ج 10 فروردین 1403 ساعت 04:14

نشست ماهیانه انجمن حمایت از زندان پاوه باحضور فرماندار و دادستان برگزار شد/ عکس

نشست ماهیانه انجمن حمایت از زندان پاوه باحضور فرماندار و دادستان برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : در ادامه نشستهای ماهیانه انجمن حمایت از زندان شهرستان پاوه صبح امروز در محل سالن جلسات فرماندار پاوه نشستی با حضور فرماندار پاوه ، دادستان و اعضا و معتمدین این انجمن برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با موضوع بررسی و رفع مشکلات انجمن و […]

به گزارش سلام پاوه : در ادامه نشستهای ماهیانه انجمن حمایت از زندان شهرستان پاوه صبح امروز در محل سالن جلسات فرماندار پاوه نشستی با حضور فرماندار پاوه ، دادستان و اعضا و معتمدین این انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با موضوع بررسی و رفع مشکلات انجمن و ایجاد درآمد پایدار برگزار شد .

نشست انجمن زندان پاوه

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندان پاوه در ابتدا گزارش عملکرد شش ماهه ای را از فعالیت انجمن  پس از جشن گلریزان سال گذشته ارائه داد و گفت : تقریبا ۹۵ درصد از درآمد انجمن زندان پاوه از عواید و کمکهای خیرین در جشن گلریزان است که در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

 

مهندس جلیل علیزاده افزود : به واسطه عملکرد مناسب انجمن پس از یک ماه از این جشن گلریزان مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط سازمان زندانهای و اقدامات تامینی کل کشور به انجمن حمایت از زندان پاوه تخصیص داده شد.

 

وی با بیان اینکه این انجمن یکی از کم هزینه ترین انجمنهای کل کشور است گفت :اعضای انجمن زندان پاوه بدون هیچ چشم داشتی به فعالیت می پردازند و حتی مددکار و مسئول دفتر آن با کمترین حقوق به فعالیت می پردازند که در مقایسه با دیگر انجمن های سطح کشور کم هزینه ترین انجمن است.

 

علیزاده کل خانوارهای تحت پوشش انجمن ۴۰ خانوار دانست و گفت: این آمار به صورت گردشی به ۴۴ خانواده می رسد. که هرماه بصورت متوسط ۱۰۰ هزار تومان به آنها کمک می شود و در صورتی که وضعیت درآمد انجمن مناسب باشد به ۱۵۰ هزار تومان افزایش می یابد .جلیل علیزاده

 

وی گفت : در شش ماهه نخست پس از جشن گلریزان بیش از ۲۵ تا ۲۶ میلیون تومان کمک ماهانه به خانواده های زندانی داشته ایم و بیش از ۱۴ مورد کمک های موردی از جمله موضوعات پزشکی و سلامت ، سبد غذایی و … را پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندان پاوه تهیه اقلام آموزشی ، معرفی به مراکز حمایتی نزدیک به ۱۵ مورد جهت ایجاد اشتغال و تحت پوشش قرار گرفتن دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی و …جلب رضایت شاکی بیش از ۹ مورد ، آزادی زندانی از طریق کمک مالی ۴ مورد با مبلغی بالغ بر ۶ میلیون تومان بوده است از جمله گزارش عملکردهای انجمن بوده است.

 

جلیل علیزاده تشکیل هیئتی معتمد و ریش سفید و بزرگ شهرستان برای پا درمیانی در موضوعات خاص دیگر را از جمله برنامه های انجمن دانست.

پرویز ایده پور

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ایجاد درآمد پایدار و مشکلات پیش رو برای انجمن و وضعیت زندانیان پرداخت و خواستار کمک برای حل مشکلات انجمن کرد.

 

فرماندار شهرستان پاوه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای انجمن به مروری بر فعالیت انجمن و تلاشهای انها ازجمله خرید دفتر انجمن و … پرداخت و از زحمات آنها تشکر کرد.

 

پرویز ایده پور با بیان اینکه آمار زندانی در پاوه کم است گفت : قسمتی از زندانیان ما مالی هستند که شاید ما نیز به عنوان دولت در بوجود آمدن آن مقصر هستیم . اما قسمی دیگر از زندانیان طبیعی است که در هر جامعه ای وجود دارد .

 

وی اعلام آمادگی کرد که فرمانداری در زمینه های مختلفی از جمله استفاده از پتانسیل مرز در کمک به انجمن استفاده خواهد کرد.

 

دادستان شهرستان پاوه ضمن تشکر از اعضای انجمن به ایراد سخنانی پرداخت و فلسفه وجودی تشکیل انجمن حمایت از زندانیان را تشریح کرد.

 

مسلم الماسی با اشاره به اصل شخصی بودن مجازاتها در اسلام  گفت : هرکسی که مرتکب جرم می شود بدون شک باید فقط آن شخص مجازات شود و نباید کس دیگری بجای آن مجازات شود . و این مجازات ها به نوع جرم متفاوت است و بعضی وقتها شامل شلاق و… است و گاهی وقتها این مجازات با توجه به تصمیم حاکم اجرایی می شوند که امکان دارد طرف به حبس محکوم شود.

 

وی افزود:پس از اجرای حکم مجازات برای شخص از جمله حبس خواه ناخواه خانواده و فرزندان این شخص دچار ازیت و مشکلات می شوند که به نوعی باید گفت این اجرای حکم با اصل شخصی بودن مجازاتها منافات پیدا می کند. که باید برای کمتر کردن اثرات سوء و منافات آن با اصل شخصی بودن مجازات از خانواده های زندانیان حمایت کنیم که در اصل فلسفه انجمن حمایت از زندان عملی کردن اصل شخصی بودن مجازات هاست.

 

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه با بیان اینکه فلسفه انجمن زندان یک فلسفه مبارکی است گفت : باید جدای از فرد زندانی از خانواده زندانی حمایت شود چون این موضوع جدای از شخص زندانی است و نباید مجازات فرد زندانی شامل خانواده وی شود .

 

مسلم الماسی ضمن تقدیر از مدیرعامل ، اعضا و معتمدین انجمن به چند توصیه برای پیشبرد هرچه بهتر انجمن از جمله شفاف بودن کسب درآمدن برای انجمن ، ایجاد درآمد پایدار ، شفاف سازی گزارش و کارکرد انجمن ارائه داد .

 

وی برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب و تعامل با سازمانها را برای ایجاد درآمد پایدار لازم دانست و عقیده داشت که در این مقطع کوتاه مدت ایجاد درآمد پایدار بدون بررسی و تحقیق امکان پذیر نیست.

 

دادستان پاوه در پایان اعلام آمادگی کرد برای پیشبرد اهداف انجمن حاضر به کمک و همراهی است.

 

در ادامه اعضا و معتمدین انجمن به ارائه راهکار و برنامه هایی برای ایجاد درآمد پایدار برای انجمن پرداختند و هرکدام نکته نظرات خود را مطرح کردند.

گزارش : فرهاد صالحی

نشست انجمن زندان پاوه پرویز ایده پور جلیل علیزاده