پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:18

صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی پاوه

صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی پاوه

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از صادرات ۳۷ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۱۳ دلار کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:خلیل حیدری با بیان اینکه در این مدت ۲۷۶ هزارو ۶۱۷ تن […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از صادرات ۳۷ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۱۳ دلار کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:خلیل حیدری با بیان اینکه در این مدت ۲۷۶ هزارو ۶۱۷ تن کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی پاوه به خارج از کشور صادر شده است،گفت:این میزان صادرات کالا از لحاظ ارزش ۹۹ درصد و از حیث وزن نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است.

 

مرز شوشمی در بخش نوسود و در ۳۵ کیلومتری پاوه در جوار مرز عراق و هم مرز با استان حلبچه شمال عراق واقع شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه گفت:در مجموع در ۹ ماه گذشته یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۵۴ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۸ هزار و ۵۱۸ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد پنج درصدی داشته است.

به گفته او، از این میزان ۵۶۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۲۱۳ دلار آن با وزن ۷۵۰ هزار و ۴۳ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۰۸ درصد و از لحاظ وزنی ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات خروجی به کشورعراق رتبه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه در ۹ ماه گذشته به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۳۹۰ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار به وزن یک میلیون و ۷۶ هزارو ۵۳۴ تن می باشد که از این لحاظ در جایگاه دوم در بین گمرکات استان قرار دارد.

حیدری اظهار کرد: صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله ثلاث باباجانی نیز ۲۲۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۸۲ دلار کالا به وزن ۶۴۷ هزارو ۹۶ تن می باشد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی ۶۷ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۹۷ دلار به وزن ۲۶۸ هزارو ۲۲۶ تن می باشد.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، کولرهای آبی، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، رول نایلون، گرانول پلی اتیلن سبک به صورت پودر، سیمان، پودر یا مایع لباسشوئی، رب گوجه فرنگی و رخام پولیش داده شده عنوان کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

3 پاسخ برای “صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا از گمرک بازارچه مرزی شوشمی پاوه

  • بیگوندی در تاریخ دی 14, 1396 گفت:

    لیست کسانی که در مرز شوشمی کار صادرات و واردات میکنند را ارائه کنید شاید بتوانیم از توانایی هایشان در رشد شهرمان پاوه که داره دهات میشه استفاده کنیم

  • باینگانی در تاریخ دی 14, 1396 گفت:

    کی میتونه صادرات و واردات کنه اینجا؟؟؟ خدا بده شانس، این پول ها تو جیب کیا میره؟؟؟؟؟ ۳۷ میلیون دلار؟؟؟؟؟

  • ناشناس در تاریخ دی 14, 1396 گفت:

    گفتیم چرا پول مرز نشینی در کارت مرز نشینآن مربوط به چند ماه گذشته در کارتها واریز شد