ج 10 فروردین 1403 ساعت 04:32

بازگشایی بازارچه های مرزی غیر رسمی ایران با اقلیم کردستان/ عکس

بازگشایی بازارچه های مرزی غیر رسمی ایران با اقلیم کردستان/ عکس

به گزارش سلام پاوه : بعد از نشست فرماندار پاوه با فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق در هتل ارم پاوه، بازارچه های غیررسمی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق به مدت ۷۲ ساعت بازگشایی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار پاوه عصر روز یکشنبه در نشست با سرلشکر شیرکو عبدالله درویش فرمانده […]

به گزارش سلام پاوه : بعد از نشست فرماندار پاوه با فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق در هتل ارم پاوه، بازارچه های غیررسمی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق به مدت ۷۲ ساعت بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار پاوه عصر روز یکشنبه در نشست با سرلشکر شیرکو عبدالله درویش فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق و جمعی از فرماندهان مرزبانی عراق، مراتب اعتراض خود را از بسته شدن بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه اعلام کرد.

پرویز ایده پور، در این نشست با اشاره به قدمت بازارچه شوشمی و مبادلات تجاری در این مرز و وجود امنیت مطلوب آن به تلاشهای ۲ کشور برای رسمی شدن و تردد مسافر از این مرز اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقد شده مورد توافق ۲ طرف شد.

فرماندار پاوه در این دیدار از فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق خواست تا مراتب اعتراض ایشان را به مقامات تصمیم گیرنده بغداد اعلام نماید.

سرلشکر شیرکو عبدالله درویش، با اظهار خرسندی از حضور در شهرستان پاوه گفت: جمهوری اسلامی ایران و مردم پاوه همواره نسبت به مردم عراق و به ویژه کردستان عراق لطف و محبت داشته و دارند و ما مدیون کمک و محبت این مردم هستیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای رسمی شدن مرز شوشمی بکار خواهیم گرفت و اطمینان داریم که این کار شدنی و اجرایی است.

چند ساعت بعد از این نشست و بازگشت مرزبانان عراقی به کشورشان، بازارچه های شوشمی در پاوه، سیران بند در بانه، شیخ صالح در ثلاث و باباجانی، تیله کو در سرپل ذهاب، هلال آوا در مریوان و زله قاسم رش و کیله در سردشت به مدت ۷۲ ساعت از سوی فرماندهی مرزبانی کشور عراق بازگشایی شد.

شهرستان پاوه با ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و دارای ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق است.

مرزهای شیخ صالح و شوشمی در شهرستان های ثلاث باباجانی و پاوه، از روز شنبه ۱۴ بهمن با تصمیم یک جانبه ‌دولت عراق بسته شدند.