پ 30 فروردین 1403 ساعت 04:38

دو خبر از شهرستانهای روانسر و جوانرود

دو خبر از شهرستانهای روانسر و جوانرود

به گزارش سلام پاوه: مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: با همت افراد خیر و نهادهای خیریه، ۱۳ مدرسه در روستاهای این شهرستان نوسازی می شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عثمان ویسی روز دوشنبه در آیین تقدیر از مدرسه سازان و مدرسه یاران شهرستان روانسر افزود: از این تعداد ۱۱ مدرسه از جمله […]

به گزارش سلام پاوه: مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: با همت افراد خیر و نهادهای خیریه، ۱۳ مدرسه در روستاهای این شهرستان نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عثمان ویسی روز دوشنبه در آیین تقدیر از مدرسه سازان و مدرسه یاران شهرستان روانسر افزود: از این تعداد ۱۱ مدرسه از جمله مدارسی هستند که در زلزله اخیر استان کرمانشاه دچار آسیب های جدی شده اند و مجوز تخلیه، تخریب و عقد قرارداد آنها با پیمانکار در حال انجام است.

آموزش و پرورش روانسر
وی تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال کمک ها و مشارکت های مردمی به مدارس روانسر اهدا شده است.

مدیر آموزش و پرورش روانسر یادآور شد: زمین تمامی مدارس شهری و روستایی در شهرستان روانسر بصورت رایگان به آموزش و پرورش اهدا شده است.

ویسی اظهار داشت: پیشبرد برنامه های آموزشی و پرورشی نیازمند مشارکت، همدلی و همراهی اولیای دانش آموزان است.

معاون فرماندار روانسر نیز گفت: کمک‌ها و اقدام های خیران مدرسه ساز موجب توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش است و باید حرکت همه جانبه‌ای انجام شود تا مدرسه ‌یاری در سطح جامعه نهادینه شود.

بساطعلی نوری با بیان اینکه خیران یادگاران ماندگار هستند، افزود: مدرسه سازی و مدرسه یاری یک سرمایه جاودانه است که خیران می توانند با ساختن مدرسه زمینه ارتقای سطح علمی و تحصیل افراد بسیاری را فراهم سازند.

وی اظهار داشت: مدرسه جایگاه علم و دانش و معرفت است و زمینه و بسترهای لازم برای تربیت دانش آموزان فراهم است که هم اولیا و هم مربیان باید در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

در پایان این مراسم از خیران مدرسه ساز شهرستان روانسر قدردانی شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

آب شرب جوانرود از طریق سه حلقه چاه تامین می شود

مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: تا زمان بازگشت چشمه کاوات به مدار، آب شرب شهر جوانرود از طریق سه حلقه چاه تامین می شود.

علی حسین مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب بخشی از شهر جوانرود از طریق چشمه کاوات تامین می شد که این چشمه به تازگی به دلیل بارش های شدید باران مقداری کدورت پیدا کرد و همکاران ما نیز مجبور شدند تا بازگشت این چشمه به حالت اولیه آن را از مدار خارج کنند.

وی در پاسخ به این سوال که رفع کدورت چشمه کاوات تا چه زمانی به طول می کشد، گفت: خوشبختانه جای نگرانی نیست و با کاهش بارندگی ها این چشمه به روال عادی باز می گردد.

مرادی افزود: همچنین به دلیل شدت بارش منابع تامین آب شهرهای کرند و ریجاب نیز دچار کدورت شده که آن ها نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: به مردم شهرهای کرند و ریجاب نیز توصیه شده فعلا از آب لوله کشی برای خوردن استفاده نکنند.

وی گفت: آب شرب این شهرها هم اکنون از طریق آب های بسته بندی شده و همچنین استقرار چند دستگاه تانکر تامین می شود.

مرادی در پایان گفت: تعداد مشترکان آب شهری در جوانرود ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد، شهر کرند سه هزار مورد و شهر ریجاب نیز ۹۵۰ مورد است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش باران از صبح جمعه (۲۷ بهمن) تا ظهر امروز یکشنبه (۳۰ بهمن) در شهر جوانرود به ۱۲۷ میلی متر و در شهر کرند به ۱۶۱ میلی متر رسیده است.

منبع : ایرنا