تاملی بر سیستم بهداشت و درمان شهرستان پاوه/صهیب زربان قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
شما اینجا هستید
اخبار » تاملی بر سیستم بهداشت و درمان شهرستان پاوه/صهیب زربان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : امروزه مقوله توسعه مورد توجه بسیاری از کشورها و دولتمردان است .به زبان ساده تر می توان گفت که توسعه در اصل چیزی جز رضایت مردم نیست از طرفی یکی از ملاک های اصلی در راه رسیدن به توسعه وجود نیروی انسانی کارآمد است به همین دلیل سلامت نیروی انسانی علاوه بر اهمیت فردی نقش بسزایی در روند توسعه دارد.

 

نظام های بهداشتی درمانی از چه چیزتاثیر می پذیرند؟رضایت عمومی چگونه افزایش می یاید؟هر چند گاها در کانالها و گروه های استانی و شهرستان پاوه نظر سنجی هایی در این باره انجام شده است اما می توان گفت برخورد با این نظر سنجی ها به گونه ای بوده که تاثیر واقعی آن در فضای جامعه لمس نشده است.جدای از اینکه این نظر سنجی ها تا چه حد علمی و معتبر هستند اما می توان گفت تا حدی بیانگر نظر بخشی از جامعه بوده و در مورد بهداشت و درمان می توان گفت که میزان نارضایتی ها در این نظر سنجی ها بالا بوده است.

 

این سوال پیش می آید که منشا این حجم از نارضایتی ها چیست؟علی رغم اینکه عده کثیری بر این باور هستند که در این سیستم(بهداشت و درمان پاوه) کادر دلسوز و کار آمد در حد توان خود و گاها بیشتر از آن انجام وظیفه نموده اند اما چه شده است که انجام تصمیمات مدیریتی به گونه ای نیست که میزان نارضایتی ها را کم کند؟

 

به عنوان فردی که از نزدیک شاهد مسائلی در شبکه بهداشت و درمان پاوه بوده ام و با توجه به گفتگوهایی که در این زمینه با افراد این سیستم از نزدیک داشته ام به تعدادی از مشکلات موجود اشاره می نمایم.امیدوارم بیان این مشکلات باعث رفع سریع آنها و توسعه هرچه بهتر و بیشتر بهداشت و درمان در شبکه شود.

 

۱. عدم پیشرفت پروژه های عمرانی مربوط به بخش بهداشت و درمان که این سیستم را با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه کرده است.

۲.کمبود شدید متخصصین و کمبود امکانات تخصصی، نبود پزشکان متخصصی چون اورولوژی، چشم، ارتوپدی و…

۳.انجام مشاوره های تلفنی به جای ویزیت حضوری بیماران توسط تعدادی از متخصصین آنکال.

لازم به ذکر است که در طرح تحول سلامت هزینه های زیادی به انجام این کار اختصاص داده شده است که در شبکه بهداشت و درمان پاوه این مبالغ بی نظارت پرداخت شده و به نوعی رسالت اصلی را زیر سوال برده است و پرداخت ها کارایی لازم را نداشته اند.

۴.با توجه به تعطیل بودن کلینیک تخصصی در روزهای پنج شنبه و جمعه و عدم تفکیک واحد اورژانس و درمانگاه در بیمارستان می توان گفت که عملا در روزهای آخر هفته ویزیت بیماران تنها توسط یک پزشک در اورژانس انجام می شود که همین خود باعث سرگردانی بیماران معطلی زیاد افراد ،افزایش ازدحام و افزایش موارد اعزام و ارجاع شده است.و جای سوال است که بالاخره کجا و کی این معضل حل می شود یا اقدامی صورت می گیرد؟

۵.نبود شایسته سالاری در انتصابات سازمانی و عدم توجه به توانایی افراد در بکارگیری آنها در سمتهای مختلف.وجود روابط به گونه ای است که تعداد زیادی از نیروهای متخصص درمان در سمتهای اداری هستند که هیچ سنخیتی با تجربه و تخصص کاری آنها ندارد‌.و این در حالیست که کمبود نیروی با تجربه در بخش درمان دیده می شود.

۶.نبود نظم اداری که نابسامانی را در این سیستم افزایش داده است.همچنین به وضوح مشاهده می شود سمتهای کلیدی و اجرایی در اختیار افراد توانا قرار ندارد و  یا اینکه یک نفر چندین سمت را بر عهده گرفته است؟واقعا با کمبود نیروی توانا و کار امد روبرو هستیم یا…. ؟؟؟؟

۷.عدم عدالت در پرداختی ها و وجود تبعیض های فراوان که زمینه ساز دلسردی پرسنل شده است.

۸.وضعیت نابسامان واحد سونوگرافی که همشهریان را برای اخذ نوبت با مشکل مواجهه کرده است در حالیکه دو متخصص در این رشته در شهرستان پاوه حضور دارند.

بهرحال رسانه سلام پاوه که صدای مردم است بدون تعارف واقعیتها را گوشزد می کند و برای احقاق حق مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند امیدواریم نقدهای ما و بیان مشکلات راهگشا شود.

