ج 31 فروردین 1403 ساعت 23:27

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهر بانه وره برگزار شد  

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهر بانه وره برگزار شد  

به گزارش سلام پاوه:به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاوه کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مسجد خلفای راشدین شهر بانه وره برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این کارگاه یکروزه مدیر عامل جمعیت مردمی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاوه گفت:اعتیاد بزرگترین مشکل یک جامعه می باشد که سرمایه های یک جامعه را […]

به گزارش سلام پاوه:به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاوه کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مسجد خلفای راشدین شهر بانه وره برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این کارگاه یکروزه مدیر عامل جمعیت مردمی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاوه گفت:اعتیاد بزرگترین مشکل یک جامعه می باشد که سرمایه های یک جامعه را که همان جوانان هستند مورد تهاجم قرار می دهد که نیاز است توجه جدی به این بلای خانمانسوز از مهمترین وظیفه اقشار تاثیرگذار در جامعه است.

 

سعدی سپنجی افزود:اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی،اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه هاى مختلف مى گردد.

وی همچنین ویرانگریهاى حاصل از آن را زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزشها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى می باشد که می تواند سلامت جامعه را به طور جدى به مخاطره بیاندازد.

مدیر عامل جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد در ادامه با اشاره به آسیب های موجود در فضای مجازی هم گفت:از دیگر  اعتیادهای بزرگ و بسیار خطرناک جوانان و نوجوانان همین اعتیاد به موبایل و فضای مجازی است که معضلی است به صورت خانه به خانه میگردد و همه را اعم ازپیر و جوان،بزرگسال و میانسال را آلوده خود نموده است.  

سپنجی با تاکید بر اینکه نباید دانش آموزان از دسترسی به فضای مجازی و تفریحات سالم محروم شوند بلکه باید با برنامه ریزی مناسب و همراهی با آنان  می توان از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.همچنین رفت و آمد با دوستان ناباب و محیط های نامناسب می تواند  زمینه ساز گرایش دانش آموزان به سیگار و مواد مخدر باشد.