ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:14

حمایت از اصحاب رسانه اورامانات با تشکیل خانه مطبوعات اورامانات/ فرهاد صالحی

حمایت از اصحاب رسانه اورامانات با تشکیل خانه مطبوعات اورامانات/ فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بدون شک جامعه خبرنگاران و رسانه های اورامانات از زحمتکش ترین و پرتلاشگر ترین فعالان این عرصه در سطح استان و حتی کشور می باشند که بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت و اطلاع رسانی هستند. با یک بررسی میدانی و تحقیق در مورد میزان درآمد و شغل […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بدون شک جامعه خبرنگاران و رسانه های اورامانات از زحمتکش ترین و پرتلاشگر ترین فعالان این عرصه در سطح استان و حتی کشور می باشند که بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت و اطلاع رسانی هستند.

با یک بررسی میدانی و تحقیق در مورد میزان درآمد و شغل و بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه اورامانات متوجه می شویم که قریب اکثر آنها فاقد بیمه و درآمد مناسب برای زندگی هستند.فرهاد صالحی

تمرکز خانه مطبوعات در مرکز استان و بی توجهی به خبرنگاران و روزنامه نگاران منطقه اورامانات باعث شده است که یکی از خواسته های این جامعه تشکیل اتاق رسانه یا خانه مطبوعات در اورامانات باشد.

 

موضوع خانه مطبوعات و جمع شدن خبرنگاران چهار شهرستان پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بحث بیمه و حمایت های قانونی و صنفی می تواند مطالبه بحقی باشد که نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی به جد پیگیر این خواسته باشد.

 

همگرایی و همراهی تمامی خبرنگاران و فعالان رسانه ای در سطح منطقه اورامانات و تشکیل یک صنف و اتحادیه در قالب خانه مطبوعات اورامانات در ابعاد مختلفی می تواند به منطقه کمک بسیاری کند.

 

از یک بعد این صنف زحمت کش و بی ادعا می توانند از لحاظ بیمه و استفاده از تمامی حقوق و مزایای خبرنگاری بهره مند شوند و از طرفی همگرایی و همدلی ایجاد شده بین آنها دو چندان می شود و در تبادل و طرح مشکلات اورامانات و رساندن مشکلات به مسئولان رده بالای کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

رسانه های اورامانات می توانند در معرفی جاذبه ها و نقاط قوت گردشگری و تقویت و معرفی آئین و فرهنگ کهن و اصیل این منطقه به کشور بسیار نقش بسزایی داشته باشند. این فعالان عرصه خبر همچنین می توانند گامهای بلندی را در کنار مسئولان برای توسعه این منطقه محروم بردارند و با پوشش درست اخبار و نقد نقاط ضعف و تشویق و ترغیب و تقویت نقاط قوت و ایجاد همگرایی بین مردم و مسئولان برای کمک به توسعه گامهای بلندی بردارند. کما اینکه این موضوع نیز در حال حاضر بوده و ادامه دارد اما با منسجم تر شدن فعالیت تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه فعالیت قوی تر و بهتری را ادامه دهند .

 

بهرحال از نماینده مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی انتظار این است با مطرح کردن موضوع و پیگیری آن این موضوع مهم جامعه رسانه اورامانات را به سرانجام برساند.

 

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی لازم است برای حمایت از جامعه رسانه ای شهرستانهای اورامانات و رفع مشکلات این قشر با به سرانجام رساندن موضوع خانه مطبوعات اورامانات و تامین اعتبارات لازمه فعالان محروم و پرتلاش عرصه خبر و رسانه در اورامانات را به بازوانی قوی برای توسعه و آبادانی پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی تبدیل کند.

 

میزان اعتبارات تخصیص یافته به فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی در اورامانات هرگز نتوانسته است جوابگوی این جامعه مهم و با ارزش برای تقویت فرهنگ ، رسانه ، هنر و … باشد . و هرگز اعتبارات در نظر گرفته نمی تواند کمکی برای مقابله با تهاجمات گسترده فرهنگی در سطح اورامانات کند.

 

حساسیت منطقه اورامانات و در خطر بودن جوانان این خطه با حجم بالای بیکاری و فعالیت دشمنان این مرز و بوم باعث شده است که مسئولان و متولیان فرهنگی بخصوص در مرکز استان و نماینده مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تخصیص و جذب اعتبارات ویژه و کمک به موضوع فرهنگ و هنر و ایجاد زیرساختهای فرهنگی و انجمن ها و خانه مطبوعات و… ضمن حمایت عملی و توزیع مناسب اعتبارات نقشهای شوم دشمنان را برای جوانان این منطقه نقشه بر آب کند.

 

پس امیدواریم در گامی عملی نماینده اورامانات بتواند با کسب مجوز های لازم و تشکیل خانه مطبوعات اورامانات و جذب اعتبارات ویژه برای فرهنگ و هنر این خطه شاهد تحولی نو در فرهنگ ، رسانه و هنر پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی باشیم.