کانال تلگرام سایت خبری سلام پاوه

  1. امیدی نیست

    سلام
    باید ریشه ی این همه ضعف و کاستی در شبکه و بیمارستان را از چشم جناب نادری نماینده دید وقتی که بدون تحقیق و بررسی بر موج منفی که همین آقایان که الان بر میز ریاست تکیه زده اند و به کاخ آرزوشان رسیده اند سوار شد و از هر تلاشی برای به زمین زدن مدیریت قبلی دریغ نورزیدند و آقای نادری هم خام آقایان شد و بجای آقای حسینی و رشیدی نتوانست از مدیران کاربلد و متخصص استفاده کند و عملا راس امورات حساس ترین اداره ی شهر را بدست افراد کم تجربه و ضعیف سپردند و پسرفت بهداشت و درمان شهر کاملا مشهود است ولی جناب نادری روزه ی سکوت گرفته اند چون بودن مدیران قوی و توانا و بله قربان گو نبودن شاید برای ایشان بهتر باشد و بابد گفت چرا جناب نماینده حتی کمترین قصور را از مدیران شبکه بهداشت جوانرود قبول نمی کنند و سریعا آنها را عوض می کنند و افراد بهتر را منصوب می نمایند ولی در پاوه عالم و آدم شاهد ضعف مدیریت هستند ولی کسی برای تغییر و سرکار آوردن افراد توانا تلاشی نمی کند و قطعا این نتایج بدی برای شهرمان خواهد داشت و عملا این تفکر حاکم می شود که آقای نادری پسرفت در شبکه بهداشت پاوه را عمدا می پسندند و دوست دارند و این نوعی تبعیض و خلاف سوگندی است که در مجلس ادا کرده اند
    آقای نماینده محترم شما باید خلاف این را ثابت کنید و به این مافیایی مدیریتی که توسط آقای حسینی و بهشتی و رشیدی در شبکه شکل گرفته است پایان دهید و اجازه ی حاکم شدن یاس و نومیدی وبی تفاوت شدن بقیه ی کارمندان که واقعا به پای آقایان می سوزند نشوید
    با تشکر از سایت سلام پاوه و امیدواریم که اطرافیان نماینده این موضوع را به عرض شان برسانند و ما شاهد تعییرات مثبت و به دور از رابطه و باند بازی باشیم

  2. احمدی

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت خبرگزاری مردمی سلام پاوه
    واقعا باید به حال این شهر افسوس خورد خجالت اوره که مدیران مدبر نمیتونن در این شهر موفق باشند در نقطه مقابل مدیران بی کفایت با بهره گیری از روابط مدت های طولانی در مدیریت میمانند خساراتی که مسئولین غیر متخصص به سیستم ها وادارات وارد میکنند تا سالها اوار برداریشون طول میکشه
    به اعتقاد بنده هر روزی که مدیر ناکارامد برسرکار باشد به اندازه ۱۰ روز پس رفت برای سیستم ها به جا میزاره .
    امیدوارم مسئولین شهر(چون مسئولین استانی در پاوه قدرتی ندارن)فکری به حال شهر مون بکنن

  3. کارمند بیمارستان

    با سلام
    من چون کارمند بیمارستان هستم بیشتر در مورد بیمارستان صحبت می کنم و بیشتر موارد فوق را از نزدیک لمس کرده ام
    باید عرض کنم که ما در بیمارستان دچار پدیده ی قطح الرجال شده ایم و شما از حدود ۱۰ سال پیش نگاه کنید که آقای رشیدی به طور متناوب مترون بوده و در این مدت امتحانش را پس داده و عملا در این سالهای مدید شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل ذکری از ایشان نبوده ایم و این سوال وجود دارد که چرا آقای رشیدی مثل همه ی همکارانش روپوش سفید به تن نمی کنند و عطای مدیریت را به لقایش ببخشند و زمینه را برای امدن فرد مدیر و توان باز بزارن و از تشکیل کلونی برای تخریب مدیران جانشین دست بر دارد و قبول کند که می شود مدیر نبود و مثمر ثمر هم بود
    نگاهی به انتخابهای آقای رشیدی برای پستهای کلیدی بیمارستان خانمی که هنوز مهر استخدامیش خشک نشده و عاری از تجربه برای مدیریت دفتر پرستاری هستند فقط به خاطر فامیل بودن با آقای رشیدی بعنوان مترون بیمارستان تکیه زده اند و یا همسر این خانم که یک پرستار است بعنوان مسئول درآمد بیمارستان انتخاب شده و چون تجربه کاری در این زمینه ندارد عملا بیمارستان کسورات ناشی از مشکلات بیمه ای زیاد دارد و افراد لایق را بدون دلیل کنار زده اند
    در آخر ضمن تشکر از سایت سلام پاوه از همه ی کسانی که دلشان به حال مردم این دیار می سوزد بی تفاوت نباشند و برای این نقص عمده چاره ای بیندیشند
    به امید تغییرات مثبت و چاره اندیش

  4. شهروند پاوه ای

    ضمن عرض ادب خدمت تمامی عزیزانی که به هر نحوی اظهار نظر نمودن من نه کارمند شبکه بهداشت هستم ونه هیچ ربطی از نظر فامیلی با رییس شبکه دارم جناب حسینی محترم با توجه به اینکه حتما تمام نظرات کار برام محترم را مطالعه فرمودید اگر من باشم به جای شما هرچه زودتر از سمت خود استعفا می دهم مگر این پستها و این میزهای ریاست چقدر با ارزش هستند که انسان این همه مورد انتقاد قرار گیرد شما در وقت خود به در شبکه خدمتهای کرده اید ولی با قبول این سمت دارید خدمات خودتان را زیر سوال می برید من به عنوان یک دوست این توصیه را به شما می کنم تحت تاثیر دیگران قرار نگیرید به هر حال خود دانید چون باید فردا پس فردا باید به دل این مردم بر گردید

  5. لیلا

    با سلام و‌درود.بنده به عنوان عضوی از مجموعه شبکه بهداشت و درمان پاوه مطلب جنابعالی رو عالی دیدمو مسائل عنوان شده قابل لمس میباشند.وضعیت فعلی سیستم طوریست که نه مردم راضی هستن نه کارمندان بخش درمان وشبکه.تبعیضها زیاد است و پرسنل دلسرد کار هستن.خلاقیت در مدیریتها به هیچ عنوان دیده نمیشود و روابط بر همه جای سیستم حاکم شده.حال سوال اینست که این مشکلات تکراری تا کی باید حل نشوند؟به عنوان عضوی از سیستم بر مطالب شما رو کاملا تایید میکنم شاید که گره از مشکلات باز شود. با سپاس

