ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:08

شیوه امهال وام های مناطق زلزله زده تا پایان هفته جاری تدوین می شود

شیوه امهال وام های مناطق زلزله زده تا پایان هفته جاری تدوین می شود

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی به استانداری کرمانشاه، مشمولان و شیوه امهال وام های مناطق زلزله زده استان تا پایان هفته جمع بندی و تدوین می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه مشورتی بررسی مشکلات بانک های […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی به استانداری کرمانشاه، مشمولان و شیوه امهال وام های مناطق زلزله زده استان تا پایان هفته جمع بندی و تدوین می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه مشورتی بررسی مشکلات بانک های استان در خصوص امهال وام های مناطق زلزله زده استان افزود: هرچه سریعتر باید مبلغ دقیق وام ها و سود آنها که در این ۲ سال امهال می شود به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای گنجاندن در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ اعلام کنیم.

استاندار کرمانشاه
براساس آخرین گزارش ها، میزان وام پرداختی در مناطق زلزله زده که مشمول امهال می شود، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که هزار و ۵۰ میلیارد تومان در این ۲ سال سود به آن تعلق می گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در امهال وام ها به موارد بسیار متفاوت و استثنایی برخوریم مثلا طرف ساکن شهر دیگری است و چون اهل این مناطق است، توقع امهال وام دارد و یا برعکس کسی در شهر دیگر وام گرفته و در این مناطق سرمایه گذاری کرده و آسیب دیده مشمول امهال نمی شود.

وی اضافه کرد: باید در کمیته این موارد استثنایی را جمع بندی کنیم و براساس آن مشمولان امهال وام مشخص شوند.

استاندارکرمانشاه مرجع قانونی تاییدیه امهال وام را ستاد مدیریت بحران استان اعلام کرد و گفت: فرمانداران هیچ وظیفه ای در خصوص تایید امهال وام افراد و معرفی به بانک را ندارند.

او تعهد گرفتن از مشمولان برای پرداخت سود وام های امهال شده را غیرقانونی دانست و گفت: دولت پرداخت سود وام های امهال شده را تعهد کرده و نباید از مشمولان تعهد گرفته شود.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

خبرنگار عباداله آذرگون