ج 31 فروردین 1403 ساعت 12:14

ماموستا چکیده ای بیش از نیم قرن از یک شخصیت/ تحلیل و بررسی کتاب ماموستا روز شنبه در کرمانشاه

ماموستا چکیده ای بیش از نیم قرن از یک شخصیت/ تحلیل و بررسی کتاب ماموستا روز شنبه در کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : تحلیل و بررسی کتاب تازه منتشر شده ماموستا اثر علی رستمی روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ در ساعت نه و سی دقیقه صبح در محل کتابخانه عمومی امیر کبیر کرمانشاه برگزار می شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : کتاب ماموستا چکیده ای بیش از نیم قرن از زندگی پرفراز […]

به گزارش سلام پاوه : تحلیل و بررسی کتاب تازه منتشر شده ماموستا اثر علی رستمی روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ در ساعت نه و سی دقیقه صبح در محل کتابخانه عمومی امیر کبیر کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : کتاب ماموستا چکیده ای بیش از نیم قرن از زندگی پرفراز و نشیب حاج ماموستاقادری امام جمعه پاوه می باشد که به نوعی گوشه ای از تاریخ شهرستان پاوه را به صورت مستند پوشش می دهد.

 

کتاب «ماموستا» که حاصل ۲۰۰ ساعت مصاحبه با ملا قادر قادری امام‌جمعه پاوه است به قلم علی رستمی منتشر شده است.

 

رستمی درباره کتاب «ماموستا» اظهار می‌کند: این کتاب ره‌آورد چهارده سفر من به پاوه است. سفرهایی چهار و پنج و شش‌روزه و سفری به‌یادماندنی در ماه مبارک رمضان (تابستان ۱۳۹۴) که ۱۱ روز به طول انجامید. در آن سفر بود که کتاب زندگی‌نامه و خاطرات ماموستا حاج ملا قادر قادری شکلی واقعی به خود گرفت. در تکمیل بعضی از وقایع و خاطرات در این کتاب نگارنده گاه با مراجعه به اسناد و آرشیو مطبوعات و بعضی از کتاب‌های مرجع ماموستا را یاری داده‌ و گاه این یادآوری‌ها موجب زایش مطالب مفید و خاطرات فراموش‌شده و قابل تأمل شده است. این کتاب حاصل بیش از ۲۰۰ ساعت مصاحبت و گفت‌وگوی حضوری و تلفنی است که از راوی به امانت گرفتم؛ امانتی که حرمت قلم را نگه دارم و آنچه را او می‌گوید پرورش دهم و با ملاحظات او بر کاغذ جاری کنم و هدف کتاب را روشنگری و رفع ابهام بدانم. در تدوین این کتاب، گاه بسیاری از متون با بازنگری و نگاه دقیق راوی چندین بار دچار تغییر شده است و این تغییر نه حذف بوده و نه اضافه؛ بلکه با حفظ اصل واقعه حیثیّت و آبروی مؤمنی خدشه‌دار نشده است.

 

بر همین اساس طی نشستی روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ از ساعت نه و سی دقیقه صبح با حضور علی رستمی نویسنده کتاب و حاج ماموستا قادری و مسئولین استانی کتاب “ماموستا” تحلیل و بررسی می شود.

 

رحمت محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه در گفتگو با سلام پاوه گفت : به اطلاع عموم شهروندان شهرستان می رساند در صورت تمایل به شرکت در برنامه تحلیل و بررسی کتاب” ماموستا ” و نداشتن وسیله نقلیه ، وسیله نقلبه جهت رفت و برگشت علاقمندان در نظر گرفته می شود.

 

وی افزود :علاقمندان جهت شرکت در این نشست می توانند تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه به کتابخانه عمومی وحدت پاوه جنب فرمانداری مراجعه نمایند.

یک پاسخ برای “ماموستا چکیده ای بیش از نیم قرن از یک شخصیت/ تحلیل و بررسی کتاب ماموستا روز شنبه در کرمانشاه

  • فرهنگی در تاریخ بهمن 14, 1396 گفت:

    سلام تحلیل وبررسی مناسب نبود کاش نقد وبررسی بود تامیتوانستیم جهت چاپهای بعدی برخی اصلاحات انجام میشد