  6. همشهری

    با تشکر از مطلب درج شده حقیقتا”مدتی بود که از مدیران سطح شهرستان توسط سایت انتقاد نشده بود واین باعث نگرانی وجذابیت وکاهش مخاطب سایت شده بوددر زمینه مدیریت شبکه بهداشت چند نکته مورد توجه میباشدمتاسفانه هر مدیر بومی که انتخاب میشود گرایش به افراد خاصی دارندچه در زمان دکتر ولدبیگی مثل همین حالا یک نفر همه کاره میشودوجابجایی پرسنل وبهورزان بدون نظر کارشناسان ستاد ومتخصصین امر صورت می گیردودر هرسه مدیر قبلی(سلیمی ولدبیگی حسینی)هیچ نظارتی بر حضور پزشکان ودندانپزشکان وجود نداردودندانپزشکان روزانه یک ساعت وپزشکان حداکثرسه ساعت سر کار حضور دارنددر صورتیکه بر اساس قانون پزشک خانواده باید تا ساعت ۴ بعدظهر باشندهمچنین ظی این سالها نه تنها پزشکان متخصص افزایشی نداشتند بلکه کمتر شدند مثل متخصص کلیه وچشم علاوه بر این طی مدیریت کنونی و قبلی افرادی بدون امتحان وگزینش بعنوان راننده نگهبان نظافتچی وطرحی و…بصورت قراردادی وشرکتی جذب شدندامیدواریم این انتقادات ازکلیه مدیران قبلی وجدیدباعث پیشرفت وحل مشکلات شهر ومردم بشودوکلیه پرسنل بخصوص پرستاران ومتخصصین ودندانپزشکان به فکر سلامتی ورضایت مردم باشد تا مادیات

  7. فرزاد کرمی

    استعفا مدیر بهترین راه حل اداراتی که مردم ازش ناراضین

  8. ارمان حسینی

    مردم از فرماندار و نماینده انتظار دارن هر چه زودتر اقدام کنن هر چیزی حدی داره مدیران ناکارامد باعث دلسردی مردم میشن

  9. در جواب به ظاهر ناشناس اشنا

    تو که سالها با اومدن همکار خودت مخالف بودی این حرفا رو نزن تو که حرف از منفعت عمومی میزنی چرا برای مدیر قبلی گروه درست کردی و به هر دری زدی ؟ چطور مدیر الان دنبال منفعت عمومی قبلی دنبال شخصی؟ ما که میدونیم تو چی میخای که منافع مردم را الان به منفعت خودت ترجیح میدی . پول پرستی هم حدی داره . برای شما خوب نیست بس کن پشت سرت حرف میزنن خودت خبر نداری

  10. ناشناس

    بهورز
    تنها راه نجات ازین بحرانی که در سیستم شبکه بهداشت ودرمان پاوه بوجودآورده اند.انتقال مدیریت بدست افرادشایسته .مدیر.مدبر.مقتدر.میباشد.درغیراینصورت ظلم بزرگی در حق مردم و سیستم خواهدشد.

  11. محمد حسینی

    بنام خالق یکتا خداوندروزی رسان
    لسان الخلق قلم الخالق
    مبحث مدیریت وسیع است مدیریت یک هنراست علمی آمیخته با درایت مدیراست..مدیریت یک نوع فن است وبصورت کلی مدیریت یعنی استفادهبهینه ازتمامی امکانات موجود دریک سیستم درجهت رسیدن به یک هدف مشترک
    آیا ازتمامی امکانات استفاده شده؟بهینه یابی شده؟موجودیت سیستم حفظ گردیده؟هدف مشترک مشخص است؟
    سعی مدیران شبکه ما استفاده ازتمامی امکانات به هر نحو جهت رضایتاونایی هستش که آوردنشان پشت میز تاحدی که حاضرن پرسنل رو قربانی کنن اکنون سبستم دچارخفقان بی هویتی و تعارض شدید شده پرسنل سردرگم شدن نمیدانن با دلسوزی وکار به وظیفشان که خدمت مردم هست نزدیک میشن یا به ارگانهای دیگر دارن خدمت میدن اگر هم انتقاد واعتراضی بکنی یک پاسخ میشنوی
    من رییسم خوم خاس ازانم چی بکه م ..توکارو نه ویت …بانی چاوم خاسی اکم تا چن روژیک بویسن…
    استخدام بیمه روستا ………… اومده پاوه قطعا مامای بیکارنداره. بقیه چهار نفردیگم هرکدوم سهم یه ارگان دیگن آیا نباید امتیازبندی باشه یا یک آزمون برگزاربشه
    گفتن عدالت پرداخت دارند؟بله قطعا دارند طبق لیست اما بعد پرداخت تا یک هفته بعضی از پرسنل به ………….. نور چشمیها باید پول واریزکنن
    شایسته سالاری…پستهایی که تقسیم کردن بر چه مبناهایی بوده معاونت بهداشت …………مدیربیمارستان سهمشون رو گرفتن بخاطر ضدیت با رییس قبلی و مترون هم با سه سال سابقه دخترخاله مدیر بیمارستانن
    قضاوت کنینن خدا وکیلی برطبق وجدان و انسانیت
    جناب یوسعی مشاور نماینده ازین لحظه شما هم در تصمیمات نماینده شریکین وسکوت شما نشانه رضایت و حق کشی میباشد

