ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:00

چنانچه روش اجرای پروژه بیمارستان جدید پاوه تغییر نکند قطعا در سال ۹۷ نیز به بهره برداری نمی رسد

چنانچه روش اجرای پروژه بیمارستان جدید پاوه تغییر نکند قطعا در سال ۹۷ نیز به بهره برداری نمی رسد

به گزارش سلام پاوه : نماینده ویژه شهاب نادری در امورات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز گذشته به همراه به رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه رئیس مرکز بهداشت پاوه ؛ مدیر بیمارستان قدس پاوه و همچنین سرپرست کارگاه پروژه ساخت بیمارستان جدید در محل این بیمارستان حضور یافت و از روند اجرای مراحل آن بازدید […]

به گزارش سلام پاوه : نماینده ویژه شهاب نادری در امورات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز گذشته به همراه به رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه رئیس مرکز بهداشت پاوه ؛ مدیر بیمارستان قدس پاوه و همچنین سرپرست کارگاه پروژه ساخت بیمارستان جدید در محل این بیمارستان حضور یافت و از روند اجرای مراحل آن بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به اهمیت موضوع ساخت و بهره برداری بیمارستان جدید پاوه و تعیین ضرب الاجل توسط نماینده اورامانات با دکتر پیام یوسفی به عنوان نماینده ویژه شهاب نادری در امورات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از بازدید از پروژه بیمارستان جدید گفتگوی کوتاهی داشتیم .

دکتر پیام یوسفی

 

سلام پاوه: جناب دکتر یوسفی پس از بازدید از این پروژه که خواسته بحق مردم شهرستان پاوه می باشد ارزیابی شما از وضعیت اجرای پروژه چیست ؟

 

ضمن تشکر وقدردانی از شما ٬ ابتدا لازم میدانم اطلاعات مختصری در خصوص پروژه مذکور را خدمت شما و مردم عزیزمان ارائه دهم. سال ۸۸ قرارداد اولیه اجرای فونداسیون و اسکلت ساختمان بیمارستان از طرف مسکن و شهرسازی به شرکت ارمدال واگذار گردید .تا سال ۹۱ پروژه در تحویل شرکت ارمدال بود .از سال ۹۱ تاکنون پروژه به شرکت نودشه واگذار شده است و پیمانکار فعلی پروژه شرکت نودشه است .پس از اتمام عملیات ساخت توسط شرکت نودشه ؛ پروژه به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت تجهیز واگذار میگردد. بیمارستان جدید در ۵ طبقه ساخته شده است.لازم است به عرض برسانم چند ساختمان از جمله منبع اب ؛ امحاء زباله ؛ پست برق ؛ پست پاساژ و نگهبانی هم در محوطه بیمارستان هستند که البته غیر از ساختمان منبع آب ،هیچ یک ازساختمانها هنوز احداث نشده اند .

در پاسخ به سوالتان باید عرض کنم که در نگاه کلی و غیرتخصصی به پروژه احساس میشود که غیر از محوطه ساختمان ؛ بیمارستان به مرحله بهره برداری بسیار نزدیک شده است اما واقعیت امر انست در صورت عدم تدبیر واقعیت میتواند به گونه دیگری رقم بخورد .

 

 

سلام پاوه : آیا مجری و پیمانکار پروژه میتوانند به تعهدی که به نماینده محترم اورامانات داده اند عمل نموده و تا ۱۵ اسفند چهارگانه ی بیمارستان را برای تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهند ؟

 

 در این مورد با بازدیدی که از چهارگانه بیمارستان ( ازمایشگاه ـ تصویربرداری ـ رخت شوی خانه ـ اشپزخانه) داشتیم فکر میکنم قطعا در زمان مقرر تحویل خواهد شد . اما اصل آنست که مجری و پیمانکار به تعهد اصلی خود مبنی بر اتمام سایر قسمت های بیمارستان همزمان با تجهیز چهارگانه؛ عمل نمایند.

