پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:47

یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پاوه برگزار شد

یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : جاذبه های گردشگری و پتانسیلهای شهرستان پاوه برای راهنمایان گردشگری سراسر کشور تشریح شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه :هر ساله ۲۱ فوریه (دوم اسفند) روز جهانی راهنمایان گردشگری در سراسر جهان به اشکال گوناگون گرامی داشته می شود. در کشورمان نیز ده دوره گذشته اش در استان های دیگر […]

به گزارش سلام پاوه : جاذبه های گردشگری و پتانسیلهای شهرستان پاوه برای راهنمایان گردشگری سراسر کشور تشریح شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :هر ساله ۲۱ فوریه (دوم اسفند) روز جهانی راهنمایان گردشگری در سراسر جهان به اشکال گوناگون گرامی داشته می شود. در کشورمان نیز ده دوره گذشته اش در استان های دیگر برگزار شد و امسال افتخار برگزاری این گردهمایی بزرگ به استان کرمانشاه محول گردید.

یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در نخستین روز به میزبانی شهرستان پاوه در محل هتل ارم پاوه برگزار شد.که در این گردهمایی ۵۰۰ نفره، یک گروه ۲۴۰ نفره از راهنمایان گردشگری در شهرستان پاوه حضور پیدا کردند.

 

هادی شریفی، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه با اشاره به ظرفیت های بالای پتانسیل گردشگری بویژه در حوزه اکوتوریسم گفت: امیدواریم با برپایی این گونه گردهمایی ها و همایش ها زمینه فعالیت بیشتر در خصوص جذب گردشگر در شهرستان فراهم گردد.

 

وی برپایی گردهمایی به این وسعت می تواند تاثیرات مثبتی بر معرفی و شناساندن هرچه بهتر منطقه و شهرستان‌ به کشور باشد.

 

شریفی در ادامه ضمن تشکر از همه زحمتکشان برپایی این گردهمایی گفت: افراد زیادی از رایزنی های اولیه تا برپایی نهایی این گردهمایی در شهرستان پاوه تلاش کردند.فعالین گردشگری شهرستان، شرکت‌های تعاونی گردشگری…و همچنین مسئول پایگاه منظر طبیعی اورامان در پاوه،جناب آقای دکتر قهرمانی،آقایان مصطفایی و رستمی همکاری خوبی با عوامل اجرایی این گردهمایی داشتند.

 

بشیر قانع مسئول اجرایی این گردهمایی در پاوه نیز با اشاره به ادامه گردهمایی در سرپل‌ذهاب گفت: برنامه های متنوع و خوبی برای این چند روز اقامت راهنمایان گردشگری در استان در نظر گرفته شده است.

 

وی ضمن تشکر از همه افرادی که بنحوی در برگزاری این گردهمایی نقش داشتند گفت: از پرسنل اداره میراث فرهنگی شهرستان گرفته تا فعالین گردشگری، آژانس گردشگری شهرستان، تعاونی ها و سمن های گردشگری و… تشکر می کنم. اگر همکاری همه ارگان ها، سمن ها،فعالین،هتل ارم و… نبود این گردهمایی اینگونه خوب و آبرومند برپا نمی گشت. جا دارد از خانم ها مژگان و بزم آور،آقایان جمیل قادرپور، عمار قادری،غفور رستم زاده،شما و اهالی رسانه و سایر عزیزانی که همراه این گردهمایی بودند تشکر و قدردانی کنم.

 

گردهمایی راهنمایان گردشگری در هتل ارم پاوه با توضیحات دکتر برهان ولدبیگی، فعال محیط زیستی و گردشگری درخصوص معرفی منطقه ادامه یافت.

 

وی با اشاره به مکان های توریستی شهرستان، فرصت های اکوتوریسم منطقه را بصورت یک پاورپوینت ارائه داد.

دکتر ولدبیگی در توضیحاتی جامع و کوتاه مهمانان را با چشمه سارها، کوهها، آبشارها، تفرجگاهها،رودخانه ها، جنگلها و مناطق حفاظت شده بوزین و مره خیل ،فرهنگ،سنن و آداب و رسوم نشات گرفته از طبیعت زیباِ ،تنوع گیاهی و جانوری منطقه، گوزن شوکا به عنوان منحصر بفردترین گوزن زرد ایرانی ، غارها، در بخش تاریخی ، مذهبی و توریست فرهنگی و… شهرستان پاوه آشنا کرد.

 

در پایان این گردهمایی و پس از صرف ناهار، توقف گاه بعدی گردهمایی در غار قوری قلعه بود.

گفتنی است این گردهمایی به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، سمن ها، شرکت های تعاونی گردشگری،مدیریت هتل ارم و فعالین گردشگری شهرستان پاوه برگزار شد.

خبرنگار: فرهاد صالحی ، کوثر فخری