ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:48

حمایت از استاندار،ضرورت توسعه استان/سید علاء الدین حیدری

حمایت از استاندار،ضرورت توسعه استان/سید علاء الدین حیدری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:سالهاست قطار توسعه کرمانشاه به آرامی و به کندی در حال حرکت است .توسعه ای که تا بحال به سرانجام لازم نرسیده است.کرمانشاه زخم خورده جنگ و محروم از جهش های توسعه ای دولت های مختلف بوده و بنوعی می توان گفت که کرمانشاه و توسعه باهم هنوز عجین نشده اند […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:سالهاست قطار توسعه کرمانشاه به آرامی و به کندی در حال حرکت است .توسعه ای که تا بحال به سرانجام لازم نرسیده است.کرمانشاه زخم خورده جنگ و محروم از جهش های توسعه ای دولت های مختلف بوده و بنوعی می توان گفت که کرمانشاه و توسعه باهم هنوز عجین نشده اند . البته در مقاطعی پیشرفتهایی نه چندان بزرگ و البته به لطف مدیران توانمند و دلسوزی را هم تجربه نموده اما به اندازه و در حد ایثارگریها و جانفشانیهای این مردم برای کشور نبوده است.

تجربه نشان می دهد هرگاه مدیری عملگرا و توانمند در استان کرمانشاه مسئولیت داشته،توانسته است که قطار متوقف توسعه را باز به حرکت در آورد،یاد و خاطره این گونه مدیران در حافظه مردمان شریف این دیار ماندگارو پایدار مانده است. در این میان حضور مهندس بازوند بعنوان استاندار کرمانشاه در مهرماه امسال نویدبخش حرکت و یا تسریع در پیشبرد اهداف توسعه ای استان می باشد . با نگاه به سوابق و رویکرد مدیریتی ایشان می توان چند شاخص و ویژگی مدیریتی مورد نیاز جهت بهبود روند توسعه استان را در کارنامه مهندس بازوند دید.

۱-تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر ۲- داشتن رویکردی عملگرا به حوزه مدیریت استان۳- جدیت در کار۴-داشتن روابط و قدرت چانه زنی مناسب در مرکز در مسیر جذب اعتبارات برای استان۵-انرژی فوق العاده برای کار و پیگیری امور که لازمه تحرک بخشی به بخشهای مختلف مدیریتی استان است.۶-داشتن سابقه توجه و نگاه ویژه به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه صنعت توریسم که نقطه عطف توسعه استان گردشگری کرمانشاه با این همه جاذبه های مختلف گردشگری است.۷-سابقه توانمندی در جذب سرمایه های داخلی و خارجی که می تواند رافع معضل اشتغال استان کرمانشاه باشد.

همه این ویژگیهایی که در کارنامه مدیریتی مهندس بازوند برشمردیم و نیز با توجه به نگاه به عملکرد سه ماهه ایشان در استان و نیز مدیریت عالی و مناسب بحران زلزله اخیر با توجه به وسعت و عمق بحران ، می توان گفت که همه ما باید از استاندار و برنامه های ایشان حمایت کنیم.در واقع با حفظ و احترام به جایگاه نقد سازنده و نظارت هوشمندانه رسانه ها و فعالین این عرصه بر عملکرد مدیریتی استان  اعتماد به مهندس بازوند و ایجاد فضایی آرام و فارغ از جنجال و هیاهو برای ایجاد بستر کار و تلاش مضاعف ایشان در مسیر ساختن کرمانشاهی توسعه یافته لازم و ضروری می نمایاند.

ایجاد حواشی و غبارآلود کردن فضای افکار عمومی در این شرایط موجب کندی حرکت پیشبرد برنامه ها شده و می تواند بخشی از انرژی کار را بسمت حواشی ببرد که این صددرصد بضرر مصالح عمومی استان بوده و قطعا انعکاس منفی آنرا در شاخص های توسعه خواهیم دید.برخی اقدامات و نیز قضاوت های زودهنگام در مورد نحوه مدیریت و عملکرد ایشان نیاز به صبر ، طمانینه و نظارتی منصفانه دارد .

صرف سه ماه مدیریت در استان با وجود یک بحران عظیم مانند زلزله ای به ابعاد کشوری و حتی منطقه ای نمی تواند برش کاملی از توان و سطح مدیریت مهندس بازوند باشد،چرا که ایشان هنوز فرصت پرداختن به برنامه های خود را در شرایط عادی نیافته است.مدیریت بحران ایشان در زلزله اخیر می تواند مصداق خوبی از مدیریت مناسب و متناسب با نیازهای توسعه کرمانشاه باشد.

بنظر بنده در این شرایط حاکم بر استان همه ما باید در کنار مهندس بازوند و همگام با ایشان بدون حب و بغض شخصی تمام تلاش خود را بکار بگیریم که هم قطار توسعه کرمانشاه را بسمت جلو حرکت دهیم و هم تهدید زلزله اخیر را تبدیل به یک فرصت مضاعفی برای ساختن استان نماییم.البته لازمه تحقق و رسیدن به مطلوب وجود فضای نقد و انتقاد سازنده با چاشنی انصاف و رعایت اخلاق است .