ج 10 فروردین 1403 ساعت 05:41

اکران فیلم سینمایی”قاتل اهلی”در سینما فرهنگ پاوه

اکران فیلم سینمایی”قاتل اهلی”در سینما فرهنگ پاوه

به گزارش سلام پاوه:مدیر سینما فرهنگ پاوه از اکران فیلم سینمایی”قاتل اهلی”از فردا شب در سینما فرهنگ پاوه خبر داد.   فواد توفیقی به خبرنگار سلام پاوه گفت:اکران فیلم” قاتل اهلی”با نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی:منصور لشگری قوچانی می باشد که هنرمندان مطرح سینمای کشور،پرویز پرستویی،امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، پگاه آهنگرانی،لعیا زنگنه،حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر سینما فرهنگ پاوه از اکران فیلم سینمایی”قاتل اهلی”از فردا شب در سینما فرهنگ پاوه خبر داد.

 

فواد توفیقی به خبرنگار سلام پاوه گفت:اکران فیلم” قاتل اهلی”با نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی:منصور لشگری قوچانی می باشد که هنرمندان مطرح سینمای کشور،پرویز پرستویی،امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، پگاه آهنگرانی،لعیا زنگنه،حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار،رضا رشید پور،اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، کاترین اصلانی و پولاد کیمیایی در ان هنرنمایی می کنند.

 

وی افزود:این فیلم از ۵ لغایت ۱۳بهمن هر شب ساعت ۲۰:۳۰ و در سانس عصر در تاریخ ۱۱ بهمن ساعت ۱۶ در سینما فرهنگ پاوه آماده اکران برای علاقه مندان به سینما است.

 

از فیلم‌های مهم مسعود کیمیایی می‌توان به قیصر،بلوچ، داش آکل، خاک، گوزن‌ها، خط قرمز، دندان مار، سرب و جرم اشاره کرد.

 

بارزترین توانایی مسعود کیمیایی در فیلمنامه‌هایش دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های(تک گویی)خاص اوست.کیمیایی زبان عامیانه(کوچه و بازار) را به خوبی می‌شناسد و در ایجاد ضرباهنگ مناسب برای ادای آنها مهارت زیادی دارد.به‌ همراه علی حاتمی،کیمیایی را نیز باید خالق بخش عمده‌ای از مشهورترین دیالوگ‌های تاریخ سینمای ایران دانست.

 

مسعود کیمیایی درباره همکاری اش برای اولین بار با پرویز پرستویی نوشته است:دکتر جلال سروش اصل و دانسته «قاتل اهلى» است. فیلم را می بینید. یک آدم تازه که پنهان مانده بود؛سخت بود.آقاى پرویز پرستویى شد. تا امروز… با پرویز پرستویى دیر شده بود. آن تنهاىِ قلدرِ ضرب دیدهِ تنها مانده و مانده تا موسفید کرده و از پا نیفتاده من پیدا شد. پیدا بود، دیر شده بود. قرار بر این است سازهاى خود را کوک کنیم تا ارکستر «قاتل اهلى» آهنگ و قطعه ى سینماى ملى ما را بنوازد. بازیگران دیگر «قاتل اهلى» همه از قلب انتخابى صحیح می آیند. در هفتاد و پنج سالگى، فیلم «قاتل اهلى» که نگاهِ آمده از تجربه هاى سخت کشیده ى امروز من است ساخته می شود.

میلاد خدابنده منتقد سینما در باره فیلم ” قاتل اهلی”در سایت سلام سینما در نقد فیلم قاتل اهلی نوشته است:…قیصر سینمای ایران بار دیگر پاشنه کفشهای خود را کشیده و دست به ساخت فیلمی جدید به نام ((قاتل اهلی))زده است (و چه اسم خوبی است این قاتل اهلی و چه کارگردان خوبی است این کیمیایی برای انتخاب اسم روی آثارش)

قاتل اهلی فیلم طبقه محروم و یا حتی متوسط جامعه ما نیست، بلکه داستان انسان های درد کشیده دیروز ولی مرفع امروز است. متاسفانه این همان چیزی است که از جنس کیمیایی نیست امّا خوشبختانه مولفه های او چون مرام، لوطی گری، مردانگی و رفاقت را دارد. قاتل اهلی چون آثار قبلی کیمیایی پر است از دیالوگ های ناب و زیبا که مو به تن هر شنونده ای راست می کند، او استاد دیالوگ است و این از خصایص کیمیایی است