پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:34

برگزاری جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در باینگان

برگزاری جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در باینگان

به گزارش سلام پاوه:در آیینی با شکوه که با حضور،امام جمعه باینگان، نماینده بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها، از ۱۰ خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و در منطقه باینگان تجلیل شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در این مراسم کمک به مدرسه ریشه در ادبیات دینی ما […]

به گزارش سلام پاوه:در آیینی با شکوه که با حضور،امام جمعه باینگان، نماینده بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها، از ۱۰ خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و در منطقه باینگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در این مراسم کمک به مدرسه ریشه در ادبیات دینی ما دارد و کمک های مردمی و بذل و بخشش خیرین و اولیا در منطقه باینگان را بسیار خوب و قابل امتنان دانست و گفت:در این منطقه کوچک و مرزی و کمتر توسعه یافته در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و صدمیلیون ریال جذب کمک های مردمی،خیرین، نهادها و ارگان ها بوده است و امیدواریم این رقم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

حبیب اله مستوفی افزود:میزان دقیق مشارکت ها تا پایان بهمن ۱۱۰ میلیون تومان بوده که در سال گذشته این میزان اندکی بیش از ۹۹میلیون تومان بوده است.

مستوفی با اشاره به سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تعلیم و تربیت امری عاطفی است و رمز توفیق تربیت اخلاقی پیامبر (ص)، گردش دل بود نه گردش ذهن. و تأثیر گذاری با دیدن سجایای عملی پیامبر (ص) به بهترین شیوه انجام می گرفت.

وی افزود: امروز فرزندان ما هم از راه چشم و دیدن و هم از طریق گوش و شنیدن مورد خطاب و تهدید قرار می گیرند و پیشرفت روزمره علوم و فن آوری اطلاعات و ارتباطات،زمینه ساز تهدید برای دانش آموزان و خانواده هاست.

رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان،با تقدیر از تلاش های تربیتی خانواده ها و مربیان امور تربیتی گفت: رفتارهای پنهان پدر و مادر و مربیان بیشتر بر فرزندان و دانش آموزان تأثیر گذار است ، تا رعایت ظواهر.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه باینگان در مورد کمک به مدارس توسط خیّرین گفت: خوشبخت کسی است که دیگران را خوشبخت کند و نیک نامی بهترین ثروت برای انسان است.

امام جمعه باینگان نیز در سخنانی با ابراز خوشوقتی از شرکت در این نشست گفت:در جامعه ای که ایمان وجود نداشته باشد، پیشرفت حاصل نمی شود . وی با استناد به آیات قرآن گفت: خداوند پیامبران را برای هدایت و تعلیم انسانها و درواقع تزکیه و تعلیم بشر فرستاده است.

ملا حامد رحیمی گفت:پیامبر اسلام (ص) برای تزکیه و تربیت و سپس تعلیم انسانها مبعوث گشته است.

وی با تقدیر از نیت خیر خیرین و نیکوکاران در کمک به مدارس گفت: اشاره قرآن به عمران و آبادانی مساجد، صرفاً بحث مسجد نیست،بلکه مفسران عقیده دارند، باید زمینه عمران همه جانبه آنچه که زمینه رستگاری است فراهم گردد و خیرین مدرسه ساز هم به صورت مادی و هم معنوی در راه عمران و آبادانی کوشیده اند.

ملا حامد رحیمی با تبریک فرا رسیدن هفته امور تربیتی. افزود:امامان جمعه و معلمان باید در دو سنگر مسجد و مدرسه برای عمران و آبادانی جامعه و تزکیه و تعلیم مردم و بویژه نسل جوان و دانش آموزان بکوشند و معلمان و مربیان و روحانیون ، سربازان دینی مبدان مبارزه با کفر و افراطی گری هستند..

در این جشنواره دانش آموزان دبیرستان دوره  اول حضرت فاطمه(س)باینگان  به اجرای سرود و فرآئت دکلمه پرداختند.همچنین پخش دو کلیپ از فعالیت های خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت مدرسه سازی و فعالیت خیرین،از بخش های فرهنگی این جشنواره بود.

یک پاسخ برای “برگزاری جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در باینگان

  • شهروند در تاریخ اسفند 2, 1396 گفت:

    خوب بود ولی هرکسی که باند اداره آموزش و پرورش بود دعوت کردند ما باقی چی