ج 31 فروردین 1403 ساعت 21:20

عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه ته ته آغاز شد/ عکس

عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه ته ته آغاز شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : بخشدار نوسود از آغاز عملیات برف روبی و بازگشایی محور پاوه به مریوان در گردنه ته ته در حوز استحفاظی شهرستان پاوه خبر داد. سعدی مصطفی زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه از صبح […]

به گزارش سلام پاوه : بخشدار نوسود از آغاز عملیات برف روبی و بازگشایی محور پاوه به مریوان در گردنه ته ته در حوز استحفاظی شهرستان پاوه خبر داد.

سعدی مصطفی زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه از صبح امروز عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه برف گیر ته ته در ارتفاعات دالانی آغاز شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیر پرتلاش راهداری شهرستان و عوامل اجرایی ایشان در ارایه خدمات به بخش مرزی نوسود از رانندگان و مسافرینی که از این محل تردد می نمایند خواست تا پایان برفروبی و بازگشایی کامل محور از هر گونه تردد در محور مذکور جدا خودداری فرمایند.

گفتنی است گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد که به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند.

گردنه تته که بدون تردید صعب‌العبورترین مسیر ارتباطی در استان‌های کردستان و کرمانشاه است در مرز دو شهرستان سروآباد از استان کردستان و پاوه از استان کرمانشاه واقع شده است و وسایل نقلیه‌ای که از این مسیر عبور می‌کنند در فصل بهار مجبورند بیشتر مسیر سه‌راه ژالانه تا تته را از یک تونل برفی عبور کنند.

این گذرگاه بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است.

دمای هوا در گرم‌ترین فصول سال در این نقطه به ندرت از ۲۰ درجه سانتی‌گراد تجاوز می‌کند و تا پایان تابستان برف در این ارتفاعات آب نمی‌شود و همین امر سبب شده گردشگران بسیاری در فصل تابستان به این نقطه سفر کنند.

در نزدیکی گردنه تته منطقه گردشگری دالانی و آبگیری به همین نام و در ارتفاع ۲۰۱۷ متری از سطح دریا وجود دارد که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

 

گردنه ته ته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گردنه ته ته

یک پاسخ برای “عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه ته ته آغاز شد/ عکس

  • نودشه ای در تاریخ اسفند 21, 1396 گفت:

    کار این بخشدار در حد یک بخشدار نیست در حد یک فرماندار است در کلیه حوزه ها فعال و حرف برای گفتن دارد .