوم این بیمارستان در سال ۹۱ با قراردادی به مبلغ ۹۸ میلیارد ریال شروع شده که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و در سال ۹۳ نیز ۳۴ میلیارد ریال اعتبار به اختصاص یافته است.

وی افزود: برای اتمام این بیمارستان با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری نیز ۴۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که برای تکمیل آن به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

 

نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی :

درخواست دکتر منوچهری نماینده سابق اورامانات برای افزایش اعتبارات بیمارستان پاوه:نماینده پاوه واورامانات در مجلس شورای اسلامی پس از بررسی های لازم درخصوص مشکلات اعتبارات بیمارستانهای پاوه و ثلاث باباجانی جهت افزایش اعتباربیمارستان پاوه از دو میلیارد تومان به چهار میلیارد تومان و افزایش اعتبار بیمارستان ثلاث باباجانی ازیک میلیارد و صد و هشتادمیلیون تومان به دو میلیاردو صد و هشتادمیلیارد تومان اقدام کرد. وی تاکید کرد که در سریعترین وقت ممکن این پروژه به بهره برداری می رسد. اما …

 

نماینده اورامانات هم در آخرین مصاحبه خود از ضرب الاجل یک ماهه به پیمانکار بیمارستان جدید پاوه یعنی تا اخر روز ۱۵ اسفند خبر داد و اعلام کرد:با حضور جناب آقای علیزاده معاون وزیر راه و شریفی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و مدیر عامل شرکت نودشه پیمانکار بیمارستان جدید پاوه نشستی را در خصوص آخرین وضعیت این بیمارستان ۶۴ تختخوابی برگزار شد.

نادری اعلام کرد:با حضور جناب آقای علیزاده معاون وزیر راه و شریفی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و مدیر عامل شرکت نودشه پیمانکار بیمارستان جدید پاوه نشستی را در خصوص آخرین وضعیت این بیمارستان ۶۴ تختخوابی برگزار شد.

نادری با تاکید بر اینکه عملیات تجهیز این بیمارستان از ۱۵ اسفند ماه شروع می شود گفت:پیمانکار پروژه شرکت نودشه موظف شد تجهیزات پنجگانه بیمارستان شامل رختشویخانه ، آشپزخانه C.SR ، آزمایشگاه و تصویر برداری را آماده و تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ جهت تجهیز بیمارستان تحویل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دهد.

نماینده اورامانات ادامه داد و گفت:همچنین پیمانکار این پروژه متعهد گردید سایر قسمتهای باقی مانده و اصلی و جنبی پروژه را پس از تجهیز بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی تکمیل و آماده بهره برداری کند.

شهاب نادری در پایان گفت:قطعا بصورت جدی پیگیر این موضوع و تکمیل و بهره برداری این بیمارستان هستم و هیچ کوتاهی در این زمینه را از هیچ کسی قبول نخواهم کرد.

وآخرین اظهار نظر در این خصوص در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۶:

دکتر پیام یوسفی نماینده ویژه شهاب نادری در دانشگاه علوم پزشکی:چنانچه روش اجرای پروژه بیمارستان جدید پاوه تغییر نکند قطعا در سال ۹۷ نیز به بهره برداری نمی رسد..

سلام پاوه : آیا مجری و پیمانکار پروژه میتوانند به تعهدی که به نماینده محترم اورامانات داده اند عمل نموده و تا ۱۵ اسفند چهارگانه ی بیمارستان را برای تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهند ؟

در این مورد با بازدیدی که از چهارگانه بیمارستان(ازمایشگاه ـ تصویربرداری ـ رخت شوی خانه ـ اشپزخانه)داشتیم فکر میکنم قطعا در زمان مقرر تحویل خواهد شد.اما اصل آنست که مجری و پیمانکار به تعهد اصلی خود مبنی بر اتمام سایر قسمت های بیمارستان همزمان با تجهیز چهارگانه؛ عمل نمایند.

سلام پاوه: آیا به نظرتان میتوانند به تعهد اصلی خود جامه عمل بپوشانند ؟

واقعیت امر آنست با روندی که من مشاهده کردم چنانچه تغییری اساسی در اجرای پروژه صورت نگیرد یقینا به عهد خود وفا نمیکنند.نیروی کار خاصی در محل اجرای پروژه ندیدم . پیمانکار از وضعیت پرداختی مجری شاکی است و معتقد است با وضعیت پرداختی فعلی ادامه کار برایشان بسیار سخت شده است.محوطه بیمارستان پیشرفت فیزیکی خاصی ندارد. دیوار حائل کامل نشده و هر لحظه خطر ریزش خاک وجود دارد. جاده جدید دسترسی به محوطه کامل نشده و پیمانکار معتقد است دانشگاه تملک قسمتی از اراضی منتهی به جاده را هنوز ندارد .تصفیه خانه و منهول فاضلاب احداث نشده ؛ کار ایستگاه گاز هم بنابه دلایلی ممکن است ماهها به تاخیر بیافتد . ساختمانهای محوطه هنوز ساخته نشده اند و در قسمت داخلی ساختمان بیمارستان هم کارهای اساسی بسیاری انجام نشده اند.با این اوصاف چنانچه مجری و پیمانکار طرح تغییری اساسی در روند اجرای پروژه انجام ندهند یقینا در زمان مقرر بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی نخواهد شد.

سلام پاوه:چنانچه این تغییر در رفتار مجری و پیمانکار به نسبت پروژه اعمال شود تصور می کنید چه زمانی بیمارستان به مرحله بهره برداری می رسد؟

سرپرست محترم کارگاه عنوان کردند که در سال ۸۸ همزمان با این پروژه چندین پروژه دیگر در چند شهر استان و ایران هم مصوب و تحویل همین شرکت نودشه شده اند و همه آن پروژه ها در زمان مقرر تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده اند و تنها پروژه ای که سالهاست منتظر تامین اعتبار و اتمام است پروژه بیمارستان پاوه است . ایشان اظهار کردند که پروژه در هفته دولت یعنی هفته اول شهریور ماه ۹۷ تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد و دانشگاه ظرف دو الی سه ماه بیمارستان را به مرحله بهره برداری خواهد رساند . ما هم امیدواریم که این اتفاق میمون بیافتد.اما شخصا باز هم عرض میکنم چنانچه تغییری اساسی در روش اجرای پروژه اعمال نشود قطعا در سال ۹۷ و حتی شاید در سال ۹۸ هم شاهد بهره برداری از بیمارستان نخواهیم بود . البته امیدوارم با تمهیداتی که نماینده محترم اورامانات در نظر خواهند گرفت مجری و پیمانکار طرح به تعهدات خویش عمل نمایند.

حال باید همچنان منتظر ماند و گفت گر صبر کنی زغوره حلوا سازی…….

گزارش : صهیب زربان 

یک پاسخ برای “وعده های مسئولین در مورد تحویل پروژه بیمارستان پاوه به مقصد نرسید!/ صهیب زربان

  • شهروند در تاریخ اسفند 21, 1396 گفت:

    باسلام اگز به بعضی هابرنخورو نتیجه می گیریم وعده مسولان همه دروغ ومردم هم بی اعتماد