ج 31 فروردین 1403 ساعت 15:11

مزار شهدای پاوه نماد ملی شهدای اهل سنت کشور شد

مزار شهدای پاوه نماد ملی شهدای اهل سنت کشور شد

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: مزار شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد ملی شهدای اهل سنت در سراسر کشور معرفی شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آئین معرفی مزار مطهر شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد ملی شهدای اهل سنت کشور رو پنجشنبه با حضور […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: مزار شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد ملی شهدای اهل سنت در سراسر کشور معرفی شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:آئین معرفی مزار مطهر شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد ملی شهدای اهل سنت کشور رو پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان های اورامانات در یادمان شهدای ۲۶ مرداد پاوه برگزار شد.

 

حجت الاسلام هادی عسکری،ایام دهه فجر را میراث گرانبهای شهدا و امام شهدا دانست و افزود: همه مردم ایران از تمام اقوام و مذاهب در شکل گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و تداوم و استمرار آن نقش تعیین کننده ای داشته اند.

وی به نقش مردم اهل تسنن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم اهل تسنن بیش از ۱۲ هزار شهید برای پیروزی انقلاب اسلامی و حفاظت و پاسداری از دستاوردهای آن تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه گفت: مردم اهل سنت استان کرمانشاه با تقدیم بیش از یک هزار و ۴۰۰شهید دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده اند.

وی تصریح کرد:استان کرمانشاه در جریان پیروزی انقلاب ۱۰۰ شهید تقدیم کرده است که چهار شهید معظم مربوط به قبل از پیروزی انقلاب از مردم شهرستان پاوه هستند.

حجت الاسلام عسکری افزود:به دلیل نقشی که مردم پاوه و اورامانات در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و پاسداری از کیان اسلامیمان داشته اند امسال گلزار مطهر شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد ملی شهدای اهل تسنن در سراسر کشور معرفی شد.

در ادامه فرماندار پاوه با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برپایی این جشن ها به برکت رشادت و فداکاری و خون پاک و مطهر شهیدان عزیز است که برای استقرار و تثبیت این نظام الهی جان عزیز خود را فدا کردند.

پرویز ایده پور با اشاره به نقش مردم پاوه در شکل گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وهمچنین دوران دفاع مقدس افزود: پاوه همواره نماد وحدت، مقاومت و استقامت بوده است.

وی با بیان اینکه مردم پاوه همواره مورد توجه نظام و مسئولان عالی آن بوده است گفت: حضرت امام (ره) چهار بار از کلمه باید برای پاوه استفاده کرده است از جمله اینکه پاوه باید آزاد شود، حصر پاوه باید شکسته شود.

ایده پور همچنین به فرمان مسیحایی حضرت امام(ره) برای شکست حضر پاوه اشاره کرد و گفت: این پیام اولین فرمان حکومتی حضرت امام(ره) به عنوان فرماندهی کل قوا بود.

در پایان این مراسم با گلباران وعطر افشانی مزار مطهر شهیدان شهرستان پاوه ، گلزار مطهر شهدای این شهرستان به عنوان نماد ملی مزار شهدای اهل تسنن در سراسر کشور معرفی شد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت بیش از ۶۴۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.