پ 09 فروردین 1403 ساعت 12:46

بیش از ۹۲ درصد مساحت شهرستان پاوه منابع طبیعی و ملی است/عکس

بیش از ۹۲ درصد مساحت شهرستان پاوه منابع طبیعی و ملی است/عکس

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: بیش از ۹۲ درصد از مساحت این شهرستان عرصه های منابع طبیعی و ملی است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:یادگار غالبی روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه پیام نور افزود:شهرستان پاوه با ۷۳ هزار هکتار منابع طبیعی و ملی یکی […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: بیش از ۹۲ درصد از مساحت این شهرستان عرصه های منابع طبیعی و ملی است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:یادگار غالبی روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه پیام نور افزود:شهرستان پاوه با ۷۳ هزار هکتار منابع طبیعی و ملی یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه است.که این میزان عرصه منابع ملی ۴۶ هزار هکتار جنگل و۲۷ هزار هکتار مرتع است.

وی اظهار کرد:در سال جاری و در راستای حفاظت از منابع ملی پاوه ۵۵ فقره پرونده تخلف شامل تخریب و تصرف تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و محکوم شده اند.که متخلفان به اعاده وضعیت منابع تصرف شده به قبل و جریمه نقدی محکوم شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه از معرفی آقایان برهان ولدبیگی به عنوان خیر نمونه و سیامک صیاف به عنوان محافظ نمونه منابع ملی شهرستان در این هفته خبر داد.

وی اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از هفت هزار اصله نهال غیرمثمر شامل کاج، سرو، صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک و بنه در شهرستان پاوه غرس می شود.

وی تصریح کرد:جدای از این تعداد اصله نهال که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت می شود، تعداد زیادی درخت مثمر بادام نیز توسط جهاد کشاورزی و شهرداری پاوه در سطح شهرستان غرس می شود.

امروز همزمان با آغاز هفته درختکاری کاشت چند اصله نهال غیرمثمر و درخت مثمر با حضور مسئولان در محل محوطه دانشگاه پیام نور، بلوار جانبازان و مسکن مهر تپه کوله پاوه انجام شد.