ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:51

مسلمان کشی و کورد کشی توسط اردوغان یک جنایت تاریخی است

مسلمان کشی و کورد کشی توسط اردوغان یک جنایت تاریخی است

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه امروز نودشه مورخه ۶بهمن ۹۶ به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با حضور با شکوه نمازگزاران برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خطیب جمعه نودشه خطبه های خود را بر سه موضوع تقسیم کردند بخش اول خطبه های خود را با استنداد به آیه ی […]

به گزارش سلام پاوه : نماز جمعه امروز نودشه مورخه ۶بهمن ۹۶ به امامت حاجی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با حضور با شکوه نمازگزاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خطیب جمعه نودشه خطبه های خود را بر سه موضوع تقسیم کردند بخش اول خطبه های خود را با استنداد به آیه ی شریفه ی دوم سوره ی انفال اغاز نمود که در آن خداوند به مومنین یاداوری می نماید که دلهای خود را با ذکر خداوند جلانماز جمعه نودشهء ببخشند.

ماموستا مبارکشاهی با تاکید بر تلاوت و گوش دادن به قرآن افزود: که مسلمانان بایستی با شنیدن آیات قرآن ایمانشان را بیشتر نمایند.

وی با ترجمه و تفسیر حدیثی قدسی از پیامبر توصیه های که در آن بنی آدم را به چند مورد از مسایل مهم اخلاقی و اجتماعی امر فرموده است اشاره کرد “که ای فرزند آدم تا پادشاهی و قدرت من برقرار است از قدرت هیچ کسی خوف نداشته باشید و سلطنت من همواره باقی است و اصلا نابود نخواهد شد و ای بنی آدم من شما را برای عبادت خود خلق نموده ام پس شیطنت نکنید و قسمت تو هر چه باشد به آن خواهی رسید اگر شما به قسمت من راضی باشید به عزت و جلال خودم قسم قلب و بدنت را در سلامت خواهی دید و اگر به آنچه برای تو قسمت ننموده ام دنیا را بر شما مسلط خواهم کرد که همچون انسانی در بیابان به ولگردی مشغول باشد دچار خواهد شد”.

امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با حمله و تجاوز اردوغان به عفرین اظهار داشت: عفرین از شهرهای استان حلب در سوریه می باشد که دارای ۳۶۶ روستا به وسعت ۲٫۳۳ کیلومتر مربع است که حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که اکثرا مسلمان و کورد هستند این منطقه از لحاظ استراتژیک برای کوردها بسیار با ارزش می باشد و شرایط آن منطقه از لحاظ جغرافیایی به مثابه پل ارتباطی از منطقه کردستان سوریه به دریای مدیترانه است و لذا ترکیه و رئیس جمهورش در پی تسلط بر این منطقه می باشد به همین خاطر است که از روز شنبه تا امروز حدود ۳۰۰ نفر را به قتل رسانده اند.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن محکوم نمودن حمله اردوغان به مسلمانان کورد زبان ،اردوغان و هم حزبانش را دلسوز مسلمانان ندانسته و اشک تمساح ریختن اردوغان را برای مردم میانمار یک بازی سیاسی دانست زیرا مسلمان کشی اردوغان عامدا و عالما بوده که جنایت وی چندین برابر از قتل و عام مردم میانمار بدتر می باشد.

وی گفت: اردوغان با دیکتاتوری که در ترکیه پس از کودتای نافرجام راه انداخته آینده مردم ترکیه را که با حضور اگاهانه مردم حکومت اسلامی را برای ترکیه انتخاب نمودند به جای خواهد برد که همان مردم باری دیگر ارزوی اتاتورک را بنمایند.

گفتنی است با پیشنهاد ماموستا مبارکشاهی و استقبال نمازگزاران در نماز جمعه برای طلب باران از پروردگار جهانیان قنوت را قرائت کردند.