  12. سالــــار...كارمند سيستم

    بنام خالق عدالت خداوند روزی رسان بی منت

    درسیستم بهداشت پاوه متاسفانه برگترین معضل عدم استفاده ازپتانسیل های موجود و نیروها ی کارشناسی مجرب است کارشناسان تصمیم سازان یک سیستم و مدیرام مجریان تصمیمات ساخته شده هستن اما شاهد کنارگذاشتن کارشناسان مجرب مانند واحدهای مالی.. طرح وگسترش.. بیماریها مدیریت اداری و. وعدم مشارکت دادن آنان ونیروهای مجرب در دوران این برادران بوده ایم شاید ترس انتقاد و مشخص شدن ضعفهایشان دلیل اصلی این امرست کما اینکه درچندین بار حضور مسؤلان دانشگاه و نماینده ودیگرات اجازه حضور به کارشناسان مسؤل راندادن و تاسف بارتر اینکه بزرگواران هم یکبارسوال درباره دلیل عدم حضور این کارشناسان را ننمودن

  13. آرش

    با عرض سلام و ادب خدمت مدیریت محترم پایگاه خبری سلام پاوه
    که همواره جانب حق بوده و انشاا.. خواهید بود..

    مسئله ی شبکه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت و اولیتی که در بین مردم داشته و به طوری در تمام زندگی همه ی ما دخالت مستقیم و مستمر خواهد داشت باید بی توجه که چه عرض کنم
    کم توجه هم نباشیم.
    اینجا دیگه اصلا بحث مدیریت نیست
    باید در مورد بی مدیریتی صحبت کنیم.
    بنده یک سوال از مدیریت شبکه بهداشت دارم
    شما طبق کدام اصل و قانون و اختیار معاون که همان ریاست شبکه بهداشت است را انتخاب کردیده اید؟؟
    افراد با دارای مدرک کارشناسی فقط ٣٠ سال می توانند خدمت نمایند،
    رئیس مرکز بهداشتی که بیشتر در کار درمان دخالت دارند تا بهداشت.

    در مورد عدالت در پرداخت
    جناب ناشناس می فرمایند که پرداخت ها طبق قانون و مقررات انجام میگیرد
    واقعا همین طور است؟؟؟
    من تحدی میکنم
    تحدی میکنم
    تمام پرسنل بهداشتی
    اگر سمعنا و اطعنا حتی اگر خلاف قانون و امور کار باشد نباشد قطعا قطعا قطعا سهم بسیار بسیار کوچکی در تمام پرداخت ها دارند..

    بحث بیمارستان و کلینیک که فرمودید با کمبود نیرو مواجه هستیم…!! واقعا اینطور است؟؟ تا کنون هیچ اقدامی برای رفع این موضوع صورت گرفته؟؟
    مگه ریاست محترم دانشگاه تشریف نیاوردند؟؟ چرا چیزی مطرح نشد؟؟ چرا ؟؟
    پس کی باید به داد این مردم مظلوم برسه

    خدایش
    خدایی
    وجدانی
    انصافا
    مدیران محترم حالا شما برای یه نوبت سونوگرافی اقدام کردی؟؟

    دوس ندارم این طرف و اون طرف بپرسم
    ولی خود سرپرست شبکه بهداشت چن تا پست دارن ایشون؟

    رئیس مرکز بهداشت که اصلا معلوم نیس طبق کدوم بند ادامه کار دارن
    اضافه کار و کارانه و حق مدیریت هم دارن بدون شک
    این حق بقیه کارمندا نیس؟؟؟؟
    کارمندا به کنار
    بیت المال نیس؟؟؟؟

    و در آخر
    در جواب فرمایش جناب ناشناس که مدیریت مشکلی نداره
    ماشین دولتی شبکه بهداشت قریب به ۴ ماهه کنار اداره ی پست پارک شده جناب
    دیگه قضاوت با شما

    میدونید کارمندا چرا کامنت نمیذارن؟؟؟ تبعید در انتظار است
    ایشان پست حراست و ریاست و معاون و فوریت ها و … غیره رو همه با هم دارن

    حق فقط از آن خداوند است..

  14. پژمان سابقی

    باسلام و تشکر از سایت سلام پاوه مقصراصلی این همه تبعیض و ناعدالتی که بیان شده پرسنل شبکه بهداشت هستن بعداز این همه بحث در این مورد من بشخصه فکر میکردم خود پرسنل جسور تر بشن و حق قانونی خودشونو مطالبه کنن ولی بازهم میبینیم با اسمهای ناشناس و مستعار کامنت میزارن و باعرض پوزش خدمت همه بزرگواران باید عرض کنم این شرم اوره تاکی ما مردم پاوه جرات یک اعتراض کوچک صنفی را هم نداریم و یک مدیر هم به راحتی سو استفاده میکنه از این وضعیت اسف بار.درخصوص مطالبه عمومی هم وضعیت واقعا مطلوب نیست و نارضایتی زیادی از شبکه بهداشت بیان میشه .واقعا وقتی میبینیم مسئولین هم خیلی پیگیر نیستن پس خودمون دست به کار بشیم اگر جرات نداریم پس بهتره بی سر و صدا کارمونو بکنیم و اعتراضی نکنیم و دنبال توسعه ووبهبود سیستم نباشیم

  15. فارغ التحصیل بهداشت

    با سلام و تشکر از سایت وزین سلام پاوه لطفا نظر من بگذارید و سانسور نفرمایید در کنار همه این مطالب و مشکلات فوق هم اضافه بفرمایید در جریان استخدام های سال ۹۴ و ۹۵ پارتی بازی و فامیل بازی بود و حق بعضی ها ضایع شد حتی بعضا واجد شرایط نبودن و پس از پیگیری گفتن اینها شرکتی هستن و متاسفم برای حراست شبکه بهداشت که سرپوش گذاشتن

