پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:36

گلرنگ برای نخستین بار در جوانرود کشت میشود

گلرنگ برای نخستین بار در جوانرود کشت میشود

به گزارش سلام پاوه:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت:برای اولین بار است که در مساحت یک هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان محصول گلرنگ کشت می شود که شامل ۲۰کیلوگرم است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از تابناک:حسن ویسی با توجه به اینکه زراعت در جوانرود بیشتر گندم و جو است و […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت:برای اولین بار است که در مساحت یک هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان محصول گلرنگ کشت می شود که شامل ۲۰کیلوگرم است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از تابناک:حسن ویسی با توجه به اینکه زراعت در جوانرود بیشتر گندم و جو است و باید تناوب زراعت نیز در نظر گرفته شود به همین منظور از کشت گلرنگ برای تقویت خاک استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: گلرنگ دانه های روغنی هستند که می توان از ان برای خوراک دام استفاده کرد هم چنین از لحاظ زراعی مبارزه با افت و بیماری ها و استفاده از ظرفیت خاک این گیاه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود تصریح کرد:در مزارع حاشیه رودخانه برای دومین سال متوالی کلزا کشت شده است که در سال گذشته ۳۰هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یافت .

 ویسی اظهار داشت: کشت این محصول امسال در مزارع جوانرود افزایش یافته و ۶۰هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت این محصول رفت.