ج 31 فروردین 1403 ساعت 10:25

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و عراق در پاوه

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و عراق در پاوه

به گزارش سلام پاوه:فرمانده مرزبانی کرمانشاه و فرمانده مرزبانی منطقه یکم عراق در نشستی مشترک،راهکارهای افزایش همکاری های دو جانبه را بررسی کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه برگزاری این نشست را در راستای اجرایی کردن مصوبات فرماندهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اجلاس بغداد عنوان کرد.   سردار لطفعلی […]

به گزارش سلام پاوه:فرمانده مرزبانی کرمانشاه و فرمانده مرزبانی منطقه یکم عراق در نشستی مشترک،راهکارهای افزایش همکاری های دو جانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه برگزاری این نشست را در راستای اجرایی کردن مصوبات فرماندهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اجلاس بغداد عنوان کرد.

 

سردار لطفعلی پاکباز روز دوشنبه افزود:مسائل و موضوعات مختلف مرزی در این نشست مطرح و بررسی شد و اکنون هم افزایی بسیار خوبی بین کلانتران جمهوری اسلامی ایران و مرزبانان عراق وجود دارد.

وی تصریح کرد:در این نشست مقرر شد میزان تلاش ۲ طرف برای افزایش سطح همکاری ها و روابط متقابل بیشتر شود چون معتقدیم افزایش همکاری ها موجب تولید و ایجاد امنیت پایدار و مطلوبتر در مرزهای ۲ کشور خواهد شد.

در ادامه فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق گفت:این نشست در راستای تفاهم نامه اجلاس بغداد مابین فرماندهان مرزبانی حمهوری اسلامی ایران وعراق و به منظور حل و فصل مشکلات مرزی ۲ جانبه و فراهم کردن زمینه توسعه و گسترش مناسبات دو کشور برگزار شد.

سرلشکر شیرکو عبدالله درویش افزود: براساس اجلاس بغداد این نشست های مشترک هر ۶ ماه یکبار و هر بار در یکی از ۲ کشور برگزار می شود و تداوم آن موجب می شود امنیت موجود در مرزهای ۲ کشور حفظ شود.

وی اظهار کرد:در این نشست استفاده از شیوه های نوین در تقویت امنیت در مرزها و پایداری در اجرای مصوبات اجلاس بغداد مورد تأکید قرار گرفت.

در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه ای در ۱۰ بند تدوین و به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری های متقابل تأکید شد.

هیات مرزبانی عراق با بدرقه فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه از طریق مرز شوشمی به عراق بازگشت.