ج 31 فروردین 1403 ساعت 18:45

گزارشی از خطبه های نماز جمعه شهر نودشه به امامت ماموستا مبارکشاهی

گزارشی از خطبه های نماز جمعه شهر نودشه به امامت ماموستا مبارکشاهی

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه ی امروز نودشه با حضور جمع کثیری از شهروندان نمازگزار در مسجد جامع به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در خطبه اول نماز جمعه این هفته ماموستا مبارکشاهی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در خصوص شمه ایی از تاریخ پرفراز و نشیب […]

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه ی امروز نودشه با حضور جمع کثیری از شهروندان نمازگزار در مسجد جامع به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در خطبه اول نماز جمعه این هفته ماموستا مبارکشاهی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در خصوص شمه ایی از تاریخ پرفراز و نشیب دعوت اسلامی را در همان سالهای ظهور تمدن اسلامی بازگو نمود.

 

وی با بیان برخی سختی های دعوت اسلامی اظهار داشت:اوضاع کنونی جهان انسان امروزین را به سر دو راهی انتخاب رسانده است. در این دو راهی انسان امروزی یا باید تسلیم فلسفه ی مادیگرای و قوانین حاکم بر آن گردد یا اینکه توحید خالصه را بر گزیده به قوانین و قرار دادهای الهی برای اصلاح خویشتن و جامعه عمل نماید.

 

ماموستا مبارکشاهی گفت:روی سخن من به جوانان دعوتگر است,مسلمان دعوتگر امروزی باید حضرت مصعب و همراهان جوانمرد او را سرلوحه قرار دهند.مصعبی که دنیای پر زرق و برق و ثروت خانوادگی را کنار گذاشت و در راه دعوت مردم به رستگاری و بزرگیی را که خداوند بر او عطا بخشید بر ارزشهای پوشالی دنیوی ترجیح داد.

امام جمعه نودشه افزود:مصعب بن عمیر در زمانه ی خود مهمترین و خطرناکترین ماموریتی را که از جانب رسول الله(ص)به او داده شده بود با جان و دل انجام داد و آن ماموریت رفتن به یثرب یا همان مدینه بود برای دعوت مردم آن دیار به اسلام این در حالی بود که کفار در همه جا با قدرت هر نشانه ایی از دعوت به اسلام را از بین می بردند.مصعب بن عمیر آن جوان آراسته و پاک به بهترین وجه یثرب و مردمان یثرب را به دین مبین اسلام دعوت نمود و آنها نیز ایمان به خداوند متعال (ج) را پذیرفته و شهر خود را از بتهای پوشالی سنگی و انسانی پاک نمود و بدین گونه بود که یثرب آماده هجرت رسول الله(ص)و تبدیل شدن به مدینه النبی شد.شهری که بعدها خاستگاه دعوت,پرورش دعوتگران و بشارت دهندگان و مبارزان در راه حق گردید.

 

امام جمعه نودشه در بخش دیگری از سخنان خود به سیر قهقرایی جامعه آمریکا با توجه به کشتارهای مختلف سال گذشته میلادی و چند روز پیش در این کشور پرداخت اظهار داشت:بنا به گزارش موسسات مطالعاتی آمریکایی سال گذشته میلادی مرگبارترین سال از نظر قتل عام های جمعی در آمریکا بوده است . که این نشان از قدم گذاشتن جامعه این کشور به قهقرا می باشد.

 

ملا احمد مبارکشاهی سخان سخیف و جاهلانه ی روز گذشته ی رئیس جمهور آمریکا را که به جای محدود نمودن حمل اسلحه عنوان داشته بود برای جلوگیری از کشتارهایی این چنین بهتر است معلمین به سلاح گرم مسلح شوند را گفته هایی غیر مسئولانه که فقط از ذهن بیمار شخصی مانند ترامپ تراوش می کند دانست.

 

وی کشیده شدن جامعه آمریکا را به این راه که در آینده شدیدتر نیز خواهد شد و از هم اکنون نشانه های آن و این سیر قهقرایی به روشنی خود را نشان داده اند را ناشی از عملکردهای نادرست و شیطانی شرکتهای به اصطلاح فرهنگی و هنری جامعه ی آمریکایی به ویژه کمپانی مرگ آفرین هالیود دانست.

 

خطیب جمعه نودشه اظهار داشت:هالیود با نگرشهای بردگی آفرین لیبرالیستی,بحرانی جلوه دادن جهان و القای تفکر مدیریت جهان توسط آمریکا به مدیران و جامعه ی آمریکا,انحصار طلبی در آینده نگری جهانی و نشان دادن این نکته که تنها راه نجات مدل آمریکایی است,القاتی ترس و وحشت از آینده ی جهانی که اگر از دسترس آمریکا خارج شود فاجعه آفرین خو.اهد بود, نشان دادن معکوس حرکتهای عدالت خواهانه در جهان به جامعه ی آمریکایی و دشمن خطرناک تلقی نمودن این حرکتها به آنها, تهاجم به فرهنگهای جهانی بصورت نرم و ریشه کن نمودن فرهنگهی مختلف با این تفکر که تاریخ را از این به بعد آمریکاییها و هالیود می سازد و فشار بر مجامع مختلف جهانی برای همسو نمودن آنها با تفکرات آمریکایی برای ترسیم آینده جهان می خواهد جهان آینده را بعنوان جهانی که در انحصار آمریکا و ارزشهای آمریکایی است جلوه دهد.که در این خصوص لازم است جوان مسلمان امروزین با مسلح نمودن خود به تقوای الهی همچون مصعب بن عمیر با استعانت از الطاف الهی این بت پوشالین امروزین را پایین کشد.

 

ماموستا مبارکشاهی در ادامه به حوادث و اتفاقات در جاده ها اشاره و اظهار داشت:یکی مشکلات اصلی جامعه امروز ما اتفاقات جاده ای است که متاسفانه هر ساله عده زیادی از هم وطنان ما جان خود را از دست می دهند.

 

وی با ارائه آمارهای از گشته و مجروح شدگان خواستار رعایت کامل قانون راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان شد.همچنین به حادثه سقوط هواپیمای آسمان در مسیر تهران یاسوج را حادثه تلخ و ناراحت کننده برای مزدم ایران دانست و جانباختن جمعی از هموطنان را به خانواده های محتزم آنان تسیلیت گفت و برای آنان آرزوی صبر نمود.