ش 11 فروردین 1403 ساعت 02:55

عوامل افزایش طلاق در شهرستان پاوه بررسی شد

عوامل افزایش طلاق در شهرستان پاوه بررسی شد

به گزارش سلام پاوه : عوامل مؤثر در افزایش طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در شهرستان پاوه در کارگروه اجتماعی این شهرستان بررسی شد به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این جلسه که با حضور اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اهمیت وتأثیر گزاری مسائل اجتماعی […]

به گزارش سلام پاوه : عوامل مؤثر در افزایش طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در شهرستان پاوه در کارگروه اجتماعی این شهرستان بررسی شد

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این جلسه که با حضور اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اهمیت وتأثیر گزاری مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف سیاسی،امنیتی،اقتصادی و .. جامعه گفت امروز بیشترین مشکلاتی که با آن گریبانگیر هستیم در حوزه امور اجتماعی هستند.

پرویز ایده پور

پرویز ایده پور افزود: امروزه فضای مجازی وشبکه های اجتماعی بیشترین سهم را در مسائل اجتماعی وپیامدها وتبعات ناشی از آن دارند ومسائل اجتماعی بشدت تحت تأثیر این شبکه ها قرار دارند.

 

وی استفاده از اینترنت وشبکه های اجتماعی را جزو لاینفک زندگی امروز دانست وگفت باید از این توانمندی وتکنولوژی در جهت صحیح ودر راستای توسعه همه جانبه بهره گرفت.

 فرماندار پاوه افزود: باید تمامی دستگاههای مرتبط توان خود را برای توانمند سازی مسائل اجتماعی ومقابله با تهدیدهای این حوزه بکار گیرند.

 

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان پاوه یکی از مهمترین مشکلات در حوزه امور اجتماعی را در شهرستان افزایش طلاق عنوان کرد و گفت باید با ریشه یابی و آنالیز این مشکلات در راستای حل آنها تلاش کنیم .

 

صادق تاری وردی این عوامل را برشمرد وگفت فضای مجازی و به ویژه تلگرام، الهام از فرهنگ بیگانه، تبعات ناشی از مرزی بودن شهرستان ، اعتیاد،نازایی ،مشکلات روحی روانی و عدم آموزش مهارتهای زندگی در افزایش طلاق در شهرستان پاوه مؤثر هستند.

 

وی توجه به مهارتهای زندگی از مدارس ،توانمند سازی بنیان خانواده ها وآموزش مهارتهای زندگی برای ادارات وواحدهای نظامی وانتظامی را برای کاهش مشکلات ومعضلات حوزه امور اجتماعی تأثیر گزار و حائز اهمیت دانست .

 

پیگیری تشکیل تعاونی اجتماعی در شهرستان از مصوبات این جلسه بود .

 

4 پاسخ برای “عوامل افزایش طلاق در شهرستان پاوه بررسی شد

  • احمدی در تاریخ اسفند 4, 1396 گفت:

    سلام. ببخشید نمیدونم چرا عادت کردیم هرموضوعی رو به فضای مجازی و ماهواره و اینترنت و تهاجم فرهنگی ربط بدیم چرا واقعیت را بیان نمیکنیم واینکه شرایط بد اقتصاد و بیکاری و هزینه های نجومی زندگی دلایل اصلی بالا رفتن آمار طلاق در پاوه هستند

  • فرهنگی در تاریخ اسفند 4, 1396 گفت:

    باسلام آسیب شناسی طلاق را نباید از دیدگاه حاکمیتی بررسی کرد بلکه کارویژه حاکمیت رفع مشکلات است چه بسا بسیاری از دلایل طلاق کم کاری یا عدم انجام وظیفه همین مسوولین است امافاصله طبقاتی ووضعیت ناهنجار اقتصادی والگو پذیری غلط از دلایل اصلی طلاق است و….

  • شهروند در تاریخ اسفند 3, 1396 گفت:

    با سلام
    نمیدونم چرا تا حرفی از بررسی یه مشکل میشه زود ربطش میدن به فضای مجازی و مسئله رو لاپوشی میکنن. مسئولین به مسئله ی اصلی شهر که بیکاری جوانان است چرا اشاره نمی کنند ?? چرا مسایل مالی و عدم توانایی اکثر جوانان در تامین هزینه های روز مره اشاره ایی نمیشه. اکثر خانواده های امروز از عهده ی هزینه اجاره خانه و…. بر نمیان !!!! این مسایل رو ریشه یابی کنید و فکری به حالش بکنید. نه همه تقصیر هارو بندازید گردن فضای مجازی و تبعیت از فرهنگ بیگانه , جوانان چه گناهی مرتکب شده اند که در شهری مرزی به دنیا آمده اند ?? .
    چرا جوان دچار ناراحتی روحی روانی میشه ?? چرا وقتی از کنار قهوه خانه های پاوه گذر میکنی با انبوه جوانان مواجه میشی ?? آیا این عوامل ناشی از بیکاری نیست ??
    در آخر از مسئولین که نگران زندگی جوانان پاوه هستن متشکرم و امیدوارم مسایل بیان شده مسئولین و مشکلی اصلی جوانان پاوه (بیکاری) ریشه یابی و برای رفع این مشکلات فکری بکنند.

  • علی محمدی نوسودی در تاریخ اسفند 3, 1396 گفت:

    با سلام
    یکی از تاثیر گذارترین مسایل بر طلاق در شهرستان پاوه گذر از دوران ازدواج سنتی و ورود به دوران مدرن می باشد که در تمام جامعه ایران این مورد غالب بوده ولی در شهرستات پاوه ومناطق کورد نشین چون زنها در دوران سنتی آزاد نبوده واز کمترین اختیار در انتخاب برخوردار بودن حال با ورود به دنیای مدرن وافزایش آزادی زنها وافزایش حق انتخاب توسط آنها دیگه به راحتی تسلیم دنیای مرد سالاری نمیشوند وتا اندازه ای انتقام مادران خود را از مردها میگیرن برای مدیریت این دوران وکمتر کردن آسیب ها باید این تعاونی اجتماعی به جای زنها روی مردان تمرکز نماید تا بتواند جامعه را زودتر به تعادل با جامعه مدرن برساند.