  16. کارمند سیستم

    سلام خدمت آقای صالحی ودوستان
    ضمن تشکرازدغدغه های شما که همانا مردم این شهرن لازم میدانم چندنکته راعارض شوم
    سیستم ازحالت دوقطبی به حالت طایفه وایلی تغییر یافته و متضرر اصلی بعدازپرسنل خدوم مردم این شهرستان هستن جناب آقای نادری نماینده بزرگوار ملاک تعیین مدیران وعزل آنها برچه مبنایی است مبنا پایبندی له اصول انقلاب ومملکت. مدرک..تجربه وتبحر..تقوا…مردم مداری.. شایسته سالاری است اگرچنین ملاکهایی است که بیراهه رفتین برادر واگر پشتوانه های انتخاباتی وملاکهای شخصی است بهتراست بدانین درزمان نمایندگان قبل هم این طوایف دوستان قبلیها هم بودن و نوبت شما هم که برسد دوباره تنها وسط راه خواهید ماند بقول شاعر این ره که تو میروی به ترکستان است اعرابی
    سبستم موفق نیازمند حمایت داخل سیستم که دانشگاه و دست اندرکاران آن…حمایت بیرون سیستمی که نماینده وفرماندار و…نهایتا دلسوزی پرسنل وکسب رضایت آنهاست درسیستم کنونی تاچه حد این ملاکها براورده شده اند دریک کلام نماینده و دیگر حامیان افرادی که بواسطه حمایت آنها و نه براساس شایستگی به این حد میرسند مدیون مردم مظلوم وپرسنل خدومن

  17. فوریتهای پزشکی

    با سلام
    من یک کارمند شبکه بهداشت و درمان پاوه هستم
    از آنجا ک منابع انسانی بیشترین نقش را در توسعه نظام سلامت و ایجاد بستری برای خدمات شایسته و در شان ارباب رجوع دارد یک مدیر خوب باید بداند شایسته سالاری چیست لازم بذکر است که
    شایسته سالاری یعنی سیستمی که در آن ملاک انتخاب افراد ، شایستگی و قابلیت های درونی آنها _ و نه برخورداری از ثروت یا جایگاه سیاسی _ بوده و افراد مسیر پیشرفت و تعالی را براساس شایستگی خود طی می کنند (یا انتخاب و انتصاب براساس ضوابط و پارامترهای عقلانی و خردمندانه نه بر اساس روابط). متاسفانه میبینیم ک در شبکه بهداشت و درمان  پاوه این امر مفهونی ندارد مدیران ارشد شبکه بر اساس روابط خاص انتخاب شده اند
    اگرهمه بدرستی در جایگاه متناسب و شایسته خود قرار گیرند و همگام با دیگر اجزای کادر درمان به صورت هماهنگ به منظور تحقق هدایت شوند، بدون شک گام مهمی در راستای ایجاد یک نظام پاسخگو، شفاف، قانونمند و مبتنی بر شایسته سالاری برداشته می شود . واین امر باعث افزایش کیفیت خدمت رسانی  وافزایش راضایت مردم میگردد.

  18. کارمندفوریتهای پزشکی

    با سلام
    من یک کارمند شبکه بهداشت و درمان پاوه هستم
    از آنجا ک منابع انسانی بیشترین نقش را در توسعه نظام سلامت و ایجاد بستری برای خدمات شایسته و در شان ارباب رجوع دارد یک مدیر خوب باید بداند شایسته سالاری چیست لازم بذکر است که
    شایسته سالاری یعنی سیستمی که در آن ملاک انتخاب افراد ، شایستگی و قابلیت های درونی آنها _ و نه برخورداری از ثروت یا جایگاه سیاسی _ بوده و افراد مسیر پیشرفت و تعالی را براساس شایستگی خود طی می کنند (یا انتخاب و انتصاب براساس ضوابط و پارامترهای عقلانی و خردمندانه نه بر اساس روابط). متاسفانه میبینیم ک در شبکه بهداشت و درمان  پاوه این امر مفهونی ندارد مدیران ارشد شبکه بر اساس روابط خاص انتخاب شده اند
    اگرهمه بدرستی در جایگاه متناسب و شایسته خود قرار گیرند و همگام با دیگر اجزای کادر درمان به صورت هماهنگ به منظور تحقق هدایت شوند، بدون شک گام مهمی در راستای ایجاد یک نظام پاسخگو، شفاف، قانونمند و مبتنی بر شایسته سالاری برداشته می شود . واین امر باعث افزایش کیفیت خدمت رسانی  وافزایش راضایت مردم میگردد.

  19. همکار

    در جواب اقای ناشناس که بیشتر انتقادات متوجه ایشانه خودت بهتر میدونی انکال قانون داره شما در موارد اورزانسی باید حداکثر تا نیم ساعت برسی در موارد غیر اوژانسی هم حداکثر قبل پایان شیفت و در هر حال ما دیدیم که شما مثلا در شهرستان نبودی که خودش خلافه چون شما انکالی و چون نبودی مریض اورژانسی را تلفنی ارجاع دادی کرمانشاه و بعد کاری نکنید خواهشا که وارد جزییات بشیم

  20. م کریمی

    من کارمند این اداره هستم والا نه مردم راضی هستن نه همکاران عده معدودی نباشه که یا تامین میشن یا باب میل میان سر کار

  21. کارمند بیمارستان

    در جواب اقای ناشناس که البته برای پرسنل شبکه ناشناس نیست و همه ما میدونیم کیه و متاسفانه چند ساله که به فتنه سیستم تبدیل شده عرض کنم شما که برای مدیر قبلی جار جنجال به پا کردی اون زمان که ارامش را بهم زدید مشکلی نبود اما حالا هر کس نقد کنه هدف داره ؟ شما که در تعریف مدیر فعلی هیچ جا کوتاهی نکردی حتی در بیمارستان و پیش کسلنی که از کرمانشا اومده بودن واقعا به وجدان خودت رجوع کردی ؟ اینکه شما الان با وضعیت فعلی راحتی که دلیل نمیشه همه راشی باشن لطفا بیشتر از این به خودت اسیب نزن اگه لازم باشه به مردم میگم شما کی هستی

  22. بهار در راه است..