 

سلام پاوه : آیا به نظرتان میتوانند به تعهد اصلی خود جامه عمل بپوشانند ؟

 

واقعیت امر آنست با روندی که من مشاهده کردم چنانچه تغییری اساسی در اجرای پروژه صورت نگیرد یقینا به عهد خود وفا نمیکنند . نیروی کار خاصی در محل اجرای پروژه ندیدم . پیمانکار از وضعیت پرداختی مجری شاکی است و معتقد است با وضعیت پرداختی فعلی ادامه کار برایشان بسیار سخت شده است . محوطه بیمارستان پیشرفت فیزیکی خاصی ندارد. دیوار حائل کامل نشده و هر لحظه خطر ریزش خاک وجود دارد. جاده جدید دسترسی به محوطه کامل نشده و پیمانکار معتقد است دانشگاه تملک قسمتی از اراضی منتهی به جاده را هنوز ندارد .تصفیه خانه و منهول فاضلاب احداث نشده ؛ کار ایستگاه گاز هم بنابه دلایلی ممکن است ماهها به تاخیر بیافتد . ساختمانهای محوطه هنوز ساخته نشده اند و در قسمت داخلی ساختمان بیمارستان هم کارهای اساسی بسیاری انجام نشده اند . با این اوصاف چنانچه مجری و پیمانکار طرح تغییری اساسی در روند اجرای پروژه انجام ندهند یقینا در زمان مقرر بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی نخواهد شد .

 

 

سلام پاوه : چنانچه این تغییر در رفتار مجری و پیمانکار به نسبت پروژه اعمال شود تصور می کنید چه زمانی بیمارستان به مرحله بهره برداری می رسد ؟

 

سرپرست محترم کارگاه عنوان کردند که در سال ۸۸ همزمان با این پروژه چندین پروژه دیگر در چند شهر استان و ایران هم مصوب و تحویل همین شرکت نودشه شده اند و همه آن پروژه ها در زمان مقرر تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده اند و تنها پروژه ای که سالهاست منتظر تامین اعتبار و اتمام است پروژه بیمارستان پاوه است . ایشان اظهار کردند که پروژه در هفته دولت یعنی هفته اول شهریور ماه ۹۷ تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد و دانشگاه ظرف دو الی سه ماه بیمارستان را به مرحله بهره برداری خواهد رساند . ما هم امیدواریم که این اتفاق میمون بیافتد . اما شخصا باز هم عرض میکنم چنانچه تغییری اساسی در روش اجرای پروژه اعمال نشود قطعا در سال ۹۷ و حتی شاید در سال ۹۸ هم شاهد بهره برداری از بیمارستان نخواهیم بود . البته امیدوارم با تمهیداتی که نماینده محترم اورامانات در نظر خواهند گرفت مجری و پیمانکار طرح به تعهدات خویش عمل نمایند.

 

سلام پاوه : به عنوان نماینده ویژه دکتر نادری در امورات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اهم برنامه های شما چیست ؟

پیگیری عملیات ساخت بیمارستان جدید ؛ کلینیک تخصصی و ساخت مراکز بهداشتی ؛ رایزنی با مسئولین دانشگاه و تلاش برای جذب پزشکان متخصص و کاستن از مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان منطقه ؛ پیگیری مطالبات مردمی و مطالبات همکاران در حوزه مربوطه از اولویت های کاری من خواهد بود .

 

 

دکتر پیام یوسفی

 

 

یک پاسخ برای “چنانچه روش اجرای پروژه بیمارستان جدید پاوه تغییر نکند قطعا در سال ۹۷ نیز به بهره برداری نمی رسد

  • دکتر پیام یوسفی در تاریخ بهمن 25, 1396 گفت:

    عرض سلام و ادب خدمت مدیریت محترم سلام پاوه اقایان صالحی و زربان
    احتراما حجم زیادی از نظرات مندرج در ذیل مطلب خطاب به مدیریت شبکه بهداشت و درمان پاوه به دلیل نامشخص بودن هویت نگارنده از نظر اینجانب فاقد اعتبار بوده و گاها ممکن است برای نگارنده بار حقوقی نیز داشته باشد لذا خواهشمندم جهت جلوگیری از به حاشیه راندن مطلب و رسالت بنده بنابه درخواست شخصی اینجانب ضمن حذف نظرات مندرج ، ستون نظرات این مطلب را در صورت امکان ببندید . شایان ذکر است مجری اجرای پروژه بیمارستان مسکن و شهرسازی است و به هیچ وجه دانشگاه علوم پزشکی اختیاراتی در زمینه اجرای پروژه ندارد .