ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:32

شهر بانه وره از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره مند شد

شهر بانه وره از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره مند شد

به گزارش سلام پاوه:مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه اعلام کرد،براساس قانون الحاق شهرهای جدید به خدمات شهری،شهر بانه وره از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره مند شد.   سالم مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:براساس دستورالعمل و پیگیرهای انجام شده در خصوص تحویل شهرهای جدید،شهر بانه وره در تاریخ […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه اعلام کرد،براساس قانون الحاق شهرهای جدید به خدمات شهری،شهر بانه وره از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره مند شد.

 

سالم مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:براساس دستورالعمل و پیگیرهای انجام شده در خصوص تحویل شهرهای جدید،شهر بانه وره در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۹۶ به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،شهر بانه وره رسما” از آبفای روستایی تحویل آب و فاضلاب شهری گردید.

 

مرادی افزود:در یک پروسه زمانی و پیگیری های مکرر شورای اسلامی قبلی و فعلی شهر، پیگیری دکتر شهاب نادری نماینده محترم اورامانات در مجلس شورای اسلامی،پیگیری جناب آقای ایده پور فرماندار ساعی و مردمی پاوه،میرانی معاون تلاشگر و مثبت اندیش فرمانداری و حاتمی بخشدار محترم باینگان و در نهایت با نظر مساعد و مسئولیت پذیری مهندس تخت شاهی در ارایه خدمات رسانی سریع به مردم شریف شهر بانه وره، سرانجام شهر مذکور تحویل امور آب و فاضلاب شهری پاوه گردید.

سالم مرادی اظهار داشت:شهر بانه وره مشکلات و موانع کاری زیادی دارد که امکان خدمات رسانی بهتر را به شهروندان محترم با مشکل مواجه کرده است و برای گذر از این مرحله نیاز همه جانبه به همکاری و حمایت تمامی ادارات مرتبط و مردم عزیز می باشد.

 

مدیر آبفای پاوه اظهار داشت:امروزه موانع بزرگی بر سر راه خدمات رسانی آب و فاضلاب شهری در شهر بانه وره وجود دارند. که برخود لازم می دانم به تعدادی از آنها اشاره ای داشته باشم.

 

وی گفت:کمبود آب یکی از موانع و شاید مهترین مشکل شهر بانه وره است. تنها منبع تامین آب شهر چشمه ای است بنام “نورول” که در ضلع شمالی شهر قرار گرفته و آبدهی آن به ۴ الی ۵ لیتر در ثانیه می رسد. این مقدار برای شهر بانه وره که بیش از ۹۰۰ اشتراک آب دارد و شهری درحال رشد ومهاجر پذیر است خیلی کم بوده که ضرورت دارد برای تامین آب، شرکت آب منطقه ای در فکر منبع جدیدی برای شهر مذکور باشد.

سالم مرادی افزود:عدم داشتن ازبیلت( نقشه وضع موجود شبکه)نامشخص بودن وضعیت شبکه موجود،تاسیسات سنتی و غیراصولی، نامشخص بودن وضعیت نحوه آبرسانی به مناطق شهر، عدم زون بندی،لوله گذاری غیرا صولی،نامشخص بودن محل نصب و قدمت شیر الات و …. مدیریت توزیع آب را سخت نموده که برای هموار شدن خدمات رسانی بهتر نیاز به جمع آوری این اطلاعات پایه می باشد. که آنهم زمان بر بوده و به مرور زمان تهیه می شود. و تا تحقق آن مدیریت بر توزیع آب به سختی صورت می گیرد. که اندکی صبر و شکیبایی مردم عزیز شهر بانه وره را می طلبد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهر پاوه خاطر نشان کرد:کاهش نزولات جوی، متوسط بارش منطقه مذکور ۷۲۵ میلیمتر در سال می باشد که تاکنون فقط ۲۰۰ میلیمتر بارش داشته ایم. پیش بینی می شود در سال ۹۷ از نظر آبرسانی با کمبود آب در منطقه مواجه باشیم.

وی اشاره کرد:مشکلاتی وجود دارند و ضرورت دارد در مرحله اول حل و فصل شوند تا حداقل خدمات رسانی ممکن صورت گیرد. لذا از مسئولین محترم بویژه جناب آقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه استدعا داریم به جهت رفع مشکل آب شهر بانه وره در توزیع اعتبارات سال ۹۷ توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی افزود:همچین از دکتر شهاب نادری نماینده محترم اورامانات درمجلس شورای اسلامی نیز استدعا داریم برای جذب اعتبارات لازم همانند گذشته به تلاش های خود تداوم بخشند.

سالم مرادی ادامه داد:مهمترین مواردی که نیاز به رفع آنها می باشد و ضرورت دارد اعتبار لازم درنظر گرفته شود عبارت از:پیش بینی یک حلقه چاه عمیق که با توجه به کاهش نزولات جوی ازهم اکنون پیگیری شود تا قبل از تابستان ۹۷ به بهره برداری برسد، اصلاح و توسعه شبکه آب در بعضی از محلات شهر بدلیل قدمت شبکه هدررفت آب زیادی دارد و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب می بباشد.

 

وی در پایان گفت:از مردم متعهد شهر بانه وره درخواست کرد با توجه به شرایط آب هوایی و کاهش نزولات آسمانی در سالجاری حتما در مصرف آب مدیریت نموده و از مصارف غیر ضروری اجتناب نمایند.

یک پاسخ برای “شهر بانه وره از خدمات آب و فاضلاب شهری بهره مند شد

  • فرهنگی در تاریخ بهمن 24, 1396 گفت:

    هرچه کنید راه حلی را ندارد بانه وره مشکل را دارد بیایید از باینگان آب شهر با نه وره را تامین نمایید چون باینگانآب بیشتری را دارد