    در خصوص پرداختی ها که فرمودید طبق قانون و مقررات هستش

    جناب محترم
    تنها چیزی که جای بحث نیست پرداخت های ناعدالتانه هستش

    کدوم قانون
    کدوم مقررات
    شما اگه به این قضیه ایمان دارید
    فقط یه بار
    یه بار
    طبق قانون و خلاف سلیقه ی ریاست عمل کنید
    تاکیید میکنم
    طبق قانون
    طبق قانون
    تا سلیقه ی وارده در پرداخت را تجربه کنید
    اینجا فقط بحث بحث بقا و حکومت کردن هستش
    واقعا حکومت کردن
    چیز خاصی نمی بینیم
    مراکز رو ببینید
    مراکزی که از مزایایی پزشک خانواده رو دارن
    باید پزشک و ماما تا یاعت ۴ بعد ظهر در محل حضور داشته باشند
    حضور دارند؟؟؟؟؟؟؟
    به اطراف کار ندارم به بانه وره و شمشیر و …
    داخل شهر رو ببینید
    مرکز شهری روستایی شماره یک و دو
    تا ساعت ١ پزشک دارن؟؟؟؟؟ دیگه تا ساعت ۴ پیش کش بنده

    اینا سوء مدیریت نیست؟؟؟؟؟
    دندان پزشکی رو ببینید
    دندان پزشکی یه نقطه عطف تو مدیریت جناب دکتر ولدبیگی بودن
    الان وضعیتش رو ببینید
    واقعا دوران دکتر ولدبیگی ما این مشکلات رو داشتیم؟؟
    عدم نظارت بر کار مراکز روستایی و شهری رو داشتیم؟؟؟
    بی توجهی مطلقی که تو این برهه بر نظم و انظباط کاری هست
    شما واقعا تو دوره ی قبل مدیریت دکتر بودید؟؟

    ضمنا دندانپزشکی رو همه مون میدونیم تو دوره دکتر ولدبیگی کاراش انجام شده
    وقتی ریاست محترم دانشگاه تشریف آورن آقایون تو کلکسیون افتخارات خودشون ازش نام بردن

  23. بهار در راه است..

    جناب ناشناس
    ضمن عرض سلام
    یعنی شما این همه مشکلات رو ناشی از سوء مدیریت نمی بینید؟؟
    یعنی قانون اجازه ویزیت تلفنی در آنکال بودن رو پزشکان داده است؟؟
    یعنی اگه خدای نکرده خدای نکرده فرزند شما چنین مشکلی داشته باشید حاضرید تلفنی مشاوره بگیرید؟؟
    ما هم می دانیم آنکال بودن به چه معنی است
    شما این پایگاه خبری رو به طرفداری از شخص خاصی نسبت می دهید؟؟؟
    الان مسائلی که مطرح بود جز مشکلات مسئله ی دیگیری داشت؟؟؟
    آقایون نمی تونن برن پزشک جزب کنن
    قدرت رایزنی ندارند
    اصلا به خاطر حفظ سمت و میز اصلا حاضر نیستن طرفای دانشگاه برن نکنه خدای نکرده دیده بشن و عذر شون رو بخوان

  24. ناشناس

    مظفر
    باتشکرازجناب آقای زربان بزرگواری
    مطالبی روکه جناب عالی یادداشت فرمودیدکاملابجاوصحیح است.امیدوارم باتغیرات اساسی وبنیادی در سیستم شبکه شاهدمرتفع شدن مشکلات باشیم.

  25. ناشناس

    ضمن تشکر از جناب آقای زربان ،که آنچنان ریزبینانه موضوع را بررسی کرده اند که کمتر کسی می فهمد هدف واقعی خود را در بند های آخر بیان نموده اند!اماآیا مشکلات بهداشت پاوه در این چند ساله ی اخیر بوده یا قبلا هم بوده اما چون بی تعارف نبودیم بیان نکردیم؟ آیا بهتر نیست گفتنی ها و نوشته‌نی های بی تعارفانه رااز نزدیکترین های خود شروع کنیم که همه بدانند بی تعارف هستیم ، امیدوارم سلام پاوه همه نظرات را با توجه به رسالتش وبدون پیش داوری درج نماید

  26. احسان خلیلی

    آقای زربان عزیز به خوبی و به طور نسبتا کامل حق مطلب را بیان فرموده اید. در سیستم اداری و بوروکراتیک، قوانین در مجلس مصوب میشوند و در قالب بخشنامه های اجرایی از جانب وزارتخانه ها و سازمانها به دستگاهها و ادارات کل ابلاغ میشوند و اختیارات مدیریتی به مدیران اجازه میدهد تا بتوانند خلاقیت و ایده های خود را در چارچوب این بخشنامه ها و قوانین ملی اعمال نمایند و این دقیقا حلقه مفقوده میان دستگاه اداری کشور با رضایتمندی مردم است. اصولا چند نفر مدیر و مسئول را در سطح شهرستان و استان میشناسید که در مدیریت خلاقیت داشته باشند؟ متاسفانه تنها فاکتوری که در تعیین مدیران در همه دستگاه ها لحاظ نمیشود همین مورد است و نتیجه این غفلت و ناآگاهی از این موضوع هم شرایط امروز جامعه است

  27. بهار در راه است..

