ج 10 فروردین 1403 ساعت 03:01

امنیت و انسجام ملی اساس توسعه کشور** سید علاالدین حیدری

امنیت و انسجام ملی اساس توسعه کشور** سید علاالدین حیدری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : اگر توسعه پایدار را به معنای ‘ تامین نیازهای بشر، رفاه اجتماعی و ارتقای سطح زندگی با حفظ منابع نسلهای آینده بشر’ بدانیم، در نتیجه رشد اقتصادی رکن اصلی این توسعه بوده و اساس این رشد هم سرمایه و سرمایه گذاری در اقتصاد هر کشوری است. اما لازمه جذب […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : اگر توسعه پایدار را به معنای ‘ تامین نیازهای بشر، رفاه اجتماعی و ارتقای سطح زندگی با حفظ منابع نسلهای آینده بشر’ بدانیم، در نتیجه رشد اقتصادی رکن اصلی این توسعه بوده و اساس این رشد هم سرمایه و سرمایه گذاری در اقتصاد هر کشوری است.

اما لازمه جذب سرمایه و سرمایه گذار در اقتصاد هر کشوری ایجاد محیط امن و برقراری امنیت سرمایه گذاری است. فضای سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید توام با امنیت و اطمینان از محیط سرمایه گذاری باشد.علا الدین حیدری

اگر ما نسبت به اقتصاد مملکت حساس هستیم و یا نسبت به بیکاری که درد مزمن اقتصاد ایران است نگرانیم و یا به فکر اقتصادی پویا و موفق در کشور هستیم، نباید با تحریک مردم و تهییج آنها به تجمع و ایجاد ناآرامی امنیت و آرامش فضای سرمایه گذاری را دچار نابسامانی کنیم.

انتقاد حق مسلم هر مردمی است اما از بستر و معبر قانونی خودش، نباید همه فریادها را در خیابان سر داد. نباید به بهانه فقر و بیکاری همه بنیادها را بر کنیم و همه چیز را زیر سئوال ببریم.

اگر انسجام ملی ما آسیب ببیند به طور قطع همه متضرر می شوند و حداقل های موجود هم نابود خواهند شد.

هیچ اقتصاد و سیاستی در کف خیابان شکوفا نشده و نخواهد شد. بلکه هم ، اقتصاد و هم سیاست در فضایی آرام و سرشار از انتقاد سازنده و سالم رشد می کند.
بعد از حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت و رای ۲۴ میلیونی مردم به دکتر روحانی، فضای تخریب رنگ و بویی دیگر گرفت به یکباره نوک پیکان هجمه ها بسمت رئیس جمهوری رفت که فقط چند ماه از اعتماد مجدد مردم به ایشان گذشته است.

خیلی ها تا دیروز مخالف آزادی بودند اما امروز مدافع آزادی شده اند. برخی نگاه دکتر روحانی به اقوام و مذاهب ایرانی را تمسخر می کردند ولی حالا سینه چاک حقوق شهروندی هستند.

برخی مخالفان، طوری می گویند که گرانی و بیکاری مردم را به ستوه آورده که انگار نرخ بیکاری در دولت دوستانشان کمتر از پنج درصد بوده است. گرانی را همانند پتکی بر سر دولت می کوبند انگار نه انگار که روحانی تورم لجام گسیخته بالای ۵۰ درصدی آنها را تبدیل به هشت درصد کرده است.

نا امید کردن مردم و به آشوب کشیدن کشور به سود هیچ کسی نیست. اعتراضهای غیرمدنی دودی است که به چشم موافق و مخالف خواهد رفت. نابسامانی جامعه فرصت خدمت را از مسئولان می گیرد. تضعیف این دولت، تضعیف مردم است. امید مردم به برنامه های دکتر روحانی است و ناامید کردن مردم یعنی خیانت به ملت و کشور، یعنی دست در دست همانهایی گذاشتن که خواب جنگ و نابودی ایران را دیده اند.

مردم ما نباید مطالبات خود را با خشونت و تندی فریاد بزنند. مردم باید به دولت کمک کنند تا فضای کشور با ثبات و با امنیت بماند و رئیس جمهور بتواند برنامه هایش را در شرایط حساس منطقه اجرایی نماید.

بگذارید دولت بتواند از حقوق ملت دفاع کند، بگذارید حداقل های فعلی هم در بستر آشوب و ناآرامی فنا نشوند.

وقتی رئیس جمهوری به مردم می گوید انتقاد کنید و یا می گوید بودجه را رها نکنید، وقتی وزیرش می گوید تلگرام فیلتر نمی شود و یا دولتی که فضای ضدیت بین الملی و اجماع جهانی علیه کشور را تبدیل به فضای گفتمان کرده است جای امیدواری دارد. نگذارید یاس بر جامعه مستولی شود چرا که به طور قطع بازنده این ماجرا تنها روحانی نخواهد بود.

آتش بیاران این معرکه باید بدانند که ملت بازهم مدافع دولتی خواهد بود که با امید به آن رای داده است. مدافع رئیس جمهوری خواهند بود که نورافکنی به بودجه کشور تابانده و مردم را به نظارت فرامی خواند.

این مردم خام موج سواران داخلی که منافعشان با وجود دولت مردمی و مقتدر روحانی در تضاد است، نخواهند شد.

امروز کشور، نیازمند آرامش، انسجام و امنیت است امید در سایه اینها شکوفا خواهد شد.رفتار سیاسی و اجتماعی ما باید بر اساس تعقل و منطق باشد و مردم را نسبت به واقعیت ها آگاه نماییم

مشاور و معین استاندار کرمانشاه در منطقه اورامانات