ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:59

بهترین راهبرد برای سلامت جامعه و خلوت شدن دادگستری ها توجه به آموزش و پرورش و معلمان است

بهترین راهبرد برای سلامت جامعه و خلوت شدن دادگستری ها توجه به آموزش و پرورش و معلمان است

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاوه نشست شبهای تربیتی برای دومین سال پیاپی در سطح مدارس شهرستان پاوه برگزار شد و شب گذشته با حضور و سخنرانی دکتر صادق تاری وردی رئیس دادگستری شهرستان پاوه این نشست با استقبال اولیاء دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوره اول حضرت خدیجه  پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاوه نشست شبهای تربیتی برای دومین سال پیاپی در سطح مدارس شهرستان پاوه برگزار شد و شب گذشته با حضور و سخنرانی دکتر صادق تاری وردی رئیس دادگستری شهرستان پاوه این نشست با استقبال اولیاء دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوره اول حضرت خدیجه  پاوه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش پاوه در این نشست به تشریح اهداف اجرای برنامه نشست شب‌های تربیتی پرداخت و گفت: شبهای تربیتی با هدف دوری چند ساعته از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، حضور والدین در کنار یکدیگر و یادگیری و آشنایی با تربیت فرزندان و شناخت آسیبهای اجتماعی ، شناخت دغدغه ها و مشکلات دانش آموزان و تقویت ارتباط والدین با دانش آموزان از دی ماه سال گذشته شروع و همچنان  ادامه دارد .

 

مختار برزگر فرد افزود : در سال گذشته ۲۲ مدرسه با بیش از ۲۹۰۰ نفر از اولیاء دانش آموزان در این نشست های تربیتی شرکت کردند و از آن بهرمند شدند.

 

وی با بیان اینکه تمامی مدارس تا پایان سال جاری این نشستها را برگزار می کنند گفت : امیدواریم برپایی این نشستها با همراهی والدین دانش آموزان بتواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

در این نشست دکتر صادق تاری وردی با تسلیت به خاطر جان باختگان نفتکش سانچی گفت: امروز ما در گذر از جهانی شدن و رسیدن به همگرایی هستیم که بخش زیادی از آن تحت تاثیر جهانی شدن است و ما در این موج قرار گرفته ایم خواه بخواهیم یا نخواهیم .

وی با تاکید بر حفظ حریم خانواده گفت: حریم خانواده به عنوان امن ترین کانون باید مصون بماند.اما امروز به واسطه تکنولوژی جدید این حریم نسبت به گذشته امن نمانده است و این مهم مستلزم هوشیاری و آگاهی کامل از اوصاع اطراف و دور بر ما خواهد بود .

رئیس دادگستری شهرستان پاوه افزود: زمانی مهمترین افتخار ما امن بودن حریم خانواده های ما بود . اما امروز به واسطه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این حریم نا امن شده است .

دکتر تاری وردی گفت :فصای مجازی و شبکه های اجتماعی امروز بلایی بر جامعه ما به ویژه جوانان و دانش اموزان آورده است که حتی موجب انحراف جوانان ما شده است .

وی گفت: نشان دادن  امکانات توهمی در رسانه ها و فصای اجتماعی  و جذابیت های کاذب و فعالیت دشمنان و معاندان ایران اسلامی در فضای مجازی حتی دانش آموزان ما را به سوی آن طرف مرزها کشانده است .

صادق تاری وردی مهمترین دلیل این کار را دوری والدین از فرزندان و فراهم کردن امکانات و ابزارهای غیر ضروری والدین برای فرزندان عنوان کرد .

وی گفت :  هر چه فاصله والدین با فرزندان بیشتر میشود فضای مجازی و شبکه های مخرب اجتماعی آنها را بسوی خود کشانده و به پرتگاه میبرند .

تاری وردی افزود: منشا بیشترین پرونده های  طلاق شهرستان در دادگستری پاوه فضای مجازی و مسائل مربوطه به آن در کانالهای تلگرامی است .

وی هشدار داد که تشخیص برنامه ها مخرب در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای مسئولان آسان است و شناسایی افراد مخرب در این کانالها برای ما آسان است و قابل پیگیری .

تاری وردی افزود بخش عمده ای از مشکلات خانواده های ما به واسطه شبکه های اجتماعی و برنامه های مخرب این شبکه ها است .

وی با بیان اینکه نیاز نیست که فرزندان ما در هر مقطع سنی به فضای مجازی دسترسی داشته باشند افزود: در صورت فراهم کردن زمینه و بستر دسترسی فرزندان به فضای مجازی باید این دسترسی با نظارت والدین باشد .

دکتر تاری وردی با بیان اینکه رسیدن به امکانات و تکنولوژی حق بشر است و استفاده از ماهواره هم مصداق این حق است افزود: زمینه و بستر استفاده از ماهواره امروز برای ما فراهم نیست وتوصیه به عدم استفاده از ماهواره به دلیل همین عدم وجود بستر های آن است .

وی افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قابل رصد است لذا به افراد فرصت طلب و سود جو هشدار داد که در فکر تخریب و سوء استفاده نباشند .

وی در خصوص سرقت اطلاعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و بازیهای خطر آفرین همچون نهنگ آبی هم هشدار داد.

تاری وردی مهمترین دلیل این مشکلات را دور شدن والدین از فرزندان ، عدم گفتگوی آنها با هم وعدم دید و بازدید،اقوام و خویشان و عامه مردم با یکدیگر دانست .

وی خواستار ارج نهادن و تکریم زحمات خدمات معلمان و فرهنگیان توسط اولیای دانش اموزان شد .

وی شان آموزش و پروش را بسیار رفیع دانست و مدیرآموزش وپروش پاوه اقای برزگر را یکی از منظم ترین مدیران دانست و از زحمات و خدمات ایشان قدردانی کرد .

تاری وردی افزود توجه به آموزش و پروش و معلمان بهترین راهبرد برای سلامت جامعه و خلوت شدن دادگستری ها دانست .

وی با اشاره به تبیین مفهوم قانون و قانون مدار کردن جامعه گفت: باید مفاهیم ابتدایی قانون را از مهد های کودک آغاز کنیم نه از دانشگاهها .

رئیس دادگستری شهرستان پاوه با انتقاد از کسانی که از کمک به آموزش و پروش اظهار نگرانی میکنند افزود: باید همه ما آموزش و پروش را یاری کنیم چون کمک به آموزش و پرورش کمک به اعتلای جامعه در زمینه های مختلف است یعنی تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی ، یعنی کمک به سلامت جامعه، یعنی پیشگیری از بیماری و هزینه های سنگین درمان و کمک به آموزش و پرورش یعنی کمک به آرامش و امنیت روحی و روانی جامعه.

وی افزود: با کمک به آموزش و پرورش موجب اعتلای فرهنگ،ادب، تربیت  دانش آموزان و  اخلاق است که  هزینه سنگین ناشی از آسیبهای اجتماعی راکاهش میدهد.

گفتنی است  نشست های  شبهای تربیتی ابتکاری نو و خلاقانه از مدیر آموزش و پرورش پاوه می باشد که برای دومین سال و با استقبال عمومی روبر شده است.