    به نام حضرت حق و عدالت
    سرپرست محترم پایگاه خبری سلام پاوه
    سلام علیکم
    ضمن عرض تشکر و سپاس گزاری از شما
    واقعا خیلی زودتر از اینها از شما چنین انتظاری داشتیم چون افرادی دلسوز و بدون جبهه ی فکری و عقیدتی در انجام امور شفاف سازی همواره خدوم و تاثیر گذار بوده و انشاا.. هستید
    و اما مقوله مدیریت شبکه بهداشت و درمان
    متاسفانه اگر بندهای بالا را موشکفانه بررسی نماییم قضیه خیلی خیلی بیشتر از اینها دردسرساز شده است
    دردسری که با کمال تاسف فقط و فقط مردم مظلوم دیارمان در آن ضربه خواهند خورد
    یکی دو بند مربوط به عدالت در پرداخت ها است که متاسفانه باعث دلسردی همکاران بنده در این سیستم گشته است
    پرداختی که متاسفانه اصلا ربطی به نحوه ی کار و عملکرد شخص ندارد.. اگر ما سمعنا و اطعنا هر چند که خلاف قانون باشد عمل کنیم دیگر نیازی نیست که روند اجرای کارمان چطور بوده و چه خدمتی انجام داده ایم که این امر با نهایت تاسف باعث دلزدگی همکاران بنده در این عرصه شده است
    عرصه ای که اگر بنده و همکاران بزرگوار ما سلامت روان و عدالت در میان نباشد دودش به چشم مردم شریف منطقه خواهد رفت.
    ما زیاده خواه نیستم
    اینجا که بخث از پرداخت می شود پول پرست نیستیم اما وقتی عده محدود و واقعا محدودی هستند که فقط وقت تلف میکنند و کاربلد نیستند در رأس کار تشریف دارند و زحمات خیلی از دوستان دیگر اصلا دیده نمی شود خصلت به من چه.. به من ربطی نداره.. واسه کی کار انجام بدیم در این میان سر باز می کند
    اگر هم اعتراضی باشد که جرأت ندارند .. جرات نه به معنای ترس از عده ای خاص
    به این معنا که کسی پشتیبان فرد نبوده و متاسفانه یا تبعید است یا تنبیه

    اگر حضور ذهن داشته باشید که قطعا دارید حدود دو ماه پیش ریاست محترم دانشگاه به شهرستان تشریف آوردند که جلسه ای با نهایت تاسف پشت درهای بسته برگذار شد
    آیا زحمت کشان این عرصه حتی حق ملاقات ١٠ دقیقه ای نداشتند؟؟
    آیا اگر قضیه واهمه و ترس نبود نباید سیستمی به این عظمت حداقل ١۵ نفر از زحمت کشان در آن حضور داشتند؟؟
    آیا لازم بود که آقای فلان و فلان دم در فرمانداری نگهبان باشند که مبادا مبادا مبادا یک نفر هوس سر زدن به جلسه فرمانداری را داشته باشد؟؟
    اینها اگر ترس نیست
    اگر ریگی در کفش نداشتن نیست پس چیست بزرگواران

    کلینیک تخصصی؛ ما منکر زحمات بی دریغ همکاران نیستیم و باور کنید همکاران بهداشت و درمان ما دلسوز و مردم دارند
    اما کجای دنیا با کدام قانون وجود دارد که پزشک معالج فقط ٣٠ یا فقط ٢۵ نفر را در روز ویزیت نماید؟؟؟ میدانید چرا ؟ چون تعداد پزشکان متخصص اندک می باشد.
    مناطق دور افتاده باید فقط در صف انتظار نوبت به اتمام رسیده است باشند و این قضیه همچنان ادامه دارد.

    متاسفانه متاسفانه سیستم کار و خدمت به سیستم مستند سازی تبدیل شده
    اینها که قطره ای از این دریای پهناور است اگر مشکل مدیریت نیست پس چیست؟؟؟؟

    ما را چه شده است به راستی؟؟؟
    اصلا نظم و راهکاری در مقابله با بی نظمی وجود ندارد
    به بیمارستان مراجعه کنید!!! نظمی وجود دارد؟؟
    به درمانگاه ها مراجعه فرمایید!! نظمی وجود دارد؟؟؟
    کلینیک دندان پزشکی : دندان پزشکان محترم و بزرگوار ساعت ٩ و اندی شرو به کار می کنند و مردم باید از ساعت ۶ صبح برای نوبت دهی حاضر باشند!!
    واقعا این خدمت رسانی در شأن این دیار است؟؟

    اگر مردم نباشند
    هیچکس نیست..

    حالا آیا مدیریت در این امر دخیل نیست؟؟؟
    پس اگر مردم گله ای داشته باشند پیش چه کسی باید بروند؟؟

    همه چیز در این سیستم با ریش سفیدی حل نمی شود
    همه چیز با رئیس بازی درآوردن تو خالی حل نمی شود.
    باید برای رفاه کارکنان زحمت کش هزینه شود تا مردم در آرامش باشند

  28. عاطفه حسینی

    خوب تا کی و چه کسی باید به داد مردم برسه والا کلافه شدیم

  29. م . رضایی

    مردم واقعا گرفتارن …… پیش پزشک کلینیک دو ثانیه ای ویزیت میکنه و وقت کافی نمیذارن تا بخوای یه نوبت بگیری جونت به لبت میرسه صبح دخترمو بردم درمانگاه میگن دکتر بعد از ظهر میاد بعد از ظهر میری انقد شلوغه که پشیمون میشی

