4 Comments

  1. 4

    شهروند

    باتشکراز مطلب خوب اقای بهرامی که مثل دیگران هدفش پاشیدن تخم نفاق وتفرقه دراورامانات نیست

    پاسخ دادن
  2. 3

    دانا مهرنوس

    با سلام و درود فراوان

    تمامی مناطق کُردنشین بنا بر دلایلی که در اینجا مجال نوشتن آن نیست به راحتی توسط مسلمانان فتح شد و دین اسلام نیز به مرور زمان در میان کُردها رواج یافت.

    برای مثال مورخان(۱) در مورد منطقه جزیره ( که اکثر کُردها در آن ساکن بوده اند) نوشته اند: آسانترین جایی بوده است که (در جهان اسلام) فتح شد.

    (۱) – محمد بن جریر طبری(متوفى ۳۱۰ هـ)، تاریخ الامم و الملوک، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم (بیروت: دارالتراث، چاپ دوم، ۱۳۸۷ق/۱۹۶۷م) ج۴، ص ۵۵٫

    و یزید بن محمد ازدی ( متوفی۳۳۴ هـ) ، تاریخ الموصل، تحقیق احمد عبدالله (بیروت: دار الکتب العلمیه، چاپ اول، ۱۴۲۷ق) ج ۱، ص ۴۷٫

    و أبو الربیع الکلاعی (متوفى ۶۳۴ هـ)، الاکتفاء بما تضمنه من مغازی رسول الله – صلى الله علیه وسلم – والثلاثه الخلفاء، (بیروت: دار الکتب العلمیه، چاپ اول ۱۴۲۰ق)، ج۲،ص۵۴۲٫

    × برای آگاهی بیشتر در مورد «فتوحات در مناطق کردنشین» رجوع کنید به « کُردها و اسلام، ستیز یا سازش؟؟!!، دانا مهرنوس، کردستان: آراس، ۱۳۹۰٫»

    پاسخ دادن
  3. 2

    غلامی

    با تشکر و خسته نباشید خدمت جناب آقای بهرامی
    آنچه ارائه شده است بجا و قابل تامل است اما اضافه نمودن دو نکته خالی از لطف نیست.
    نخست اینکه مقصود از اراده در فلسفه شوپنهاور اراده زندگیست نه اراده ای مطلق بنابراین اگر شوپنهاور می گوید جهان بر پایه اراده پیش می رود مقصود اینست انسانها تحت هر شرایطی و ناخوداگاه به زیستن تمایل دارند بنابراین دلیل اراده شوپنهاور برای اثبات یا تبیین مطلب چندان مناسب به نظر نمی رسد.
    دوم اینکه .تصور می کنم بجای اینکه بگوییم علت پیشداوریها به ایدئولوژی برمی گردد بهترست بگوییم علت پییشداوریها به خواستهای ژرف درونی برمی گردد خواستهایی که آگاهی انسان را شکل می دهند به عبارت ساده تر هر انسانی ناخوداگاه تابع خواستهای ژرف درونی خویش است و علت پیشداوریهای انسان همین خواستها هستند و همین خواستها را می توان اراده نامید.

    پاسخ دادن
  4. 1

    م ولدبیگی

    با سلام و تشکر بابت مطلب مفیدتون
    عالی بود

    پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.