س 28 فروردین 1403 ساعت 08:34

چربش آمارهای کمیتی به آمارهای کیفیتی/ لزوم نظارت و بهسازی و تجهیز اماکن ورزشی پاوه

چربش آمارهای کمیتی به آمارهای کیفیتی/ لزوم نظارت و بهسازی و تجهیز اماکن ورزشی پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالن های ورزشی شهرستان پاوه با گذشت زمان و نبودن نظارت از سوی متولیان امر در وضعیت مناسبی به سر نمی برند. سالنهایی ورزشی پاوه با هزار آمال و آرزو و درخواست در چندین سال گذشته ساخته شده و به بهره برداری رسیدند و با گذشت زمان و بخصوص […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالن های ورزشی شهرستان پاوه با گذشت زمان و نبودن نظارت از سوی متولیان امر در وضعیت مناسبی به سر نمی برند. سالنهایی ورزشی پاوه با هزار آمال و آرزو و درخواست در چندین سال گذشته ساخته شده و به بهره برداری رسیدند و با گذشت زمان و بخصوص با عدم نگهداری مناسب این مکان های ورزشی در حال حاضر کیفیت مناسبی برای ورزش کردن ورزشکاران شهرستان را ندارند.

شاید نگاه مسئولان به آمارهای کمیتی آنها را از کیفیت فراموش کرده و پس از افتتاح سالن های ورزشی و واگذاری آنها به بخش خصوصی یادشان می رود که باید بر این سالنها که با زحمات فروان و پیگیری های و تخصیص اعتبارات ویژه ساخته شده اند نظارت کنند.

در خبرها داشتیم که دهه فجر امسال سالن سرپوشیده روستای نوریاب به بهربرداری میرسد که البته جای بسی خوشحالیست که چند صباحی ورزشکاران در این روستا از امکانات تازه و جدید این سالن ورزشی استفاده میکنند ولی جای نگرانیست که بعد از گذشت شاید کمتر از یکسال این سالن ورزشی هم به خیل عظیم سالنهای بی کیفیت شهرستان اضافه خواهد شد با توجه به عدم نگهداری و بهسازی سالنها و مکانهای ورزشی شهرستان این احتمال به یقین نزدیکتر خواهد شد در چندین سال گذشته یا حتی در یک دهه گذشته متاسفانه سیاست دوستان در اداره ورزش و جوانان شهرستان متاسفانه ارزش دادن به آمارهای کمیتی بوده مانند سرانه فضاهای ورزشی شهرستان، تعداد سالنهای موجود یا حتی متراژ فضاهای ورزشی ، تعداد ورزشکاران ، نتایج و … که البته این موضوع  خوبی است اما دوستان باید توجه داشته باشند. صرف افزایش سالن و زمین ورزش از آنها مدیری مدبر نخواهد ساخت شاهد این مدعا هم سالنهای شهر است : کف پوش های بشدت فرسوده، سرویس های بهداشتی غیرقابل استفاده، نبود رختکن در هیچکدام از سالنها، فعال نبودن سیستم های سرمایشی و گرمایشی بخصوص در این فصل سرد سال که باعث نارضایتی ورزشکاران زیادی شده است ، نداشتن سیستم روشنایی مناسب ، نداشتن امکانات و تجهیزات اولیه در سالنهای تخصصی و هزاران مشکل دیگر که متاسفانه با توجه به فرسوده بودن سالنها و عدم توجه به نگهداری و تجهیز این مکانها روز به روز انجام فعالیت ورزشی برای جوانان این دیار سخت و سختر می شود.

 

نکته دیگری که باعث این نابسامانی این سالنها در شهرستان محرومی مانند پاوه شده است شاید واگذاری این اماکن به بخشهای خصوصی (البته به افراد نه بخش ) باشد که هیچگونه توجه ای به بهسازی و نگهداری این اماکن و ارائه خدمات به ورزشکاران نمی کنند و فقط به فکر پر کردن جیبهای خود می باشند و اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه نیز نظارت لازم را نداشته و باعث شده است این مکانهای ورزشی در شرایط مناسبی نباشند.

 

بنظر می رسد این سالنهای بجای واگذاری به بخش خصوصی البته افراد نه سازمان و شرکت و نهاد های خصوصی در اختیار خود اداره ورزش و جوانان باشد و یا آنها را در اختیار هیئت های ورزشی قرار دهد.

با مشاهده زیرسختهای کم و نامناسب ورزشی شهرستان سوالات متعددی در ذهن متبلور می شود حقیقتا مدیریت یا سوء مدیریت کدام تعبیر درستی است؟

چرا باید مدیران ما فقط بفکر آمار دهان پر کن و کمیت خواه باشند آیا حفظ و نگهداری سالنهای ورزشی و مکانهای ورزشی کم اهمیت تر از ساخت یک مکان جدید است ؟ طبق شنیده ها حتی کف پوش جهت چندسالن خریداری شده آیا فقط این کافی است؟!!

 آیا حفظ سلامت جوانی که فقط میخواهد چند دقیقه ای ورزش کنند آنقدر کم اهمیت است؟

مسؤلین محترم لطف کنید موجودی ها را حفظ بفرمایید بعد به فکر افزایش آن باشید شایان ذکر است رسیدن به فرمولی کم هزینه برای حفظ و نگهداری این فضاها کار زیاد سختی نیست پولهاو شهریه های گرفته شده از ورزشکاران خود میتواند جوابگوی هزینه ها باشد البته در این زمینه آماری در دست نیست ولی ایجاد فضای ورزشی و حتی پرورش یک قهرمان و جامعه ای سالم نیازمند بودجه هدفمند و کاراست نه پرت بودجه به هر قیمتی….

یک پاسخ برای “چربش آمارهای کمیتی به آمارهای کیفیتی/ لزوم نظارت و بهسازی و تجهیز اماکن ورزشی پاوه

  • شهروند در تاریخ بهمن 13, 1396 گفت:

    متاسفانه به هر طرفی که نگاه میکنیم یه مشکلی نمایان میشه انگار تمومی نداره بی برنامگی ها و بی توجهی ها …..

    وضعیت سالن های ورزشی دولتی و حتی باشگاه های خصوصی اصلا جالب نیست و فقط مسئولان چ خصوصی چ دولتی به مربیان توصیه میکنند که با کمترین امکانات ورزشکار جذب کنند یعنی مربی باید از مزایای بی امکاناتی برای ورزشکارانش بگوید و آنها را توجیه کند که وسایل ورزشی آسیب زا هستند و نباید استفاده کرد و ورزشکار هم با کمال میل و خوشحالی و رضایت بپذیرد و با انگیزه ی فراوان ورزش کند !..نمیشود واقعا نمیشود جنابان مسئولین چاره ای ییندیشید .