پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:49

رسالت اصلی روحانیون اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

رسالت اصلی روحانیون اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت:وظیفه و رسالت اصلی علما و روحانیون اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و این اصل از اساسی ترین کارهایی است که از جرم و جنایت جلوگیری می کند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در همایش ائمه […]

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت:وظیفه و رسالت اصلی علما و روحانیون اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و این اصل از اساسی ترین کارهایی است که از جرم و جنایت جلوگیری می کند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرها و روستاهای پاوه که با هدف پیشگیری از جرائم در دادگستری این شهرستان برگزار شد،با بیان اینکه پاوه امروز یکی از پاکترین نقاط استان کرمانشاه و حتی کشور به لحاظ پائین بودن جرائم است،افزود:بخش عمده ای از این مهم به وسطه نقش مؤثر و زحمات علما و روحانیون بوده است.

وی اظهار کرد:نباید فریب این موضوع را که پاوه به لحاظ وجود جرائم در سطح بسیار پائینی قراردارد، بخوریم زیرا بعضی از جرائم در این شهرستان در حال رشد است که باید برای مقابله با آنها آگاه و هوشیار باشیم.

وی خطاب به روحانیون و ائمه جمعه پاوه گفت: نباید فقط به دعوت مردم به اقامه نماز و ادای روزه قانع شوید لازم است در خصوص جرائم مختلفی که امروزه در جامعه رخ می دهد برای مردم توضیح داده و آگاهی بخشی کنید.

ماموستا قادری گفت: امروز دشمن مساجد، مدارس، خانواده ها و جوانان ما را هدف قرار داده و ما باید تلاش کنیم در مقابل این توطئه ها، جوانان و والدین را آگاه کنیم.

امام جمعه پاوه افزود:در شهرستان ما ۱۰ جرم در حال رشد است و ائمه جمعه و روحانیون این موضوع را در نمازهای جمعه و جماعات باید به مردم اعلام کنند تا با هوشیاری و آگاهی از رشد این جرائم جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد:علما و روحانیون ما باید در شرایط کنونی روش و سبک دعوت و توصیه خود را به مردم را تغییر دهند و براساس مقتضیات زمان عمل کنند تا تأثیرگذار باشد.

رئیس دادگستری شهرستان پاوه نیز هدف از برگزاری این همایش را هم افزایی و هم اندیشی در راستای پیشگیری از جرم عنوان کرد.

صادق تاری وردی افزود:براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف و سیاست های کلی قوه قضائیه آموزش و پیشگیری از جرم است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت بیش از ۹۵ مسجد دارد و در شمال غربی اکرمانشاه واقع شده است.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

2 پاسخ برای “رسالت اصلی روحانیون اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

  • دانشجو در تاریخ بهمن 28, 1396 گفت:

    سلام این موضوع باید کارشناسی شده بررسی شود وموانع محدودیت بدون ترس گفته شوند

  • آرش در تاریخ بهمن 26, 1396 گفت:

    سلام. برای اینکه مانع رشد جرائم در جامعه ایی باشیم تنها امربه معروف و نهی از منکر کافی نیست بلکه باید موضوع را ریشه یابی کرد و شاید دلیل رشد جرائم بیکاری و نبود شغل برای جوانان باشد