س 28 فروردین 1403 ساعت 20:09

اهم برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی جمعیت هلال احمر پاوه

اهم برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی جمعیت هلال احمر پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی این جمعیت را در شهرستان اعلام کرد. امید زیبایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : با توجه به زلزله اخیر در استان کرمانشاه و همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی  هلال احمر پاوه با توجه به […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی این جمعیت را در شهرستان اعلام کرد.

امید زیبایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : با توجه به زلزله اخیر در استان کرمانشاه و همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی  هلال احمر پاوه با توجه به رسالت خاصی که دارد به اجرای چندیدن برنامه می پردازد.

امید زیبایی

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه و دوره تخصصی مقدماتی امداد و نجات ،برگزاری دوره بازآموزی امداد و نجات جهت تیم های امدادی جمعیت هلال احمرشهرستان پاوه ،برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس ، برگزاری کارگاه آموزشی طرح ملی دادرس جهت مربیان مدارس پاوه و نوسود و باینگان با همکاری مدیریت محترم آموزش و پرورش ، تقدیر از نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه که در زلزله اخیر استان کرمانشاه فعالیت چشمگیر داشته اند ، ارسال و انتشار پیام های ایمنی در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی از طریق سایت های محلی از جمله اهم برنامه های این جمعیت برای این هفته می باشد.

 

زیبایی همچنین یاد آور شد : مانور امداد و نجات در حوادث جاده ای با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس ، آتش نشانی ، پلیس راه و نیروی انتظامی در مسیر پاوه کرمانشاه در تاریخ ۳۰ آذر ماه سال جاری نیز انجام پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر پاوه همچنین گفت :بنا به دستور جناب آقای ایده پور فرماندار و رئیس محترم ستاد مدیریت بحران شهرستان همه دستگاههای اجرایی در هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه خواهند داشت .

امید زیبایی با توجه به زلزله و پس لرزه های اخیر در سطح استان و شهرستان پاوه به ارائه چند توصیه پرداخت و گفت : آموزش و توجه به پیام های ایمنی، حفظ خونسردی در هنگام حوادث و از جمله زلزله عدم توجه به شایعات و جلوگیری از انتشار شایعات ، تشکیل تیم های امدادی آموزش دیده در محله ها . از جمله اقدامات مهمی است که میتواند میزان بحران را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به لزوم آمادگی و اگاهی شهروندان در حین وقوع حوادث گفت : آمادگی و مشارکت مردم مهم و تاثیر گذار است و باید گفت آمادگی مساوی است با پیروزی و موفقیت در حین حادثه و یا بلایای طبیعی که لازم است شهروندان همیشه آمادگی داشته باشند.

 

امید زیبایی افزود : یکی از مولفه های تاب آوری جوامع در شهرها به هنگام وقوع حوادث مشارکت آگاهانه مردم است البته مشارکتی که سازمان شکن نباشد و مردم از قوانین و دستورالعمل های مدیریت بحران مناطق خود پیروی نمایند.

گفتنی است هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در ایران از ۵ دی ماه شروع و تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد.