س 28 فروردین 1403 ساعت 18:19

پاوه، اولین شهر ایران که ناوگان حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد

پاوه، اولین شهر ایران که ناوگان حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد

به گزارش سلام پاوه : پاوه، اولین شهرستان کشور است که برای حفظ محیط زیست، سلامت عمومی و توسعه گردشگری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه به منظور کاهش ‘زباله های کنار جاده ای’ و […]

به گزارش سلام پاوه : پاوه، اولین شهرستان کشور است که برای حفظ محیط زیست، سلامت عمومی و توسعه گردشگری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه به منظور کاهش ‘زباله های کنار جاده ای’ و پیشگیری از عوارض خطرناک و منفی آنها بر سلامت عمومی و محیط زیست اقدام به اجرای طرحی با عنوان عنوان تهیه و توزیع کیسه زباله مخصوص خودرو کردند.

دکتر برهان ولدبیگی مجری این طرح با بیان اهداف پروژه و اشاره به ‘عواقب زباله های کنار جاده ای و معابر عمومی’ از همه رانندگان تاکسی شهر پاوه درخواست کرد تا به عنوان یک ‘شهروند مسئول’، این کیسه ها را در جای مناسب در خودرو نصب نموده و از آن به صورت مداوم استفاده نمایند.

گفتنی است در راستای دستیابی به این هدف و نیز جلب مشارکت شهروندان در حل مشکلات محیط زندگی خود و فراهم آوردن زمینه توسعه گردشگری پایدار به هر کدام از رانندگان تاکسی پاوه یک عدد از این کیسه های زباله اهداء شد.

ولدبیگی تصریح کرد تا کنون سه هزار کیسه زباله داخل خودرو تهیه و در بین ناوگان حمل و نقل عمومی، دهیاران و تعدادی از ادارات شهرستان پاوه توزیع شده است.

وی هزینه هر عدد کیسه زباله را ۳۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: هزینه تهیه این کیسه ها حدود ۷۰ میلیون ریال بوده که بخشی از آن توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه و بخشی هم توسط تعدای از مسئولان و مردم تامین شده است.

دکتر ولدبیگی افزود: در نظر داریم که این طرح را در شهرستان های همجوار، سطح استان و نهایتا در کل کشور در صورت امکان اجرا کنیم.

این فعال زیست محیطی افزود: برنامه ویژه دیگری که در دستور کار داریم این است که به کارخانه های سازنده خودرو پیشنهاد بدهیم تا در صورت امکان گزینه ای را در این ارتباط به عنوان کیسه زباله خودرو به هنگام ساخت تعبیه کنند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.

2 پاسخ برای “پاوه، اولین شهر ایران که ناوگان حمل و نقل عمومی آن کیسه زباله دارد

  • سارا در تاریخ اسفند 9, 1396 گفت:

    باسپاس از دکتر ولدبیکی عزیز امیدواریم شایستگی همراهی باشما رو داشته باشیم

  • محمود رستمی تبار در تاریخ اسفند 8, 1396 گفت:

    سلام
    جناب دکتر ولدبیگی عزیز
    دلسوزی شما در حق طبیعت زیبای منطقه بسیار ارزشمند است. خداوند امثال شما را زیاد بگرداند.
    براستی شما نمونه انسان مسئولیت پذیر می باشید و امید است به همت شما و سایر عزیزان هورامان و دامنه شاهو و زگراس رنگین همچنان یک بوم سازگان یکپارچه زنده و پویا باقی مانده و همه تنوع زیستی موجود در حال انقراض یا در خطر انقراض احیا گردند که جز با احیای فرهنگ انس و موددت با طبیعت امکان پذیر نیست.