  30. ناشناس

    باسلام ودرود
    لازم بذکر است در زمینه صحبت های عنوان شده اقای زربان مسایلی را عنوان کنم که د ر حق پرسنل بهداشت و درمان و مسیولین ان اجحافی صورت نگیرد
    اولا یکسری مشکلات در هر شبکه بهداشت و درمان وجود داشته که کلا کشوری بوده و ربطی به شبکه بهداشت خاصی ندارد. من جمله کمبود بودجه ،کمبود نیروی تخصصی ،وپرسنلی و این مورد را نمی توان متوجه فرد خاصی دانست .
    دوما با توجه به کمبود متخصصین و گاها تک پزشک بودن متخصصین وانصافا انجام وظیفه بر حق شان ، مطرح نمودن ویزیت تلفنی بنظر بنده ناشی از نا اگاهی در زمینه کلمه انکال میباشد. لازم بذکر است پزشکی که در ماه سی شبانه روز کشیک یا انکال میباشد قطعا اگر تمامی ویزیت ها را در شب و نصف شب فورا انجام دهد توان ادامه ان را حداکثر چند ماه دارد واین در حالیست که کلمه انکال به معنی ویزیت تلفنی میباشد و این خود ایین نامه وزارتخانه میباشد، مگر در موارد بیماران اورژانسی ،و قطعا در حال حاظر نیز چنین رویه ای در این شبکه وتمامی شبکه های دیگر انجام میگیرد. لازم بذکر است این روش در سراسر کشور انجام می شود و مختص این شهرستان نیست .
    ثالثا پرداختی ها تابع قوانین کشوری بوده و من دراوردی نمی باشد .لذا در بیان حقایق جانب انصاف رعایت شود
    رابعا مدیریت این شبکه علیرغم کمبود ها توانسته است به نحو احسن وظایف خود را انجام داده ونسبت به مراکز دیگر اگر جلوتر نباشد تاخیر ندارد
    بحث کلینیک و درمانگاه تخصصی در دست احداث نیز با تاخیرناشی از کارشکنی های شهردای و مراکز دیگر بوده و کاش نویسنده به موقع خود این بحث رو مطرح می نمودند تا شاید بتواند گره گشا باشد
    مسیله ویزیت های کلینیک ویژه نیز شمول طرح تحول سلامت میباشد. در این طرح بر اساس قانون تعداد ویزیت ها بمراتب کمتر از ویزت متخصصین مشغول درکلینیک میباشد .پس خواهشا بدون اطلاع از قوانین مربوطه ننویسیم تا خدای نا خواسته موجبات دلسردی عزیزان فراهم نگردد
    در اخر متذکر میگردم این بحث مطرح شده توسط نویسنده بجز هدفی منحصر بفرد مسئله ای دیگر نیست ،تا انجا که بنده حضور ذهن دارم در چندین مدیریت قبلی هم شما همیشه ساز ناسازگاری زده ومخالف بوده اید جو بهداشت ودرمان را متشنج مینمایید غافل از اینکه این حرکات تاثیرات منفی و تبعات نامطلوب داشته من جمله عدم تمایل متخصصین به حضور به این شهرستان با این اوضاع و احوال میباشد من باب مقایسه شهرستان جوانرود از نظر متخصصین یک سرو گردن بالا تر میباشد و علت اصلی ان جو ارام وبدون دغدغه میباشد
    بنظر بنده مطرح کردن چنین مباحثی انجام تغییرات باب طبع خودتان میباشد که پر واضح است با تغییرات مسیول هیچ اتفاقی نمی افتد و گره ای باز نمی گردد تغییرات قبلی خود گویای این موضوع میباشد . چاره مشکل حل مسایل زیر بنایی ، حمایت های رسانه ای ،حمایت مردم ،وایجاد محیطی ارام در زمینه جذب نیروهای خارج شهرستان و گاها بومی میباشد .به امید انکه خیر و مصلحت جمعی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

    • صهیب زربان

      در جواب دوستی که ناشناس کامنت نوشته اند و باتوجه به احترام به باور عمومی و تاکید بر رسالتی که داریم مبنی بر شفاف سازی لازم می دانم این موارد را خدمت همشهریان عرض کنم . قبل از ان باز تاکید می کنم عده کثیری براین باور هستند که پرسنل دلسوز هستند و در مطلب هم به ان اشاره شده است و دلسوزی انها با نوشتن این مطلب و اشاره به ویزیت های تلفنی زیر سوال نمی رود .تا جایی که با افراد این سیستم صحبت شده است عنوان نموده اند که یکی از دلیل از نارضایتی ها هم از طرف پرسنل هم بیماران همین بحث مشاوره تلفنی است و حال ادامه بحث: اولا ازمحتوای کامنت شما این چنین استنباط می شود که اشنایی با قوانین انکالی ندارید چون هیچ جا انکالی به معنای ویزیت تلفنی نیست تنها در مواردی که بحث جان بیمار مطرح است دستور تلفنی وجود دارد ان هم با شرایط خاصی وتاکید شده است که در نزدیکترین زمان پزشک مربوطه حضور یابد و دستورات کتبی نوشته شود .دستورات دارویی در زمان اورژانسی و نه دستور بستری و اعزام بیمار!!! دوما اگر چه در قانون ذکر شده است که هر متخصص پانزده روز انکال باشد اما برای مواقعی که یک متخصص کلا حضور دارد در بیمارستان تبصره هایی وجود دارد که در صورت لزوم انها را هم قید خواهم کرد اما در مجموع می توان گفت اگر به هر دلیلی کمبود متخصص وجود دارد به معنای این نیست که تمکین به قانون انجام نشود و رسالت انکالی زیر سوال برود و به بهانه اینکه متخصص مثلا بیست و پنج روز انکال است اجازه داده شود که دلبخواه کار کند .در هیج جایی در قانون اجازه داده نمی شود که انکال بارها بیماران را تلفنی ویزیت کند و مزایا هم بگیر د اگر توان ندارد باید اعلام کنند و دانشگاه تصمیم بگیرد.

  31. شهروند

    متاسفانه مطلب شما واقعا دقیق و منطقی هست متاسفانه بعد از دکتر ریاست دکتر جهانبخش دیگر امیدی به مدریت شبکه بهداشت نیست و با کمال تاسف از کارمندان شبکه هم هیچ کس راضی نیست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری ،تحلیلی سلام پاوه |